19 Φεβρουαρίου 2023

Eugene Shoemaker:ο άνθρωπος που θάφτηκε στη Σελήνη.

Το ξέρατε ότι υπάρχει ένας άνθρωπος θαμμένος στη Σελήνη !!!
Ο Eugene Shoemaker, ένας συν-ανακαλύφτης του διάσημου κομήτη Shoemaker-Levy 9, ήταν ο ιδρυτής της αστρογεωλογίας και επρόκειτο να είναι ο πρώτος γεωλόγος που περπάτησε στη Σελήνη. 
Δυστυχώς, προβλήματα υγείας τον εμπόδισαν να πετάξει στη Σελήνη κατά τη διάρκεια της ζωής του. 
Αντίθετα, εκπαίδευσε τον Neil Armstrong και άλλους αστροναύτες για τις αποστολές Apollo. 
Το 1997, ψάχνοντας για μη ανακαλυφθέντες κρατήρες πρόσκρουσης, πήγε στην Αυστραλία, όπου πέθανε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Προς τιμήν της συνεισφοράς του στην πλανητική επιστήμη, οι στάχτες του μεταφέρθηκαν στη Σελήνη με το Lunar Prospector Orbiter της NASA. 
Προς το παρόν, παραμένει ο μόνος άνθρωπος που έχει θαφτεί στη Σελήνη.
Η σεληνιακή ταφή δεν είναι το μόνο συγκλονιστικό πράγμα που σχετίζεται με τον φυσικό μας δορυφόρο.

17 Φεβρουαρίου 2023

The Summer School Alpbach – Θερινό Σχολείο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Διαστήματος


Το Θερινό Σχολείο «Summer School Alpbach» θα πραγματοποιηθεί το καλοκαίρι του 2023 στην Αυστρία. Θα υποδεχτεί 60 επιλεγμένους συμμετέχοντες από τα κράτη μέλη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA). Ειδικά προγράμματα των διαστημικών αποστολών CoRoT, Kepler και TESS σε συνδυασμό με επίγειες παρατηρήσεις επέτρεψαν τον εντοπισμό περισσότερων από 5000 πλανητών εκτός του ηλιακού μας συστήματος (εξωπλανήτες) και οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι κατά μέσο όρο κάθε αστέρι φιλοξενεί τουλάχιστον έναν πλανήτη.Το θέμα του θερινού Σχολείου είναι:

«Εξωπλανήτες: Κατανοώντας

εξωγήινους κόσμους σε ποικιλόμορφα περιβάλλοντα»

https://www.summerschoolalpbach.at/index.php?file=start_uk.php

ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ

Από την Ελλάδα προβλέπεται να επιλεγούν 2 φοιτήτριες/φοιτητές. Οσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν πρέπει να υποβάλουν αιτήσεις ηλεκτρονικά έως τις 28 Φεβρουαρίου 2023! Η αίτηση υποβάλλεται στο: https://www.summerschoolalpbach.at/index.php?file=insert.php

Εθνική εκπρόσωπος για την Ελλάδα και υπεύθυνη για κάθε πληροφορία: 

Δρ Ανεζίνα Σολωμονίδου, τηλ.: +30-2144066051 

Ελληνικό Κέντρο Διαστήματος (ΕΛΚΕΔ) 

Λεωφ. Κηφισίας 178, Χαλάνδρι, 15231, Ελλάδα 

email: anezina.solomonidou@hsc.gov.gr

Μάθετε περισσότερα



16 Φεβρουαρίου 2023

Η Ελλάδα ανάμεσα στις πιο “θολωμένες” χώρες παγκοσμίως

 Οι χάρτες της Google είναι εύχρηστοι, ακριβείς, διαδραστικοί και επικαιροποιημένο  στα περισσότερα μέρη του κόσμου.  Σε πολλά μέρη του κόσμου, η Google σεβόμενη το εκάστοτε κρατικό απόρρητο και κατόπιν αιτήματος της ίδιας της χώρας, έχει φροντίσει να θολώσει περιοχές στις οποίες βρίσκονται στρατιωτικές βάσεις, φυλακές, γραφεία μυστικών υπηρεσιών, αεροδρόμια, κ.α. Το Ισραήλ είναι η μόνη χώρα, της οποίας η δορυφορική εικόνα είναι εξ ολοκλήρου σε πολύ χαμηλή ποιότητα, καθώς σύμφωνα με τον Αμερικανικό νόμο «απαγορεύεται η συλλογή και δημοσιοποίηση λεπτομερούς δορυφορικής απεικόνισης σχετιζόμενης με το Ισραήλ». 
Επικαλούμενη λόγους εθνικής ασφάλειας και η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας απαγορεύει την παροχή τοπογραφικών δεδομένων.
Αλλα και  η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα στις πιο “θολωμένες” χώρες παγκοσμίως. Οι περιοχές των οποίων η δορυφορική εικόνα έχει αλλοιωθεί προκειμένου να μη διακρίνονται ξεκάθαρα οι εγκαταστάσεις είναι οι εξής:
 -Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας -Στρατόπεδο Αγίων Αναργύρων -Αεροδρόμιο Κω 
-Περιοχή κοντά στο Εμπορείο Σαντορίνης -Δύο μοναστήρια κοντά στο Φαληράκι της Ρόδου 
- Αεροδρόμιο Καλύμνου 
- Αεροδρόμιο Κεφαλλονιάς 
- Περιοχή στη Λέρο 
- Περιοχή στους Λειψούς 
- Λιμάνι Μανδράκι στη Νίσυρο 
- Καταυλισμός στη Μόρια 
- Αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη
 Ο θολωμένος προσφυγικός καταυλισμός στη Μόρια.

