28 Σεπτεμβρίου 2021

«ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ»

 
H χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας με ταυτόχρονη δημιουργία αισθητικών ενεργημάτων από την διατήρηση της Συλλογικής αεροναυτικής μας Κληρονομιάς
Συγχρόνως το διάστημα, γίνεται εξαιρετικά ελκυστικό πεδίο της ανθρώπινης εξέλιξης και οι τεχνολογικές επιτεύξεις το φέρνουν περισσότερο κοντά στο ανθρώπινο μέτρο.
MSc Επικοινωνιολόγος – τ. Βουλευτής Αττικής
Ειδική Σύμβουλος Στρατηγικής και Ανάπτυξης
evgenia.arvaniti.prevezanou@gmail.com

Λέξεις Κλειδιά:
Μουσείο, Διάστημα, Αεροναυτική, Αεραθλητισμός, Αεροπορία
Αναφορές : Αρβανίτη Πρεβεζάνου Ε. (2019), «Ελληνικός Αεραθλητισμός - Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία)», Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), Αθήνα, διαθέσιμο στο: https://apothesis.eap.gr/
«Εθνικό Μουσείο Αεροναυτικής και Διαστήματος Ελλάδος»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ των Πρακτικών του Συνεδρίου ΕΔΩ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ      
Η κα Ευγενία Αρβανίτη Πρεβεζάνου, έχει διεθνείς σπουδές επικοινωνίας, κοινωνιολογίας και ανθρωπολογίας, ενδιαφέρεται για την διατήρηση της πολιτισμικής μνήμης και κληρονομιάς. Έχει συγγράψει μονογραφίες, μελέτες και ποικίλη αρθρογραφία σε έντυπο και διαδικτυακό τύπο κυρίως για θέματα στρατηγικής, επικοινωνιακής πολιτικής, συμβουλευτικής ψυχολογίας και εκπαίδευσης και πολιτιστικής ανάπτυξης.
Αν και αξιωματικός-πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού, ασχολείται περισσότερο από 30 χρόνια με αεροπορικά θέματα και προωθεί το όραμα της, προτείνοντας αποτελεσματικές στρατηγικές για να ιδρυθεί το «Εθνικό Μουσείο Αεροναυτικής και Διαστήματος Ελλάδος».
Δυναμική ακτιβίστρια και πολιτικός, διετέλεσε Βουλευτής Αττικής στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και είναι μέλος της Ένωσης τ.Βουλευτών-Ευρωβουλευτών Ελλάδος




«ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ»



