17 Μαρτίου 2022

Θλίψη για το χαμένο «Όνειρο»: Γιατί η Ρωσία κατέστρεψε το μεγαλύτερο αεροπλάνο

φωτ.: Shutterstock

Το λένε  «Mriya», που σημαίνει «όνειρο» ή «έμπνευση» στα ουκρανικά. Πρόκειται για το μεγαλύτερο αεροπλάνο του κόσμου, το Antonov AN-225 Mriya (Ουκρανικά: Антонов Ан-225 Мрія,και· όνομα αναφοράς του ΝΑΤΟ: Cossack ( Κοζάκος), είναι ένας θρύλος της αεροπλοΐας. Όμως καταστράφηκε κατά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, προκαλώντας συναγερμό αλλά και θλίψη ανάμεσα στους λάτρεις της αεροναυπηγικής και όχι μόνο.

Το τεράστιο αεροσκάφος ήταν σταθμευμένο κοντά στο Κίεβο όπου και σύμφωνα με τις ουκρανικές αρχές, καταστράφηκε από ρωσική επίθεση στις 4 Μαρτίου. Πλάνα στη ρωσική κρατική τηλεόραση Channel One έδειξαν τις πρώτες καθαρές εικόνες εδάφους του κατεστραμμένου αεροσκάφους, με μεγάλο μέρος του μπροστινού τμήματος να λείπει.

«Η Ρωσία μπορεί να κατέστρεψε το ‘Mriya’ μας. Αλλά δεν θα καταστρέψει ποτέ το όνειρό μας για ένα ισχυρό, ελεύθερο και δημοκρατικό ευρωπαϊκό κράτος. Θα νικήσουμε!», έγραψε  ο Ουκρανός υπουργός Εξωτερικών Ντμίτρο Κουλέμπα στο Twitter, καθώς οι Ουκρανοί υπόσχονται να ξαναφτιάξουν το αεροπλάνο.


 

Η κρατική αμυντική εταιρεία Ukroboronprom, η οποία διαχειρίζεται το Antonov, ανακοίνωσε την Κυριακή ότι το αεροσκάφος καταστράφηκε, αλλά θα φτιαχτεί ξανά, με έξοδα της Ρωσίας, σε ένα κόστος το οποίο υπολόγισε στα 3 δισ.  δολάρια.  

«Η αποκατάσταση εκτιμάται ότι θα χρειαστεί πάνω από 3 δισ. δολάρια και τουλάχιστον πέντε χρόνια», ανέφερε η ανακοίνωση. «Έργο μας είναι να διασφαλίσουμε ότι αυτά τα έξοδα θα καλυφθούν από τη Ρωσία, η οποία προκάλεσε σκόπιμη ζημιά στον ουκρανικό κλάδο της αεροπορίας».

thlipsi-gia-to-chameno-oneiro-giati-i-rosia-katestrepse-to-megalytero-aeroplano0
φωτ.: AP

 Το Antonov είχε προσγειωθεί κοντά στο Κίεβο στις 24 Φεβρουαρίου για εργασίες συντήρησης. Με δεδομένο ότι ένας κινητήρας είχε λυθεί για εργασίες, δεν μπόρεσε να πετάξει την ημέρα εκείνη, παρότι είχε σχετικές εντολές.

Εάν το αεροπλάνο πράγματι έχει καταστραφεί, θα πρόκειται για το σοκαριστικό τέλος στην ιστορία ενός αεροσκάφους που έχει 30 χρόνια υπηρεσίας, από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης.

Το AN-225 πετούσε κατά καιρούς μεταφέροντας βοήθεια όταν άλλες χώρες βρίσκονταν σε κρίση, καθώς παρέδωσε προμήθειες στην Αϊτή μετά τον σεισμό του 2010 και μετέφερε ιατρικές προμήθειες στις πρώτες ημέρες της πανδημίας του κορωνοϊού.

thlipsi-gia-to-chameno-oneiro-giati-i-rosia-katestrepse-to-megalytero-aeroplano1
φωτ.: AP

Λόγω της δημοτικότητάς του στον κόσμο της αεροπλοΐας, συχνά προσέλκυε μεγάλα πλήθη όπου πετούσε, ειδικά όταν εμφανιζόταν σε air shows.