ΠΗΓΗ http://www.mixanitouxronou.gr

ο Αετός και το φίδι

Ό Αετός δέν πολεμάει τό φίδι στό έδαφος. Τό σηκώνει στόν ουρανό καί αλλάζει τό πεδίο μάχης, καί μετά απελευθερώνει τό φίδι στόν ουρανό.*

*Τό φίδι δέν έχει αντοχές, δύναμη καί ισορροπία στόν αέρα. Είναι άχρηστο, αδύναμο καί ευάλωτο σέ αντίθεση μέ τό έδαφος όπου είναι ισχυρό σοφό καί θανατηφόρο.

Αλλάξτε τά εδάφη μάχης όπως ό Αετός
Μην πολεμάτε τόν εχθρό στή ζώνη άνεσής του.

05 Φεβρουαρίου 2023

Πέταξε ψηλά και μακριά.

Βάλε πλάνα στη ζωή σου και απογείωσέ την όπως τα αεροπλάνα.
Ναι, μπορείς να το κάνεις, αρκεί να το θελεις.
Γιατί, τί νομίζεις πως είναι η ζωή σου;
Μια πτήση.
Άρα..
✈️
Βρες προορισμό.
Απογειώσου και κοίτα να απολαύσεις τη διαδρομή..
Για τη προσγείωση μη σε νοιάζει, θα την κάνεις όποτε και όταν χρειαστεί.

03 Φεβρουαρίου 2023

3 Φεβρουαρίου 2023_ΑΣΚΟΠΟΣ-ΑΝΟΥΣΙΟΣ-ΜΙΚΡΟΠΡΕΠΗ ΜΙΚΡΟΛΑΪΚΙΣΜΌΣ: ΛΥΠΆΜΑΙ ΕΛ.Α.Ο

Φίλες  και φίλοι 
Με θλίψη καρδιάς διαπίστωσα οτι η ενασχόληση μου με την πολιτική διαδικασία των τελευταίων ημερών, ενόχλησε ορισμένους και οι οποίοι απαίτησαν να διαγράψω στοιχεία και πληροφορίες από τις  σελίδες μου στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (blogspot  Facebook, Twitter κλπ), σχετικές με τον "ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕΡΑΘΛΗΤΙΣΜΌ-ΕΛΑΟ"
Οι πληροφορίες αυτές ωστόσο, αναφέρονται στην ιστορική, κοινωνιολογική και ανθρωπολογική έρευνα μοναδική στο είδος της, που διεξήγαγα σχετικά με την εκατόχρονη πορεία του ελληνικού αεραθλητισμού και την ιστορία της ΕΛΑΟ, η οποία το Δ.Σ. και τα μέλη της με έχουν τιμήσει με μια εξαιρετική συνεργασία. 
Η μεταπτυχιακή αυτή μελέτη, μοναδική στην θεματολογία της, έχει δημοσιευτεί μέσω του Τμήματος Κοινωνιολογίας Ανθρωπολογίας και Ιστορίας Αθλητικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου.
Θα ήθελα να γνωρίσω, σε αυτούς που ζήτησαν τη διαγραφή και απόκρυψη στοιχείων από τον τίτλο της μελέτης μου, ότι η ασχολία μου με την πολιτική εκτείνεται σε περίοδο είκοσι ετών, κάτι που δεν μπορεί να εξαλειφθεί με την απόκρυψη αναρτήσεων, ούτε να διευρυνθεί λόγω αυτών. Σεβάστηκα ωστόσο την απαίτηση τους και προχώρησα στις οποίες ήταν, εφικτές αλλαγές, καθώς τέτοιες αντιπαραθέσεις τις θεωρώ πέραν από άσκοπες, εξαιρετικά ανούσιες και μικροπρεπείς.
Αγαπώ τον αεραθλητικές δραστηριότητες και τους αθλητές τους που είναι πρωτοπόροι της διαστημικής εποχής καθώς τιμώ επίσης την 35ετή επαγγελματική μου πορεία στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Εύχομαι στο μέλλον, ορισμένοι να μην αναλώνονται στην παρακολούθηση χαμηλών πτήσεων ετέρων αλλά να αναδειχθούν μέσα από τις αεραθλητικές τους διακρίσεις.
Καλό πέταγμα!

Msc BA Επικοινωνιολόγος  - τ. Βουλευτής Αττικής 


Η σελίδα μου στο blogspot.com από "ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΕΡΑΘΛΗΤΙΣΜΌΣ-ΕΛ.Α.Ο"μετονομάστηκε σε "The trip of our lives-MARINES AIRΜΕΝ -ASTRONAUTS"
ΠΗΓΗ: Αρβανίτη-Πρεβεζάνου Ε.(2019)«Ελληνικός Αεραθλητισμός-Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛ.Α.Ο)», Μεταπτυχιακή διατριβή του Προγράμματος Κοινωνιολογίας, Ιστορίας και Ανθρωπολογίας του τμήματος Αθλητικών Σπουδών. Αποθετήριο του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.)  