Από αρχαιοτάτων χρόνων οι άνθρωποι οραματιζόταν στην κατάκτηση των ουρανών. με πρώτους, στον ελληνικό μύθο, τον Ίκαρο και τον Δαίδαλο, που απέδειξαν, ότι ο άνθρωπος μπορεί να πετάξει σαν πουλί.
Η δυνατότητα μιας ελεγχόμενης και ασφαλούς πτήσης, ήταν μια επίπονη και συνεχώς εξελισσόμενη προσπάθεια, που απαιτούσε την υπέρβαση των ανθρώπινων ορίων και βαρύ φόρο αίματος. Με την εμφάνιση του αεροπλάνου, η ελληνική αεροναυτική ιστορία των εκατό τελευταίων χρόνων και όχι μόνο, έχει διανύσει μια άκρως ενδιαφέρουσα και εν πολλοίς άγνωστη πορεία, αλλά ανέδειξε αρκετούς Έλληνες, πρωτοπόρους ήρωες-εξερευνητές, που έγραψαν συναρπαστικές σελίδες αεροναυτικής και αεραθλητικής ιστορίας και που οφείλουμε να διατηρήσουμε στην εθνική μας μνήμη.
Στατιστικά τα μουσεία τεχνολογίας, αεροναυτικής και διαστήματος, συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον και την μεγαλύτερη προσέλευση κοινού ενώ η λειτουργία τους τους παρέχει πολλαπλά πλεονεκτήματα (τοπικά- εθνικά) στους εμπλεκόμενους. Στην Ελλάδα δεν έχει ακόμα υπάρξει οργανωμένη και δυναμική διαδικασία για την δημιουργία αντίστοιχου σχεδίου, παρά μικροί ψίθυροι. Στο πλαίσιο διατήρησης της Συλλογικής Κληρονομιάς της Ελλάδας, προτείνεται η ίδρυση «Εθνικού Μουσείου Αεροναυτικής και Διαστήματος Ελλάδος» το οποίο θα κάνει εφικτή την αδιάλειπτη πρόσβαση, σε πραγματικό χρόνο από κάθε σημείο της υφηλίου, σε όλους τους ανθρώπους διαφορετικής ταυτότητας, κοινωνικού και μορφωτικού επιπέδου, την ελληνική αεροναυτική ιστορία. Προτεινόμενες δράσεις είναι:
- Συγκέντρωση του αρχειακού υλικού καθώς βρίσκεται διασκορπισμένο πανελλαδικά στον προτεινόμενο χώρο-έδρα του μουσείου για τεκμηρίωση, μελέτη, ταξινόμηση, συντήρηση, αποθήκευση, φύλαξη και δημιουργία αεροναυτικών και αεραθλητικών φυσικών και ψηφιοποιημένων συλλογών.
- Δημιουργία ιστοσελίδας του Εθνικού Μουσείου Αεροναυτικής και Διαστήματος Ελλάδος, σχεδιασμένη σύμφωνα με τα πρότυπα πολιτιστικών ιστοσελίδων με τις σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές (eMuseumPlus), προσβάσιμες μέσω της τεχνολογίας.
- Δημιουργία διαδικτυακών μουσειο-παιδαγωγικών δράσεων και προγραμμάτων για σχολικές ομάδες οικογένειες και ατομικά.
Τέλος, προτείνεται η προσπάθεια για την καθιέρωση τέλεσης της τελετής έναρξης των Παγκόσμιων Αεραθλητικών Αγώνων (WAG) σε συνδυασμό με πραγματικά και εικονικά δεδομένα, από τον βωμό αφής της Ικάριας φλόγας στην Ικαρία, βάσει προτύπων των Ολυμπιακών Αγώνων.
Όταν δεν γνωρίζεις από που έρχεσαι δεν ξέρεις και προς ποια κατεύθυνση να ακολουθήσεις.​
Σήμερα, τώρα, αυτή την στιγμή σας παρουσίασα ένα ρεαλιστικό όραμα για την τεκμηρίωση, διατήρηση και ανάδειξη της ιστορικής μνήμης που θα γίνει το σταθερό θεμέλιο για να αποκτήσει φτερά η αεροπορική και διαστημική Ελλάδα του μέλλοντος το ​ «Εθνικό Μουσείο Αεροναυτικής και Διαστήματος».
Ας το δημιουργήσουμε. ΜΑΖΙΙ!​

Ευγενία Αρβανίτη Πρεβεζάνου

Πρόγραμμα και Βιβλίο Περιλήψεων Το Βιβλίο Περιλήψεων θα αναρτηθεί πριν την έναρξη του συνεδρίου στο site του Συνεδρίου ( http://www.euromed-dch.eu/ )
Σύνδεσμος Zoom ΕΔΩ
ΔΗΜΟΣΪΕΥΣΗ των Πρακτικών του Συνεδρίου ΕΔΩ

05 Μαΐου 2021

19 Απριλίου 2021, πέταξε η "Ευφυία" (Ingenuity) στον πλανήτη Άρη και έγινε η πρώτη πτήση ελικόπτερου Drone σε εξωγήινη ατμόσφαιρα!