Το «Mriya» παραμένει το βαρύτερο αεροπλάνο που έχει φτιαχτεί ποτέ, ενώ μπορεί να μεταφέρει φορτία έως 250 τόνων. Έχει το μεγαλύτερο άνοιγμα φτερών  ανάμεσα σε όλα τα αεροπλάνα που πετούν αυτή τη στιγμή.

Μόνο ένα An-225 κατασκευάστηκε από την εταιρεία Antonov, η οποία εδρεύει στο Κίεβο. Πέταξε για πρώτη φορά το 1988. Παρότι οι εργασίες για την κατασκευή ενός δεύτερου τέτοιου αεροπλάνου ξεκίνησαν, εντούτοις δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ.

thlipsi-gia-to-chameno-oneiro-giati-i-rosia-katestrepse-to-megalytero-aeroplano2
φωτ.: AP

Η ιστορία του An-225 ξεκινά τη δεκαετία του ΄60 και του ’70, όταν η Σοβιετική Ένωση βρισκόταν στη λεγόμενη κούρσα του διαστήματος με τις ΗΠΑ. Την εποχή εκείνη υπήρχε η ανάγκη μεταφοράς μεγάλων φορτίων από τα σημεία συναρμολόγησής τους, στο Baikonur Cosmodrome, που βρίσκεται στην έρημο του Καζακστάν, από όπου ο Yuri Gagarin απογειώθηκε για το διάστημα το 1961.

Ένα από τα φορτία που έπρεπε να μεταφερθούν, λοιπόν, ήταν το διαστημόπλοιο Buran, δηλαδή η απάντηση της Σοβιετικής Ένωσης στο Space Shuttle της NASA. Καθώς την εποχή εκείνη δεν υπήρχε αεροπλάνο ικανό να το μεταφέρει, η Antonov διατάχθηκε να φτιάξει ένα.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN

29 Οκτωβρίου 2021

ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

 



ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ποιος γνωρίζει, γιατί κατηγορήθηκε σαν μάγος ο άτυχος Θεσσαλονικιός τσομπάνος Φωκάς από την Εκκλησία το 900 μ.Χ., αλλά και ποιος έλαβε χορηγία το 1803, από τον Αλή Πασά, για κατασκευή αερόστατου;
Πότε έγινε το θανατηφόρο ατύχημα στο Βελεστίνο του Βόλου της πρώτης γυναίκας ανεμοπόρου της Ε.Ο.Ν, Νίκης Περακάκη και ποια η σχέση της με τον Μανώλη Γλέζο; Γιατί η ιστορική φωτογραφία της με χειρόγραφο κείμενο, πωλήθηκε πρόσφατα σε ιστοσελίδα δημοπρασιών και γιατί δεν διασώθηκαν κάμποσα Μετάλλια Πολέμου, τα οποία δόθηκαν για υπηρεσίες σε στρατιωτικές και αεροπορικές επιχειρήσεις το 1940-45 και ξεπουλήθηκαν στην ίδια δημοπρασία;
Ποιος ήταν ο παράτολμος υπολοχαγός που ονομάστηκε «τρελο-Καμπέρος», ο οποίος το 1912 πραγματοποίησε την πρώτη στρατιωτική πτήση με αεροπλάνο και τι ακριβώς παρουσιάζουν διεθνώς, οι εξαιρετικές Ομάδες Αεροπορικών Επιδείξεων «ΔΑΙΔΑΛΟΣ» και «ΖΕΥΣ» της Πολεμικής μας Αεροπορίας;
Πως ο τρομερός κασκαντέρ Κ. Κατσόγιαννος και μετέπειτα «ιπτάμενος αγρότης», αντικατέστησε το 1980, σε μια σκηνή πτήσης με αιωρόπτερο τον James Bond - Πράκτωρ 007 στην ταινία «Για τα μάτια σου μόνο»; Που είναι τώρα προσγειωμένο το αεροπλανάκι του Αλέξανδρου Ωνάση, που πέταξε στην ταινία «Μια Ελληνίδα στο χαρέμι» του 1971, με την Ρένα Βλαχοπούλου και πως αντιμετωπίστηκαν τα απρόσμενα συμπτώματα αεροφοβίας του Χρόνη Εξαρχάκου;
Που παραδόθηκε το 1965 από τους αστροναύτες των Η.Π.Α, F. Borman και J. Lovell, η μικρή υφασμάτινη ελληνική σημαία, που ταξίδεψε στο διάστημα με το GEMINI VII, αλλά και ποιο παγκόσμιο ρεκόρ Πτήσης πέτυχε το 1988, ο Ολυμπιακός ποδηλάτης Κ. Κανελλόπουλος, με «Daedalus 88» στο πρόγραμμα του ΜΙΤ και της ΝΑSΑ;