02 Φεβρουαρίου 2023

Το αεροπλάνο που δεν έπρεπε να φτιαχτεί ποτέ!

φωτ.: Shutterstock

18 Ιανουαρίου 2005 

Η ευρωπαϊκή εταιρεία αεροναυπηγικής Airbus παρουσιάζει το A380, το μεγαλύτερο αεροπλάνο της πολιτικής αεροπορίας που φτιάχτηκε ποτέ, αφού μπορεί να μεταφέρει έως και 800 επιβάτες.

Σε αυτή την πρώτη παρουσίαση του A380 συμμετείχαν οι ηγέτες της Βρετανίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Γερμανίας, καθώς και 5.000 καλεσμένοι, μεταξύ αυτών, πελάτες, προμηθευτές και εκατοντάδες δημοσιογράφοι. Ήταν μία φιέστα που τα είχε όλα: Από πυροτεχνήματα και σόου με λέιζερ, έως χορευτές. 

Η παρθενική πτήση του διώροφου αεροπλάνου έγινε στις 27 Απριλίου του 2005, όταν πλέον όλος ο κόσμος είχε την ευκαιρία να δει αυτό το θαύμα της μηχανικής. Τελικά, όμως, το A380 κατέληξε να θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της Airbus.

Όπως αποδείχθηκε, το γιγάντιο αεροσκάφος δεν ήταν το game changer που είχε οραματιστεί η Airbus. Αιτία ήταν βασικά το υψηλό λειτουργικό κόστος και η χαμηλή του αποδοτικότητα.

Για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του A380, η Airbus δυσκολεύτηκε να βρει αεροπορικές εταιρείες διατεθειμένες να βάλουν το αεροπλάνο αυτό στα δρομολόγιά τους. Με τιμή πώλησης 445,6 εκατ. δολαρίων, το A380 είναι ένα από τα πιο ακριβά αλλά και πολυτελή αεροσκάφη που φτιάχτηκαν ποτέ.

to-aeroplano-poy-den-eprepe-na-ftiachtei-pote0
φωτ.: AP

Πραγματικά, οι επιβάτες του απολάμβαναν πολυτέλειες όπως μπαρ, ιδιωτικά σαλόνια και μπάνια με ντους. Οι σουίτες της πρώτης θέσης της Emirates και της Singapore ανταγωνίζονταν σε πολυτέλεια, αλλά οι θέσεις  «The Residence» της Etihad ήταν ένα «διαμέρισμα» 11 τετραγωνικών μέτρων στους αιθέρες.

Όμως, ο πολυτιμότερος πελάτης για το Α380 δεν ήταν άλλος από την Emirates, η οποία ευθυνόταν για τις 123 από τις 274 παραγγελίες που δέχθηκε η Airbus για τον συγκεκριμένο τύπο  αεροσκάφους.

Το A380 εξυπηρετούσε την ανάγκη της Emirates να μεταφέρει πάρα πολλούς επιβάτες σε πολύ μεγάλες αποστάσεις, μέσω του hub της στο Dubai. Όμως όλες οι άλλες αεροπορικές εταιρείες ακολουθούν διαφορετική στρατηγική, ποντάροντας περισσότερο σε απευθείας πτήσεις με μικρότερα αεροπλάνα.

Και ενώ μερικές αεροπορικές εταιρείες είχαν ήδη αρχίσει να αποσύρουν τα A380 τους, καθώς τα θεωρούσαν ασύμφορα, η τάση επιταχύνθηκε όταν «χτύπησε» η πανδημία.

Και έτσι, πριν από ένα μήνα, η Airbus ολοκλήρωσε την κατασκευή του τελευταίου της A380, κλείνοντας τη σχετική γραμμή παραγωγής.

Από την αρχή του προγράμματος, η Airbus παρέδωσε 251 A380, εκ των οποίων 76 βρίσκονται σήμερα σε λειτουργία και λίγα έχουν αποσυρθεί οριστικά.

moneyreview.gr 


19 Ιανουαρίου 2023

Μπορείς να πετάξεις. .

Ο γλάρος Ιωνάθαν Livingston με εικονογράφηση του καλλιτέχνη Vladislav Erko 
για το ομώνυμο βιβλίο του Ρίτσαρντ Μπαχ


“Ηταν πρωὶ κι ὁ καινούργιος ἥλιος λαμπύριζε χρυσαφένιος πάνω στοὺς κυματισμοὺς μιᾶς ἤρεμης θάλασσας.