 

ΠΗΓΗ βίντεο της ΝΑΣΑ https://m.youtube.com/watch?v=6WdDXN4wMnE&feature=youtu.be

Στις 19 Απριλίου δόθηκε η εντολή και άρχισαν να  περιστρέφονται  τα στροφεία από ανθρακονήματα και κατάφεραν να δημιουργήσουν ικανή άντωση παρά την αραιή ατμόσφαιρα του κόκκινου πλανήτη

Από την επιφάνεια του Άρη το αυτοκινούμενο όχημα με το όνομα "Επιμονή" (Perseverance) μας έστειλε πίσω στη γη φωτογραφίες και βίντεο από την πρώτη πτήση του ελικοπτέρου Drone με το όνομα: "Ευφυία" (Ingenuity).

Όπως όλες οι πρώτες πτήσεις έτσι και αυτή ήταν πολύ σύντομη και διήρκησε μόλις 40 δευτερόλεπτα. Έφτασε σε ύψος 3 μέτρων και έγειρε λίγο για να φωτογραφήσει για δοκιμή το αυτοκινούμενο όχημα και έστειλε και αυτό με τη σειρά του τη φωτογραφία που τράβηξε πίσω στη γη. Μετα φωτογράφισε τη σκιά του στο έδαφος πάλι για δοκιμή.

Η 52χρονη  MiMi Aung, υπεύθυνη του προγράμματοςπέρασε στο πάνθεον τω ηρώων της αεροπορίας μετά την μικρή αυτή πτήση. "Ήταν όπως όταν κάναμε τις δοκιμές στο εργαστήριο!" δήλωσε περιχαρής.

Για να φτασει όμως σε αυτή τη στιγμή αυτή και η ομάδα της στη ΝΑΣΑ δούλεψαν 7 χρόνια! Η πτήση μάλιστα ήταν να γίνει στις 11 Απριλίου αλλά χρειάστηκε software update διότι είχε κολλήσει σε preflight mode και δεν έμπαινε σε flight mode.

Για τις επόμενες 30 ημέρες (Αρειανές 30 για εμάς εδώ στη γη 31) θα εκτελεστούν και άλλες πτήσεις.


 

 