Διαβάστε περισσότερα στο e-book με τον τίτλο: ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Διαβάστε την δημοσίευση των Πρακτικών του 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ψηφιοποίησης Ελληνικής Κληρονομιάς  ΕΔΩ


19 Οκτωβρίου 2021

Στο πλαίσιο του 
Υπογράψτε για την Αναβίωση της Κλασικής Ολυμπιάδας στην Ολυμπία στο: http://classicolympics.gr/

Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021 και ώρα 16.30 – 16.45




Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021 και ώρα 16.30 – 16.45 με τίτλο
 "100 XΡONIA ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΕΡΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 
-Καθιέρωση τέλεσης της τελετής έναρξης των 
Παγκόσμιων Αεραθλητικών Αγώνων (WAG) στην Ελλάδα "
Το πρόγραμμα του 33ου διεθνούς διαδικτυακού συνεδρίου του έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα (http://ipode.gr/wp-content/uploads/2021/10/program_33.pdf). 

Join Zoom Meeting https://us02web.zoom.us/j/84410954219?pwd=bkx0dmtHS3JvbTZlSXVEallPN2M3UT09 Meeting ID: 844 1095 4219 Passcode: 837538

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ των Πρακτικών του Συνεδρίου ΕΔΩ

28 Σεπτεμβρίου 2021

«ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ»

 
H χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας με ταυτόχρονη δημιουργία αισθητικών ενεργημάτων από την διατήρηση της Συλλογικής αεροναυτικής μας Κληρονομιάς
Συγχρόνως το διάστημα, γίνεται εξαιρετικά ελκυστικό πεδίο της ανθρώπινης εξέλιξης και οι τεχνολογικές επιτεύξεις το φέρνουν περισσότερο κοντά στο ανθρώπινο μέτρο.
MSc Επικοινωνιολόγος – τ. Βουλευτής Αττικής
Ειδική Σύμβουλος Στρατηγικής και Ανάπτυξης
evgenia.arvaniti.prevezanou@gmail.com

Λέξεις Κλειδιά:
Μουσείο, Διάστημα, Αεροναυτική, Αεραθλητισμός, Αεροπορία
Αναφορές : Αρβανίτη Πρεβεζάνου Ε. (2019), «Ελληνικός Αεραθλητισμός - Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία)», Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), Αθήνα, διαθέσιμο στο: https://apothesis.eap.gr/
«Εθνικό Μουσείο Αεροναυτικής και Διαστήματος Ελλάδος»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ των Πρακτικών του Συνεδρίου ΕΔΩ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ      
Η κα Ευγενία Αρβανίτη Πρεβεζάνου, έχει διεθνείς σπουδές επικοινωνίας, κοινωνιολογίας και ανθρωπολογίας, ενδιαφέρεται για την διατήρηση της πολιτισμικής μνήμης και κληρονομιάς. Έχει συγγράψει μονογραφίες, μελέτες και ποικίλη αρθρογραφία σε έντυπο και διαδικτυακό τύπο κυρίως για θέματα στρατηγικής, επικοινωνιακής πολιτικής, συμβουλευτικής ψυχολογίας και εκπαίδευσης και πολιτιστικής ανάπτυξης.
Αν και αξιωματικός-πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού, ασχολείται περισσότερο από 30 χρόνια με αεροπορικά θέματα και προωθεί το όραμα της, προτείνοντας αποτελεσματικές στρατηγικές για να ιδρυθεί το «Εθνικό Μουσείο Αεροναυτικής και Διαστήματος Ελλάδος».
Δυναμική ακτιβίστρια και πολιτικός, διετέλεσε Βουλευτής Αττικής στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και είναι μέλος της Ένωσης τ.Βουλευτών-Ευρωβουλευτών Ελλάδος




«ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ»



Από αρχαιοτάτων χρόνων οι άνθρωποι οραματιζόταν στην κατάκτηση των ουρανών. με πρώτους, στον ελληνικό μύθο, τον Ίκαρο και τον Δαίδαλο, που απέδειξαν, ότι ο άνθρωπος μπορεί να πετάξει σαν πουλί.
Η δυνατότητα μιας ελεγχόμενης και ασφαλούς πτήσης, ήταν μια επίπονη και συνεχώς εξελισσόμενη προσπάθεια, που απαιτούσε την υπέρβαση των ανθρώπινων ορίων και βαρύ φόρο αίματος. Με την εμφάνιση του αεροπλάνου, η ελληνική αεροναυτική ιστορία των εκατό τελευταίων χρόνων και όχι μόνο, έχει διανύσει μια άκρως ενδιαφέρουσα και εν πολλοίς άγνωστη πορεία, αλλά ανέδειξε αρκετούς Έλληνες, πρωτοπόρους ήρωες-εξερευνητές, που έγραψαν συναρπαστικές σελίδες αεροναυτικής και αεραθλητικής ιστορίας και που οφείλουμε να διατηρήσουμε στην εθνική μας μνήμη.
Στατιστικά τα μουσεία τεχνολογίας, αεροναυτικής και διαστήματος, συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον και την μεγαλύτερη προσέλευση κοινού ενώ η λειτουργία τους τους παρέχει πολλαπλά πλεονεκτήματα (τοπικά- εθνικά) στους εμπλεκόμενους. Στην Ελλάδα δεν έχει ακόμα υπάρξει οργανωμένη και δυναμική διαδικασία για την δημιουργία αντίστοιχου σχεδίου, παρά μικροί ψίθυροι. Στο πλαίσιο διατήρησης της Συλλογικής Κληρονομιάς της Ελλάδας, προτείνεται η ίδρυση «Εθνικού Μουσείου Αεροναυτικής και Διαστήματος Ελλάδος» το οποίο θα κάνει εφικτή την αδιάλειπτη πρόσβαση, σε πραγματικό χρόνο από κάθε σημείο της υφηλίου, σε όλους τους ανθρώπους διαφορετικής ταυτότητας, κοινωνικού και μορφωτικού επιπέδου, την ελληνική αεροναυτική ιστορία. Προτεινόμενες δράσεις είναι:
- Συγκέντρωση του αρχειακού υλικού καθώς βρίσκεται διασκορπισμένο πανελλαδικά στον προτεινόμενο χώρο-έδρα του μουσείου για τεκμηρίωση, μελέτη, ταξινόμηση, συντήρηση, αποθήκευση, φύλαξη και δημιουργία αεροναυτικών και αεραθλητικών φυσικών και ψηφιοποιημένων συλλογών.
- Δημιουργία ιστοσελίδας του Εθνικού Μουσείου Αεροναυτικής και Διαστήματος Ελλάδος, σχεδιασμένη σύμφωνα με τα πρότυπα πολιτιστικών ιστοσελίδων με τις σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές (eMuseumPlus), προσβάσιμες μέσω της τεχνολογίας.
- Δημιουργία διαδικτυακών μουσειο-παιδαγωγικών δράσεων και προγραμμάτων για σχολικές ομάδες οικογένειες και ατομικά.
Τέλος, προτείνεται η προσπάθεια για την καθιέρωση τέλεσης της τελετής έναρξης των Παγκόσμιων Αεραθλητικών Αγώνων (WAG) σε συνδυασμό με πραγματικά και εικονικά δεδομένα, από τον βωμό αφής της Ικάριας φλόγας στην Ικαρία, βάσει προτύπων των Ολυμπιακών Αγώνων.
Όταν δεν γνωρίζεις από που έρχεσαι δεν ξέρεις και προς ποια κατεύθυνση να ακολουθήσεις.​
Σήμερα, τώρα, αυτή την στιγμή σας παρουσίασα ένα ρεαλιστικό όραμα για την τεκμηρίωση, διατήρηση και ανάδειξη της ιστορικής μνήμης που θα γίνει το σταθερό θεμέλιο για να αποκτήσει φτερά η αεροπορική και διαστημική Ελλάδα του μέλλοντος το ​ «Εθνικό Μουσείο Αεροναυτικής και Διαστήματος».
Ας το δημιουργήσουμε. ΜΑΖΙΙ!​