Ἕνα μίλι ἀπ᾿ τὴν ἀκτή, μιὰ ψαρόβαρκα ἔπαιζε μὲ τὸ νερό, καὶ τὸ σύνθημα νὰ μαζευτεῖ τὸ σμῆνος γιὰ πρόγευμα πέρασε σὰν ἀστραπὴ στὸν ἀέρα, καὶ τότε ἕνα σύννεφο ἀπὸ χίλιους γλάρους ᾖρθε νὰ παλέψει πονηρὰ γιὰ νὰ ἐξασφαλίσει κάποια κομμάτια τροφῆς. 
Ἄρχιζε μιὰ καινούργια μέρα γεμάτη δουλειά. Πολὺ πιὸ πέρα ὅμως, ὁλομόναχος, πετώντας μακριὰ ἀπ᾿ τὴ βάρκα καὶ τὴν ἀκτή, ὁ Ἰωνάθαν Λίβινγκστον Γλάρος συνέχιζε τὶς ἀσκήσεις του. 
Ἀπὸ ὕψος ἑκατὸ πόδια, ψηλὰ στὸν οὐρανό, χαμήλωσε τὰ παλαμωτά του πόδια, σήκωσε τὸ ράμφος του καὶ πάσχισε νὰ ἐπιβάλει στὰ φτερά του μιὰ ὀδυνηρή, δύσκολη, στριφτὴ καμπύλη. Μιὰ τέτοια καμπύλη τοῦ ἐπέτρεπε νὰ πετάξει μὲ μικρὴ ταχύτητα καὶ τώρα πετοῦσε ὅλο καὶ πιὸ ἀργὰ ὥσπου ὁ ἄνεμος ἔγινε ἕνα ψιθύρισμα στὸ πρόσωπό του, ὥσπου τὸ πέλαγο στάθηκε ἀκίνητο κάτω. Στένεψε τὰ μάτια του σὲ ἐντατικὴ αὐτοσυγκέντρωση, κράτησε τὴν ἀνάσα του, μὲ δύναμη θέλησε νὰ δώση… ἕνα… ἀκόμα… ἑκατοστό… κλίσης… στὴν καμπύλη. 
Ὕστερα τὰ φτερά του ζάρωσαν, ἔχασε τὸν ἔλεγχο κι᾿ ἔπεσε.

Οἱ γλάροι, ὅπως ξέρετε, δὲν χάνουν ποτὲ τὴ σταθερότητα, δὲν χάνουν ποτὲ τὸν ἔλεγχό τους. Νὰ χάσουν τὸν ἔλεγχο τῆς πτήσης τους εἶναι γι᾿ αὐτοὺς ντροπή, εἶναι ἐξευτελισμός.

Ὅμως ὁ Ἰωνάθαν Λίβινγκστον Γλάρος, ποὺ δίχως ντροπὴ ἅπλωσε ξανὰ τὶς φτεροῦγες του πετώντας στὴν ἴδια κείνη τρεμάμενη δύσκολη καμπύλη – ὅλο καὶ πιὸ ἀργά, πιὸ ἀργὰ καὶ πάλι χάνοντας τὸν ἔλεγχό του – δὲν ἦταν ἕνα κοινὸ πουλί.

Οἱ περισσότεροι γλάροι δὲ νοιάζονται νὰ μάθουν παρὰ μόνο τὰ πιὸ βασικὰ πράγματα γιὰ τὸ πέταγμα — πῶς νὰ πετοῦν ἀπ᾿ τὴν ἀκτή στὴν τροφή τους καὶ πίσω πάλι. Γιὰ τοὺς περισσότερους γλάρους σημασία δὲν £ἔχει τὸ πέταγμα, ἀλλὰ τὸ φαγητό. 
Γιὰ τοῦτον, ὅμως, τὸ γλάρο σημασία δὲν εἶχε τὸ φαγητό, ἀλλὰ τὸ πέταγμα. 
Πάνω ἀπὸ κάθε τι ἄλλο, ὁ Ἰωνάθαν Λίβινγκστον Γλάρος ἀγαποῦσε νὰ πετάει.

Ἕνας τέτοιος τρόπος σκέψης δὲν ἦταν, καθὼς ἀνακάλυψε, τὸ καλύτερο μέσο γιὰ νὰ γίνεις ἀγαπητὸς στ᾿ ἄλλα πουλιά. Ἀκόμα καὶ οἱ γονεῖς του ἔνιωθαν ἀπογοήτευση ὅταν ὁ Ἰωνάθαν περνοῦσε μέρες ὁλόκληρες μόνος, κάνοντας ἑκατοντάδες χαμηλὲς πτήσεις μὲ ἀκίνητα φτερά, κάνοντας δοκιμές.”

ΠΗΓΗ  Αντικλείδι

Αεροδυναμικά το σώμα μιας μέλισσας δεν είναι γραφτό να πετάξει · το καλό είναι ότι η μέλισσα δεν γνωρίζει . .

Στη NASA έχουν αφίσα κρεμασμένη με μέλισσες, όπου γράφει τα εξής:
'' Αεροδυναμικά το σώμα μιας μέλισσας δεν είναι γραφτό να πετάξει ·
 το καλό είναι ότι η μέλισσα δεν γνωρίζει ".

Ο νόμος της φυσικής λέει ότι μια μέλισσα δεν μπορεί να πετάξει, καθώς η αεροδυναμική αρχή λέει ότι το εύρος των φτερών της είναι πολύ μικρό για να διατηρήσει το τεράστιο σώμα της σε πτήση αλλά μια μέλισσα δεν το γνωρίζει. Δεν γνωρίζει τίποτα από φυσική ή τη λογική της και να πετάξει τέλος πάντων.
Αυτό μπορούμε να κάνουμε όλοι, να πετάμε και να επικρατούμε σε κάθε στιγμή μπροστά σε κάθε δυσκολία και σε κάθε περίπτωση παρά τα όσα λένε.
Ας είμαστε μέλισσες, ανεξάρτητα από το μέγεθος των φτερών μας, ας πάρουμε πτήση και ας απολαύσουμε τη γύρη της ζωής.

