17 Μαρτίου 2024

MOB-Man Overboard : ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Η σημαία σήματος Oscar υποδηλώνει "άνθρωπος στη θάλασσα".

Η θάλασσα είναι αδυσώπητη. 
Δεν συγχωρεί λάθη, ανεμελιά, αυτοπεποίθηση. Απαιτεί από ένα άτομο εκείνες τις υποχρεωτικές ιδιότητες που καθορίζουν την ικανότητα ναυσιπλοΐας ενός πλοίου. Τα περισσότερα από αυτά αναπτύσσονται με ακούραστη εκπαίδευση και «τοπικότητα» που αποκτάται σε ποικίλες συνθήκες.
Την κυρια ευθυνη  καθε πλοίου, έχει ο καπετάνιοςΑυτό σημαίνει ότι έχει προνοήσει για τα πάντα, έχει οργανώσει σωστά το πλήρωμα και έχει εξασφαλίσει ότι όλοι, χωρίς υπενθυμίσεις, συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις ασφαλείας.
 Ο άνθρωπος στη θάλασσα - MOB-Man Overboard είναι ένα επιφώνημα που δίνεται σε ένα σκάφος για να υποδείξει ότι ένα μέλος του πληρώματος ή ένας επιβάτης έπεσε από το πλοίο  στη θάλασσα από το πλοίο, ανεξάρτητα από το πού πλέει το πλοίο, σε ανοιχτές θάλασσες ή σε ήρεμα νερά στο λιμάνι και χρειάζεται άμεση διάσωση .
Ενέργειες που πρέπει να γίνουν κα τη διάρκεια της κατάστασης του ανθρώπου στη θάλασσα
Η αρχική και έγκαιρη παρατήρηση του πεσμένου πληρώματος παίζει ζωτικό ρόλο στην αύξηση του ποσοστού σωτηρίας της ζωής τους. Οι ενέργειες για ένα MOB που αναφέρονται παρακάτω είναι εξαιρετικά επείγουσες και πρέπει να γίνουν χωρίς καθυστέρηση για να σωθεί η ζωή του ατόμου που έπεσε στη θάλασσα.
  1. Φωνάξτε "Man Overboard on Starboard side/Portside".
  2. Μεταβείτε στο χειροκίνητο τιμόνι από αυτόματο και βάλτε τον τροχό δυνατά στην αντίστοιχη πλευρά (θύρα ή δεξιά).
  3. Απελευθερώστε το δείκτη MOB από την πλευρά της πτέρυγας της γέφυρας στην οποία έχει εμφανιστεί MOB. Αυτός ο δείκτης είναι πλευστικός και έχει αυτοαναφλεγόμενο φως και αυτοενεργοποιούμενο σήμα καπνού.
  4. Πατήστε το κουμπί MOB στο GPS για να επισημάνετε τη θέση του τραυματία για μελλοντική αναφορά.
  5. Ήχος 'O' στο σφύριγμα (Τρεις παρατεταμένες εκρήξεις). Αυτό γίνεται για να ενημερώσουν τον Πλοίαρχο και το πλήρωμα για την κατάσταση έκτακτης ανάγκης . Συμπληρώστε το με την κατάλληλη σημαία «O».
  6. Δημοσιεύστε επιπλέον επιφυλακή το συντομότερο δυνατό.
  7. Ηχήστε το Γενικό Συναγερμό στο σφύριγμα του πλοίου για να ειδοποιήσετε όλους να προχωρήσουν στους σταθμούς. Αυτό γίνεται για να διασφαλιστεί ότι εάν το πλήρωμα δεν έχει κατανοήσει τις τρεις παρατεταμένες εκρήξεις για MOB, θα ειδοποιηθεί ανεξάρτητα και θα προχωρήσει σε σταθμούς συγκέντρωσης για να βοηθήσει στην ανάκτηση του ατόμου.
  8. Στη συνέχεια, ανακοινώστε την κατάσταση του MOB στο σύστημα PA του πλοίου.
  9. Ενημερώστε το μηχανοστάσιο για την κατάσταση ότι θα απαιτηθούν ελιγμοί.
  10. Εκτελέστε τη στροφή Williamsons (εξηγείται αργότερα).
  11. Παρακολουθήστε προσεκτικά το RADAR/ARPA και βάλτε το VHF στο Channel 16.
  12. Διατηρήστε αρχείο όλων των γεγονότων στο βιβλίο Bell.
  13. Εκτελέστε τις εντολές του Δασκάλου.
  14. Ο Chief Mate θα πρέπει να αναλάβει όλες τις αποφάσεις που βασίζονται στο κατάστρωμα, για το χαμήλωμα του σκάφους επιβίωσης, της σκάλας επιβίβασης κ.λπ.
  15. Ο Τρίτος Σύντροφος πρέπει να βοηθήσει τον Δάσκαλο στη Γέφυρα.
  16. Ο υπεύθυνος αξιωματικός αυτή τη στιγμή πρέπει να στείλει ένα «σήμα επείγοντος» σε όλα τα συστήματα επικοινωνιών για να ενημερώσει τα πλοία που βρίσκονται στην περιοχή για την κατάσταση.
  17. Κρατήστε το σωσίβιο (δείκτης MOB) στη θέα.
  18. Η λέμβος διάσωσης θα πρέπει να είναι επαρκώς επανδρωμένη για την εκτέλεση της επιχείρησης διάσωσης. Ο καθένας πρέπει να φοράει ένα προσωπικό σήμα τοποθεσίας.
  19. Ο αξιωματικός στο σκάφος διάσωσης πρέπει να φέρει φορητό φορητό VHF
  20. Μόλις το άτομο διασωθεί, το σκάφος διάσωσης πρέπει να παραληφθεί κατά την άφιξη κοντά στο πλοίο μαζί με το σωσίβιο και να ανυψωθεί πίσω.
  21. Θα πρέπει να χορηγηθούν άμεσες πρώτες βοήθειες εάν απαιτείται.
  22. Πρέπει να σταλεί ένα «Σήμα Επείγοντος» για να ακυρωθεί η τελευταία μεταδιδόμενη ειδοποίηση MOB.
  23. Πρέπει να γίνουν οι κατάλληλες εγγραφές στο Ημερολόγιο Πλοίου.
  24. Ο Πλοίαρχος πρέπει να διεξαγάγει έρευνα σχετικά με το συμβάν MOB και όλες τις εγγραφές στο Ημερολόγιο του πλοίου.
  25. Οι κινητήρες δεν σταματούν αμέσως για να κρατήσουν το άτομο μακριά από την προπέλα. Το ίδιο ισχύει και για το σκληρό τροχό προς την πλευρά του τραυματία, καθώς γίνεται για να κρατήσει την πρύμνη μακριά από τον τραυματία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

05 Απριλίου 2007: Βυθίζεται το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond στην Σαντορίνη .

      Θλιβερή επέτειος  Στις 5 Απριλίου του 2007 το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond» της εταιρείας Louis Hellenic Cruises, ...