Ευγενία Αρβανίτη Πρεβεζάνου

Πρόγραμμα και Βιβλίο Περιλήψεων Το Βιβλίο Περιλήψεων θα αναρτηθεί πριν την έναρξη του συνεδρίου στο site του Συνεδρίου ( http://www.euromed-dch.eu/ )
Σύνδεσμος Zoom ΕΔΩ
ΔΗΜΟΣΪΕΥΣΗ των Πρακτικών του Συνεδρίου ΕΔΩ

05 Μαΐου 2021

19 Απριλίου 2021, πέταξε η "Ευφυία" (Ingenuity) στον πλανήτη Άρη και έγινε η πρώτη πτήση ελικόπτερου Drone σε εξωγήινη ατμόσφαιρα!

 

ΠΗΓΗ βίντεο της ΝΑΣΑ https://m.youtube.com/watch?v=6WdDXN4wMnE&feature=youtu.be

Στις 19 Απριλίου δόθηκε η εντολή και άρχισαν να  περιστρέφονται  τα στροφεία από ανθρακονήματα και κατάφεραν να δημιουργήσουν ικανή άντωση παρά την αραιή ατμόσφαιρα του κόκκινου πλανήτη

Από την επιφάνεια του Άρη το αυτοκινούμενο όχημα με το όνομα "Επιμονή" (Perseverance) μας έστειλε πίσω στη γη φωτογραφίες και βίντεο από την πρώτη πτήση του ελικοπτέρου Drone με το όνομα: "Ευφυία" (Ingenuity).

Όπως όλες οι πρώτες πτήσεις έτσι και αυτή ήταν πολύ σύντομη και διήρκησε μόλις 40 δευτερόλεπτα. Έφτασε σε ύψος 3 μέτρων και έγειρε λίγο για να φωτογραφήσει για δοκιμή το αυτοκινούμενο όχημα και έστειλε και αυτό με τη σειρά του τη φωτογραφία που τράβηξε πίσω στη γη. Μετα φωτογράφισε τη σκιά του στο έδαφος πάλι για δοκιμή.

Η 52χρονη  MiMi Aung, υπεύθυνη του προγράμματοςπέρασε στο πάνθεον τω ηρώων της αεροπορίας μετά την μικρή αυτή πτήση. "Ήταν όπως όταν κάναμε τις δοκιμές στο εργαστήριο!" δήλωσε περιχαρής.

Για να φτασει όμως σε αυτή τη στιγμή αυτή και η ομάδα της στη ΝΑΣΑ δούλεψαν 7 χρόνια! Η πτήση μάλιστα ήταν να γίνει στις 11 Απριλίου αλλά χρειάστηκε software update διότι είχε κολλήσει σε preflight mode και δεν έμπαινε σε flight mode.

Για τις επόμενες 30 ημέρες (Αρειανές 30 για εμάς εδώ στη γη 31) θα εκτελεστούν και άλλες πτήσεις.


 

 

05 Απριλίου 2007: Βυθίζεται το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond στην Σαντορίνη .

      Θλιβερή επέτειος  Στις 5 Απριλίου του 2007 το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond» της εταιρείας Louis Hellenic Cruises, ...