Το ταξίδι της ζωής μας! ΜΟΥΣΕΙΟ Αεροναυτικής και Διαστήματος. ΝΑΥΤΙΚΟΙ-ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΟΙ-ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΙΚΟΙ Εξερευνητές -Ταξίδια
19 Φεβρουαρίου 2023
Eugene Shoemaker:ο άνθρωπος που θάφτηκε στη Σελήνη.
17 Φεβρουαρίου 2023
The Summer School Alpbach – Θερινό Σχολείο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Διαστήματος
Το Θερινό Σχολείο «Summer School Alpbach» θα πραγματοποιηθεί το καλοκαίρι του 2023 στην Αυστρία. Θα υποδεχτεί 60 επιλεγμένους συμμετέχοντες από τα κράτη μέλη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA). Ειδικά προγράμματα των διαστημικών αποστολών CoRoT, Kepler και TESS σε συνδυασμό με επίγειες παρατηρήσεις επέτρεψαν τον εντοπισμό περισσότερων από 5000 πλανητών εκτός του ηλιακού μας συστήματος (εξωπλανήτες) και οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι κατά μέσο όρο κάθε αστέρι φιλοξενεί τουλάχιστον έναν πλανήτη.Το θέμα του θερινού Σχολείου είναι:
«Εξωπλανήτες: Κατανοώντας
εξωγήινους κόσμους σε ποικιλόμορφα περιβάλλοντα»
https://www.summerschoolalpbach.at/index.php?file=start_uk.php
ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ
Από
την Ελλάδα προβλέπεται να επιλεγούν 2 φοιτήτριες/φοιτητές. Οσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν πρέπει να υποβάλουν
αιτήσεις ηλεκτρονικά έως τις 28
Φεβρουαρίου 2023! Η αίτηση υποβάλλεται στο: https://www.summerschoolalpbach.at/index.php?file=insert.php
Εθνική εκπρόσωπος για την
Ελλάδα και υπεύθυνη για κάθε πληροφορία:
Δρ
Ανεζίνα Σολωμονίδου, τηλ.: +30-2144066051
Ελληνικό
Κέντρο Διαστήματος (ΕΛΚΕΔ)
Λεωφ.
Κηφισίας 178, Χαλάνδρι, 15231, Ελλάδα
email: anezina.solomonidou@hsc.gov.gr
16 Φεβρουαρίου 2023
Η Ελλάδα ανάμεσα στις πιο “θολωμένες” χώρες παγκοσμίως
ο Αετός και το φίδι
05 Φεβρουαρίου 2023
Πέταξε ψηλά και μακριά.
03 Φεβρουαρίου 2023
3 Φεβρουαρίου 2023_ΑΣΚΟΠΟΣ-ΑΝΟΥΣΙΟΣ-ΜΙΚΡΟΠΡΕΠΗ ΜΙΚΡΟΛΑΪΚΙΣΜΌΣ: ΛΥΠΆΜΑΙ ΕΛ.Α.Ο
02 Φεβρουαρίου 2023
Το αεροπλάνο που δεν έπρεπε να φτιαχτεί ποτέ!
18 Ιανουαρίου 2005
Η ευρωπαϊκή εταιρεία αεροναυπηγικής Airbus παρουσιάζει το A380, το μεγαλύτερο αεροπλάνο της πολιτικής αεροπορίας που φτιάχτηκε ποτέ, αφού μπορεί να μεταφέρει έως και 800 επιβάτες.
Σε αυτή την πρώτη παρουσίαση του A380 συμμετείχαν οι ηγέτες της Βρετανίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Γερμανίας, καθώς και 5.000 καλεσμένοι, μεταξύ αυτών, πελάτες, προμηθευτές και εκατοντάδες δημοσιογράφοι. Ήταν μία φιέστα που τα είχε όλα: Από πυροτεχνήματα και σόου με λέιζερ, έως χορευτές.
Η παρθενική πτήση του διώροφου αεροπλάνου έγινε στις 27 Απριλίου του 2005, όταν πλέον όλος ο κόσμος είχε την ευκαιρία να δει αυτό το θαύμα της μηχανικής. Τελικά, όμως, το A380 κατέληξε να θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της Airbus.