17 Απριλίου 2020

Παρουσίαση των αεραθλημάτων


         Η ιδέα και επιθυμία του ανθρώπου για να πετάξει παρόμοια με τα πουλιά είναι τόσο έντονη που δεν σταματά σε αυτή του Δαίδαλου με τον Ίκαρο. Στους Έλληνες καταγράφεται έντονα αυτή η επιδίωξη στην δημιουργία των μύθων για τους ιπτάμενους θεούς τους, όπως ήταν ο Κρόνος, ο Άρης, ο Ερμής, η Δήμητρα, η Ίριδα, ο Απόλλωνας ή ακόμα και στην προσπάθεια του να κατασκευάσει πετομηχανές, όπως ήταν του Φαέθωνα, του Αρχύτα και του Ήρωνα. Έμπνευση για την κατάκτηση του ουρανού αποτελούσε και το τεχνολογικό όραμα του Leonardo da Vinci, ο οποίος μας κληροδότησε σχέδια από μηχανές οι οποίες ακολουθούν αεροδυναμικούς κανόνες και μπορούσαν να πετάξουν. Αυτό το αιώνιο όραμα οδήγησε στα τέλη του 19ου αιώνα κάποιους πρωτοπόρους κυνηγούς των αιθέρων να κάνουν και τις πρώτες επιτυχημένες προσπάθειες στην κατασκευή αεροπλάνων, υπερβαίνοντας τα δεδομένα.
        Οι αεραθλητικές δραστηριότητες είναι ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσες και περιπετειώδεις, καθώς συμβάλλουν στην οργανωμένη ενασχόληση του ελεύθερου χρόνου ατόμων που αναζητούν την ελευθερία που νιώθουν με τα εναέρια χόμπι, αρέσκονται στον πρωτοποριακό και τεχνολογικά εξελιγμένο αεροπορικό εξοπλισμό και διαθέτουν σχετική οικονομική άνεση. Σήμερα υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιείται μια πτήση με ασφάλεια μεγαλύτερη από πολλών άλλων καθημερινών δραστηριοτήτων.
Η ενασχόληση με τον αεραθλητισμό απαιτεί κυρίως πνευματικές ικανότητες και τεχνολογική δεξιότητα, διαρκή εκπαίδευση, αλλά και ειδικά μέτρα προστασίας για την αποφυγή των δυστυχημάτων. Οι εναέριες δραστηριότητες και ο αεραθλητισμός είναι μία από τις περισσότερο ασφαλείς δραστηριότητες που μπορεί να ασχοληθεί κάποιος. Άλλωστε για δραστηριότητες που σχετίζονται με την εκπαίδευση κάθε επιπέδου, προπονήσεις, συμμετοχή σε εξετάσεις και αγώνες, κάθε αεραθλητής είναι υποχρεωμένος να είναι ασφαλισμένος.
              Οι αεραθλητές οφείλουν να καλλιεργούν τις τεχνολογικές τους δεξιότητες, την ικανότητα αντίληψης και του άμεσου και σωστού χειρισμού. Για έναν αεραθλητή επίσης δεν έχει σημασία η σωματική ρώμη όσο η καλή φυσική κατάσταση και η υγεία. Στο μέλλον, ο μέσος αεραθλητής στους παγκόσμιους αεραθλητικούς αγώνες, εφόσον είναι υγιής, μπορεί να είναι μεγαλύτερης ηλικίας και λιγότερο εξασκημένος από τον μέσο όρο, καθώς ο συνδυασμός της σύγχρονης τεχνολογίας με την εκμετάλλευση των νέων υλικών και η κατάρτιση του αεραθλούμενου αποτελούν σημαντικότερες και βασικές προϋποθέσεις για την δραστηριοποίηση με τον αεραθλητισμό.
      Η Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία-ΕΛ.Α.Ο, ως Ανώτατη Αεραθλητική Αρχή στην Ελλάδα, μπορεί να διοργανώνει σε ετήσια βάση, αγώνες Πρωταθλήματος, Κυπέλου και Περιφερειακούς αγώνες σε όλη την ελληνική επικράτεια. Όλοι οι αγώνες εγκρίνονται στην αρχή κάθε έτους από την Γ.Γ.Α. και υλοποιούνται βάση των διεθνών κανονισμών της F.A.I.
Τα αεραθλήματα που καλλιεργούνται και εποπτεύονται από την ΕΛ.Α.Ο. είναι δέκα: 

ΕΥΓΕΝΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ ΠΡΕΒΕΖΑΝΟΥ
Επικοινωνιολόγος, Σύμβουλος Στρατηγικής και Ανάπτυξης





ΠΗΓΗ: Αρβανίτη-Πρεβεζάνου Ε.(2019), «Ελληνικός Αεραθλητισμός-Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛ.Α.Ο)», Μεταπτυχιακή διατριβή του Προγράμματος Κοινωνιολογίας, Ιστορίας και Ανθρωπολογίας του τμήματος Αθλητικών Σπουδών. Αποθετήριο του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.)  https://apothesis.eap.gr/handle/repo/41491

Πρόοδος, «ο ευγενέστερος κίνδυνος για τον άνθρωπο!»