Από τα λουλούδια στο μέλι: Η συναρπαστική διαδικασία της επικονίασης των μελισσών

Οι εργάτριες μέλισσες (οι οποίες αποτελούν το 98% τουλάχιστον του πληθυσμού των κυψελών) είναι εκείνες που παράγουν το μέλι μέσα από μια περίπλοκη διαδικασία. Απαιτείται ένας μεγάλος αριθμός εργατριών μελισσών, και καμία μέλισσα δεν μπορεί μόνη της να παράγει μέλι χωρίς τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας.  

Με λίγα λόγια, κάποιες μέλισσες πετάνε έξω από την κυψέλη, αναζητώντας νέκταρ. Στη συνέχεια, ρουφάνε το νέκταρ από τα λουλούδια και το αποθηκεύουν στο δεύτερο ειδικό στομάχι που έχουν (σχεδιασμένο ειδικά για την αποθήκευση του μελιού) ενώ πετούν πίσω στην κυψέλη. Μόλις φτάσουν στην κυψέλη, παραδίδουν το νέκταρ σε μια άλλη ομάδα μελισσών για να το  “μασήσουν” .

 Οι  μέλισσες που ”μασάνε” συλλέγουν το νέκταρ και το μασούν για περίπου 30 λεπτά. Κατά τη διάρκεια της μάσησης, ένζυμα μετατρέπουν το νέκταρ σε μια ουσία που περιέχει μέλι μαζί με αρκετό νερό. Μετά από το μάσημα, οι εργάτριες διαχέουν την ουσία σε κηρήθρες, έτσι ώστε το νερό να μπορεί να εξατμιστεί, και να κάνει έτσι το μέλι πιο πυκνό και παχύρευστο. 

Η εξάτμιση του νερού επιταχύνεται καθώς άλλες μέλισσες κάνουν αέρα με τα φτερά τους. Μόλις  η παραγωγή του μελιού τελειώσει, μια άλλη ομάδα  μελισσών είναι υπεύθυνη για να σφραγίσει τις κυψελίδες με κερί, έτσι ώστε το προϊόν να προστατεύεται. 

Οι μέλισσες παράγουν και αποθηκεύουν τα προϊόντα τους (μέλι, βασιλικό πολτό, πρόπολη κλπ.) για δική τους χρήση.  Μπορούν να επιβιώσουν τρώγοντας μέλι κατά τη διάρκεια του χειμώνα και σε άλλες περιόδους όταν η γύρη δεν είναι διαθέσιμη. 

Οι μελισσοκόμοι στην πραγματικότητα “κλέβουν” ένα μέρος αυτού του αποθέματος έκτακτης ανάγκης, όταν συγκομίζουν το μέλι. Αλλά εάν η συγκομιδή γίνεται σε λογικά πλαίσια, οι μέλισσες θα αντισταθμίσουν την «κλοπή» και θα υποκαταστήσουν την ποσότητα μελιού που χάνουν από τον άνθρωπο, συνεχίζοντας τον κύκλο ζωής τους χωρίς περαιτέρω προβλήματα

17 Μαρτίου 2022

Θλίψη για το χαμένο «Όνειρο»: Γιατί η Ρωσία κατέστρεψε το μεγαλύτερο αεροπλάνο

φωτ.: Shutterstock

Το λένε  «Mriya», που σημαίνει «όνειρο» ή «έμπνευση» στα ουκρανικά. Πρόκειται για το μεγαλύτερο αεροπλάνο του κόσμου, το Antonov AN-225 Mriya (Ουκρανικά: Антонов Ан-225 Мрія,και· όνομα αναφοράς του ΝΑΤΟ: Cossack ( Κοζάκος), είναι ένας θρύλος της αεροπλοΐας. Όμως καταστράφηκε κατά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, προκαλώντας συναγερμό αλλά και θλίψη ανάμεσα στους λάτρεις της αεροναυπηγικής και όχι μόνο.

Το τεράστιο αεροσκάφος ήταν σταθμευμένο κοντά στο Κίεβο όπου και σύμφωνα με τις ουκρανικές αρχές, καταστράφηκε από ρωσική επίθεση στις 4 Μαρτίου. Πλάνα στη ρωσική κρατική τηλεόραση Channel One έδειξαν τις πρώτες καθαρές εικόνες εδάφους του κατεστραμμένου αεροσκάφους, με μεγάλο μέρος του μπροστινού τμήματος να λείπει.

«Η Ρωσία μπορεί να κατέστρεψε το ‘Mriya’ μας. Αλλά δεν θα καταστρέψει ποτέ το όνειρό μας για ένα ισχυρό, ελεύθερο και δημοκρατικό ευρωπαϊκό κράτος. Θα νικήσουμε!», έγραψε  ο Ουκρανός υπουργός Εξωτερικών Ντμίτρο Κουλέμπα στο Twitter, καθώς οι Ουκρανοί υπόσχονται να ξαναφτιάξουν το αεροπλάνο.