Όπως αποδείχθηκε, το γιγάντιο αεροσκάφος δεν ήταν το game changer που είχε οραματιστεί η Airbus. Αιτία ήταν βασικά το υψηλό λειτουργικό κόστος και η χαμηλή του αποδοτικότητα.
Για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του A380, η Airbus δυσκολεύτηκε να βρει αεροπορικές εταιρείες διατεθειμένες να βάλουν το αεροπλάνο αυτό στα δρομολόγιά τους. Με τιμή πώλησης 445,6 εκατ. δολαρίων, το A380 είναι ένα από τα πιο ακριβά αλλά και πολυτελή αεροσκάφη που φτιάχτηκαν ποτέ.
Πραγματικά, οι επιβάτες του απολάμβαναν πολυτέλειες όπως μπαρ, ιδιωτικά σαλόνια και μπάνια με ντους. Οι σουίτες της πρώτης θέσης της Emirates και της Singapore ανταγωνίζονταν σε πολυτέλεια, αλλά οι θέσεις «The Residence» της Etihad ήταν ένα «διαμέρισμα» 11 τετραγωνικών μέτρων στους αιθέρες.
Όμως, ο πολυτιμότερος πελάτης για το Α380 δεν ήταν άλλος από την Emirates, η οποία ευθυνόταν για τις 123 από τις 274 παραγγελίες που δέχθηκε η Airbus για τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους.
Το A380 εξυπηρετούσε την ανάγκη της Emirates να μεταφέρει πάρα πολλούς επιβάτες σε πολύ μεγάλες αποστάσεις, μέσω του hub της στο Dubai. Όμως όλες οι άλλες αεροπορικές εταιρείες ακολουθούν διαφορετική στρατηγική, ποντάροντας περισσότερο σε απευθείας πτήσεις με μικρότερα αεροπλάνα.
Και ενώ μερικές αεροπορικές εταιρείες είχαν ήδη αρχίσει να αποσύρουν τα A380 τους, καθώς τα θεωρούσαν ασύμφορα, η τάση επιταχύνθηκε όταν «χτύπησε» η πανδημία.
Και έτσι, πριν από ένα μήνα, η Airbus ολοκλήρωσε την κατασκευή του τελευταίου της A380, κλείνοντας τη σχετική γραμμή παραγωγής.
Από την αρχή του προγράμματος, η Airbus παρέδωσε 251 A380, εκ των οποίων 76 βρίσκονται σήμερα σε λειτουργία και λίγα έχουν αποσυρθεί οριστικά.
moneyreview.gr
19 Ιανουαρίου 2023
Μπορείς να πετάξεις. .
Αεροδυναμικά το σώμα μιας μέλισσας δεν είναι γραφτό να πετάξει · το καλό είναι ότι η μέλισσα δεν γνωρίζει . .
17 Μαρτίου 2022
Θλίψη για το χαμένο «Όνειρο»: Γιατί η Ρωσία κατέστρεψε το μεγαλύτερο αεροπλάνο
Το λένε «Mriya», που σημαίνει «όνειρο» ή «έμπνευση» στα ουκρανικά. Πρόκειται για το μεγαλύτερο αεροπλάνο του κόσμου, το Antonov AN-225 Mriya (Ουκρανικά: Антонов Ан-225 Мрія,και· όνομα αναφοράς του ΝΑΤΟ: Cossack ( Κοζάκος), είναι ένας θρύλος της αεροπλοΐας. Όμως καταστράφηκε κατά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, προκαλώντας συναγερμό αλλά και θλίψη ανάμεσα στους λάτρεις της αεροναυπηγικής και όχι μόνο.
Το τεράστιο αεροσκάφος ήταν σταθμευμένο κοντά στο Κίεβο όπου και σύμφωνα με τις ουκρανικές αρχές, καταστράφηκε από ρωσική επίθεση στις 4 Μαρτίου. Πλάνα στη ρωσική κρατική τηλεόραση Channel One έδειξαν τις πρώτες καθαρές εικόνες εδάφους του κατεστραμμένου αεροσκάφους, με μεγάλο μέρος του μπροστινού τμήματος να λείπει.