         Στις αρχές του 20ου αιώνα, η αεροπλοΐα, τα αεροπορικά χόμπι και σπορ εμφανίστηκαν ως νεωτερική ενασχόληση και λαοφιλές θέαμα. η ιστοριογραφία  του Ελληνικού Αεραθλητισμού επηρεάστηκε από τα προβλήματα που αφορούσαν και το σύνολο του αθλητισμού όπως ερασιτεχνισμός, έλλειψη αυτονομίας, απουσία θεωρητικού προβληματισμού και τάσεις ελληνοκεντρισμού (Κουλούρη, 1997).
           Οι πρωτοποριακές δυνατότητες του αεροπλάνου, το ενέταξαν αμέσως, ως πολεμικό εργαλείο ισχύος και στρατιωτική μηχανή. Οι εναέριες δραστηριότητες διαφοροποιήθηκαν από τα άλλα μαζικά σπορ, καθώς αποτέλεσαν «προνόμιο» των οικονομικά εύρωστων μεσαίων και ανώτερων στρωμάτων καθώς και ατόμων με στρατιωτική κουλτούρα.
Το θεσμικό πλαίσιο του αεραθλητισμού παρέμενε για πολλά χρόνια ανεπαρκές και η εξέλιξη του αποτελούσε συνάρτηση άμεσα συνδεδεμένη με  την Πολεμική Αεροπορία.
       Την 8η Ιουνίου 1928 παρουσία δεκάδων πολιτών, σημειώθηκε η αρχή για ένα σημαντικό επίτευγμα της Ελληνικής Αεροπορίας. Ένα κατάλληλα διασκευασμένο Brequet 19, με το όνομα «ΕΛΛΑΣ», με χειριστή τον υπολοχαγό Ευάγγελο Παπαδάκο και παρατηρητή τον συνταγματάρχη και διοικητή της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, Χρήστο Αδαμίδη, απογειώθηκε από το Τατόι και πραγματοποίησε σε 20 περίπου μέρες το γύρο της Μεσογείου, διανύοντας απόσταση 12.000 χλμ. 
1928. Κάτω από την φωτογραφία που βρίσκεται στην ΕΛ.Α.Ο. υπάρχει χειρόγραφη λεζάντα όπου αναφέρει:  «Από τον Αεροπορικόν Γύρον της Μεσογείου κατά το έτος 1928, με χειριστήν τον υπολοχαγόν ΕΥΑΓΓΕΛΟΝ ΠΑΠΑΔΑΚΟΝ και παρατηρητήν τον συντ/ρχην ΧΡΗΣΤΟΝ ΑΔΑΜΙΔΗΝ δια του αεροσκάφους «Ελλάς» τύπου BREGUET XIX, της Πολεμικής Αεροπορίας.» Πηγή αρχείου: ΕΛ.Α.Ο. Φωτογραφία: Ευγενία  Αρβανίτη Πρεβεζάνου

Όπως σχολίαζε η εφημερίδα το "ΈΘΝΟΣτο ίδιο βράδυ:

         [...] Είνε μια ημερομηνία που αξίζει να μείνη για πάντα στην ανάμνηση μας με όλη τη   συγκινητική δόνηση των παλμών που νοιώσαμε εκείνη τη στιγμή. Μας πλημμύρισε αυθόρμητα   από τα πιο αγνά συναισθήματα της δυνατής χαράς. Κάτι σαν νίκη μέσα εις το ειρηνικό πλαίσιο των έργων του πολιτισμού. Γιατί το αεροπλάνο δεν είναι μόνον μέσον πολεμικών. είναι αυτό καθ'εαυτό η πρόοδος, μια πρόοδος μάλιστα γεμάτη από τον ευγενέστερο κίνδυνο για τον άνθρωπο. Έχει όλο το γόητρο της κατακτήσεως από μέρους των όντων μπροστά εις την επιτασσομένων μεγαλειότητα της Φύσεως. Περικλείει την τόλμιν και συμβολίζει την θέλησιν. [...]

     


ΕΥΓΕΝΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ ΠΡΕΒΕΖΑΝΟΥ

Επικοινωνιολόγος, Σύμβουλος Στρατηγικής και Ανάπτυξης


ΠΗΓΗ: Αρβανίτη-Πρεβεζάνου Ε.(2019), «Ελληνικός Αεραθλητισμός-Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛ.Α.Ο)», Μεταπτυχιακή διατριβή του Προγράμματος Κοινωνιολογίας, Ιστορίας και Ανθρωπολογίας του τμήματος Αθλητικών Σπουδών. Αποθετήριο του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.)  https://apothesis.eap.gr/handle/repo/41491

05 Απριλίου 2007: Βυθίζεται το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond στην Σαντορίνη .

      Θλιβερή επέτειος  Στις 5 Απριλίου του 2007 το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond» της εταιρείας Louis Hellenic Cruises, ...