 

Η κρατική αμυντική εταιρεία Ukroboronprom, η οποία διαχειρίζεται το Antonov, ανακοίνωσε την Κυριακή ότι το αεροσκάφος καταστράφηκε, αλλά θα φτιαχτεί ξανά, με έξοδα της Ρωσίας, σε ένα κόστος το οποίο υπολόγισε στα 3 δισ.  δολάρια.  

«Η αποκατάσταση εκτιμάται ότι θα χρειαστεί πάνω από 3 δισ. δολάρια και τουλάχιστον πέντε χρόνια», ανέφερε η ανακοίνωση. «Έργο μας είναι να διασφαλίσουμε ότι αυτά τα έξοδα θα καλυφθούν από τη Ρωσία, η οποία προκάλεσε σκόπιμη ζημιά στον ουκρανικό κλάδο της αεροπορίας».

thlipsi-gia-to-chameno-oneiro-giati-i-rosia-katestrepse-to-megalytero-aeroplano0
φωτ.: AP

 Το Antonov είχε προσγειωθεί κοντά στο Κίεβο στις 24 Φεβρουαρίου για εργασίες συντήρησης. Με δεδομένο ότι ένας κινητήρας είχε λυθεί για εργασίες, δεν μπόρεσε να πετάξει την ημέρα εκείνη, παρότι είχε σχετικές εντολές.

Εάν το αεροπλάνο πράγματι έχει καταστραφεί, θα πρόκειται για το σοκαριστικό τέλος στην ιστορία ενός αεροσκάφους που έχει 30 χρόνια υπηρεσίας, από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης.

Το AN-225 πετούσε κατά καιρούς μεταφέροντας βοήθεια όταν άλλες χώρες βρίσκονταν σε κρίση, καθώς παρέδωσε προμήθειες στην Αϊτή μετά τον σεισμό του 2010 και μετέφερε ιατρικές προμήθειες στις πρώτες ημέρες της πανδημίας του κορωνοϊού.

thlipsi-gia-to-chameno-oneiro-giati-i-rosia-katestrepse-to-megalytero-aeroplano1
φωτ.: AP

Λόγω της δημοτικότητάς του στον κόσμο της αεροπλοΐας, συχνά προσέλκυε μεγάλα πλήθη όπου πετούσε, ειδικά όταν εμφανιζόταν σε air shows.

Το «Mriya» παραμένει το βαρύτερο αεροπλάνο που έχει φτιαχτεί ποτέ, ενώ μπορεί να μεταφέρει φορτία έως 250 τόνων. Έχει το μεγαλύτερο άνοιγμα φτερών  ανάμεσα σε όλα τα αεροπλάνα που πετούν αυτή τη στιγμή.

Μόνο ένα An-225 κατασκευάστηκε από την εταιρεία Antonov, η οποία εδρεύει στο Κίεβο. Πέταξε για πρώτη φορά το 1988. Παρότι οι εργασίες για την κατασκευή ενός δεύτερου τέτοιου αεροπλάνου ξεκίνησαν, εντούτοις δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ.

thlipsi-gia-to-chameno-oneiro-giati-i-rosia-katestrepse-to-megalytero-aeroplano2
φωτ.: AP

Η ιστορία του An-225 ξεκινά τη δεκαετία του ΄60 και του ’70, όταν η Σοβιετική Ένωση βρισκόταν στη λεγόμενη κούρσα του διαστήματος με τις ΗΠΑ. Την εποχή εκείνη υπήρχε η ανάγκη μεταφοράς μεγάλων φορτίων από τα σημεία συναρμολόγησής τους, στο Baikonur Cosmodrome, που βρίσκεται στην έρημο του Καζακστάν, από όπου ο Yuri Gagarin απογειώθηκε για το διάστημα το 1961.

Ένα από τα φορτία που έπρεπε να μεταφερθούν, λοιπόν, ήταν το διαστημόπλοιο Buran, δηλαδή η απάντηση της Σοβιετικής Ένωσης στο Space Shuttle της NASA. Καθώς την εποχή εκείνη δεν υπήρχε αεροπλάνο ικανό να το μεταφέρει, η Antonov διατάχθηκε να φτιάξει ένα.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN

29 Οκτωβρίου 2021

ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

 



ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ποιος γνωρίζει, γιατί κατηγορήθηκε σαν μάγος ο άτυχος Θεσσαλονικιός τσομπάνος Φωκάς από την Εκκλησία το 900 μ.Χ., αλλά και ποιος έλαβε χορηγία το 1803, από τον Αλή Πασά, για κατασκευή αερόστατου;
Πότε έγινε το θανατηφόρο ατύχημα στο Βελεστίνο του Βόλου της πρώτης γυναίκας ανεμοπόρου της Ε.Ο.Ν, Νίκης Περακάκη και ποια η σχέση της με τον Μανώλη Γλέζο; Γιατί η ιστορική φωτογραφία της με χειρόγραφο κείμενο, πωλήθηκε πρόσφατα σε ιστοσελίδα δημοπρασιών και γιατί δεν διασώθηκαν κάμποσα Μετάλλια Πολέμου, τα οποία δόθηκαν για υπηρεσίες σε στρατιωτικές και αεροπορικές επιχειρήσεις το 1940-45 και ξεπουλήθηκαν στην ίδια δημοπρασία;
Ποιος ήταν ο παράτολμος υπολοχαγός που ονομάστηκε «τρελο-Καμπέρος», ο οποίος το 1912 πραγματοποίησε την πρώτη στρατιωτική πτήση με αεροπλάνο και τι ακριβώς παρουσιάζουν διεθνώς, οι εξαιρετικές Ομάδες Αεροπορικών Επιδείξεων «ΔΑΙΔΑΛΟΣ» και «ΖΕΥΣ» της Πολεμικής μας Αεροπορίας;
Πως ο τρομερός κασκαντέρ Κ. Κατσόγιαννος και μετέπειτα «ιπτάμενος αγρότης», αντικατέστησε το 1980, σε μια σκηνή πτήσης με αιωρόπτερο τον James Bond - Πράκτωρ 007 στην ταινία «Για τα μάτια σου μόνο»; Που είναι τώρα προσγειωμένο το αεροπλανάκι του Αλέξανδρου Ωνάση, που πέταξε στην ταινία «Μια Ελληνίδα στο χαρέμι» του 1971, με την Ρένα Βλαχοπούλου και πως αντιμετωπίστηκαν τα απρόσμενα συμπτώματα αεροφοβίας του Χρόνη Εξαρχάκου;
Που παραδόθηκε το 1965 από τους αστροναύτες των Η.Π.Α, F. Borman και J. Lovell, η μικρή υφασμάτινη ελληνική σημαία, που ταξίδεψε στο διάστημα με το GEMINI VII, αλλά και ποιο παγκόσμιο ρεκόρ Πτήσης πέτυχε το 1988, ο Ολυμπιακός ποδηλάτης Κ. Κανελλόπουλος, με «Daedalus 88» στο πρόγραμμα του ΜΙΤ και της ΝΑSΑ;


Διαβάστε περισσότερα στο e-book με τον τίτλο: ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Διαβάστε την δημοσίευση των Πρακτικών του 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ψηφιοποίησης Ελληνικής Κληρονομιάς  ΕΔΩ


19 Οκτωβρίου 2021

Στο πλαίσιο του 
Υπογράψτε για την Αναβίωση της Κλασικής Ολυμπιάδας στην Ολυμπία στο: http://classicolympics.gr/

Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021 και ώρα 16.30 – 16.45




Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021 και ώρα 16.30 – 16.45 με τίτλο
 "100 XΡONIA ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΕΡΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 
-Καθιέρωση τέλεσης της τελετής έναρξης των 
Παγκόσμιων Αεραθλητικών Αγώνων (WAG) στην Ελλάδα "
Το πρόγραμμα του 33ου διεθνούς διαδικτυακού συνεδρίου του έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα (http://ipode.gr/wp-content/uploads/2021/10/program_33.pdf). 

Join Zoom Meeting https://us02web.zoom.us/j/84410954219?pwd=bkx0dmtHS3JvbTZlSXVEallPN2M3UT09 Meeting ID: 844 1095 4219 Passcode: 837538

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ των Πρακτικών του Συνεδρίου ΕΔΩ

28 Σεπτεμβρίου 2021

«ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ»

 
H χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας με ταυτόχρονη δημιουργία αισθητικών ενεργημάτων από την διατήρηση της Συλλογικής αεροναυτικής μας Κληρονομιάς
Συγχρόνως το διάστημα, γίνεται εξαιρετικά ελκυστικό πεδίο της ανθρώπινης εξέλιξης και οι τεχνολογικές επιτεύξεις το φέρνουν περισσότερο κοντά στο ανθρώπινο μέτρο.
MSc Επικοινωνιολόγος – τ. Βουλευτής Αττικής
Ειδική Σύμβουλος Στρατηγικής και Ανάπτυξης
evgenia.arvaniti.prevezanou@gmail.com

Λέξεις Κλειδιά:
Μουσείο, Διάστημα, Αεροναυτική, Αεραθλητισμός, Αεροπορία
Αναφορές : Αρβανίτη Πρεβεζάνου Ε. (2019), «Ελληνικός Αεραθλητισμός - Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία)», Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), Αθήνα, διαθέσιμο στο: https://apothesis.eap.gr/
«Εθνικό Μουσείο Αεροναυτικής και Διαστήματος Ελλάδος»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ των Πρακτικών του Συνεδρίου ΕΔΩ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ      
Η κα Ευγενία Αρβανίτη Πρεβεζάνου, έχει διεθνείς σπουδές επικοινωνίας, κοινωνιολογίας και ανθρωπολογίας, ενδιαφέρεται για την διατήρηση της πολιτισμικής μνήμης και κληρονομιάς. Έχει συγγράψει μονογραφίες, μελέτες και ποικίλη αρθρογραφία σε έντυπο και διαδικτυακό τύπο κυρίως για θέματα στρατηγικής, επικοινωνιακής πολιτικής, συμβουλευτικής ψυχολογίας και εκπαίδευσης και πολιτιστικής ανάπτυξης.
Αν και αξιωματικός-πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού, ασχολείται περισσότερο από 30 χρόνια με αεροπορικά θέματα και προωθεί το όραμα της, προτείνοντας αποτελεσματικές στρατηγικές για να ιδρυθεί το «Εθνικό Μουσείο Αεροναυτικής και Διαστήματος Ελλάδος».
Δυναμική ακτιβίστρια και πολιτικός, διετέλεσε Βουλευτής Αττικής στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και είναι μέλος της Ένωσης τ.Βουλευτών-Ευρωβουλευτών Ελλάδος




«ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ»



Από αρχαιοτάτων χρόνων οι άνθρωποι οραματιζόταν στην κατάκτηση των ουρανών. με πρώτους, στον ελληνικό μύθο, τον Ίκαρο και τον Δαίδαλο, που απέδειξαν, ότι ο άνθρωπος μπορεί να πετάξει σαν πουλί.
Η δυνατότητα μιας ελεγχόμενης και ασφαλούς πτήσης, ήταν μια επίπονη και συνεχώς εξελισσόμενη προσπάθεια, που απαιτούσε την υπέρβαση των ανθρώπινων ορίων και βαρύ φόρο αίματος. Με την εμφάνιση του αεροπλάνου, η ελληνική αεροναυτική ιστορία των εκατό τελευταίων χρόνων και όχι μόνο, έχει διανύσει μια άκρως ενδιαφέρουσα και εν πολλοίς άγνωστη πορεία, αλλά ανέδειξε αρκετούς Έλληνες, πρωτοπόρους ήρωες-εξερευνητές, που έγραψαν συναρπαστικές σελίδες αεροναυτικής και αεραθλητικής ιστορίας και που οφείλουμε να διατηρήσουμε στην εθνική μας μνήμη.
Στατιστικά τα μουσεία τεχνολογίας, αεροναυτικής και διαστήματος, συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον και την μεγαλύτερη προσέλευση κοινού ενώ η λειτουργία τους τους παρέχει πολλαπλά πλεονεκτήματα (τοπικά- εθνικά) στους εμπλεκόμενους. Στην Ελλάδα δεν έχει ακόμα υπάρξει οργανωμένη και δυναμική διαδικασία για την δημιουργία αντίστοιχου σχεδίου, παρά μικροί ψίθυροι. Στο πλαίσιο διατήρησης της Συλλογικής Κληρονομιάς της Ελλάδας, προτείνεται η ίδρυση «Εθνικού Μουσείου Αεροναυτικής και Διαστήματος Ελλάδος» το οποίο θα κάνει εφικτή την αδιάλειπτη πρόσβαση, σε πραγματικό χρόνο από κάθε σημείο της υφηλίου, σε όλους τους ανθρώπους διαφορετικής ταυτότητας, κοινωνικού και μορφωτικού επιπέδου, την ελληνική αεροναυτική ιστορία. Προτεινόμενες δράσεις είναι:
- Συγκέντρωση του αρχειακού υλικού καθώς βρίσκεται διασκορπισμένο πανελλαδικά στον προτεινόμενο χώρο-έδρα του μουσείου για τεκμηρίωση, μελέτη, ταξινόμηση, συντήρηση, αποθήκευση, φύλαξη και δημιουργία αεροναυτικών και αεραθλητικών φυσικών και ψηφιοποιημένων συλλογών.
- Δημιουργία ιστοσελίδας του Εθνικού Μουσείου Αεροναυτικής και Διαστήματος Ελλάδος, σχεδιασμένη σύμφωνα με τα πρότυπα πολιτιστικών ιστοσελίδων με τις σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές (eMuseumPlus), προσβάσιμες μέσω της τεχνολογίας.
- Δημιουργία διαδικτυακών μουσειο-παιδαγωγικών δράσεων και προγραμμάτων για σχολικές ομάδες οικογένειες και ατομικά.
Τέλος, προτείνεται η προσπάθεια για την καθιέρωση τέλεσης της τελετής έναρξης των Παγκόσμιων Αεραθλητικών Αγώνων (WAG) σε συνδυασμό με πραγματικά και εικονικά δεδομένα, από τον βωμό αφής της Ικάριας φλόγας στην Ικαρία, βάσει προτύπων των Ολυμπιακών Αγώνων.
Όταν δεν γνωρίζεις από που έρχεσαι δεν ξέρεις και προς ποια κατεύθυνση να ακολουθήσεις.​
Σήμερα, τώρα, αυτή την στιγμή σας παρουσίασα ένα ρεαλιστικό όραμα για την τεκμηρίωση, διατήρηση και ανάδειξη της ιστορικής μνήμης που θα γίνει το σταθερό θεμέλιο για να αποκτήσει φτερά η αεροπορική και διαστημική Ελλάδα του μέλλοντος το ​ «Εθνικό Μουσείο Αεροναυτικής και Διαστήματος».
Ας το δημιουργήσουμε. ΜΑΖΙΙ!​

Ευγενία Αρβανίτη Πρεβεζάνου

Πρόγραμμα και Βιβλίο Περιλήψεων Το Βιβλίο Περιλήψεων θα αναρτηθεί πριν την έναρξη του συνεδρίου στο site του Συνεδρίου ( http://www.euromed-dch.eu/ )
Σύνδεσμος Zoom ΕΔΩ
ΔΗΜΟΣΪΕΥΣΗ των Πρακτικών του Συνεδρίου ΕΔΩ

05 Απριλίου 2007: Βυθίζεται το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond στην Σαντορίνη .

      Θλιβερή επέτειος  Στις 5 Απριλίου του 2007 το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond» της εταιρείας Louis Hellenic Cruises, ...