«Η Ρωσία μπορεί να κατέστρεψε το ‘Mriya’ μας. Αλλά δεν θα καταστρέψει ποτέ το όνειρό μας για ένα ισχυρό, ελεύθερο και δημοκρατικό ευρωπαϊκό κράτος. Θα νικήσουμε!», έγραψε ο Ουκρανός υπουργός Εξωτερικών Ντμίτρο Κουλέμπα στο Twitter, καθώς οι Ουκρανοί υπόσχονται να ξαναφτιάξουν το αεροπλάνο.
- Antonov [@AntonovCompany] (27 February 2022). "Update on the information of #AN225 "Mriya"
- aircraft: Currently, until the AN-225 has been inspected by experts, we cannot report on the technical condition of the aircraft. Stay tuned for further official announcement" (Tweet). Archived from the original on 27 February 2022. Retrieved 27 February 2022 – via Twitter.
Η κρατική αμυντική εταιρεία Ukroboronprom, η οποία διαχειρίζεται το Antonov, ανακοίνωσε την Κυριακή ότι το αεροσκάφος καταστράφηκε, αλλά θα φτιαχτεί ξανά, με έξοδα της Ρωσίας, σε ένα κόστος το οποίο υπολόγισε στα 3 δισ. δολάρια.
«Η αποκατάσταση εκτιμάται ότι θα χρειαστεί πάνω από 3 δισ. δολάρια και τουλάχιστον πέντε χρόνια», ανέφερε η ανακοίνωση. «Έργο μας είναι να διασφαλίσουμε ότι αυτά τα έξοδα θα καλυφθούν από τη Ρωσία, η οποία προκάλεσε σκόπιμη ζημιά στον ουκρανικό κλάδο της αεροπορίας».
Το Antonov είχε προσγειωθεί κοντά στο Κίεβο στις 24 Φεβρουαρίου για εργασίες συντήρησης. Με δεδομένο ότι ένας κινητήρας είχε λυθεί για εργασίες, δεν μπόρεσε να πετάξει την ημέρα εκείνη, παρότι είχε σχετικές εντολές.
Εάν το αεροπλάνο πράγματι έχει καταστραφεί, θα πρόκειται για το σοκαριστικό τέλος στην ιστορία ενός αεροσκάφους που έχει 30 χρόνια υπηρεσίας, από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης.
Το AN-225 πετούσε κατά καιρούς μεταφέροντας βοήθεια όταν άλλες χώρες βρίσκονταν σε κρίση, καθώς παρέδωσε προμήθειες στην Αϊτή μετά τον σεισμό του 2010 και μετέφερε ιατρικές προμήθειες στις πρώτες ημέρες της πανδημίας του κορωνοϊού.
Λόγω της δημοτικότητάς του στον κόσμο της αεροπλοΐας, συχνά προσέλκυε μεγάλα πλήθη όπου πετούσε, ειδικά όταν εμφανιζόταν σε air shows.
Το «Mriya» παραμένει το βαρύτερο αεροπλάνο που έχει φτιαχτεί ποτέ, ενώ μπορεί να μεταφέρει φορτία έως 250 τόνων. Έχει το μεγαλύτερο άνοιγμα φτερών ανάμεσα σε όλα τα αεροπλάνα που πετούν αυτή τη στιγμή.
Μόνο ένα An-225 κατασκευάστηκε από την εταιρεία Antonov, η οποία εδρεύει στο Κίεβο. Πέταξε για πρώτη φορά το 1988. Παρότι οι εργασίες για την κατασκευή ενός δεύτερου τέτοιου αεροπλάνου ξεκίνησαν, εντούτοις δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ.
Η ιστορία του An-225 ξεκινά τη δεκαετία του ΄60 και του ’70, όταν η Σοβιετική Ένωση βρισκόταν στη λεγόμενη κούρσα του διαστήματος με τις ΗΠΑ. Την εποχή εκείνη υπήρχε η ανάγκη μεταφοράς μεγάλων φορτίων από τα σημεία συναρμολόγησής τους, στο Baikonur Cosmodrome, που βρίσκεται στην έρημο του Καζακστάν, από όπου ο Yuri Gagarin απογειώθηκε για το διάστημα το 1961.
Ένα από τα φορτία που έπρεπε να μεταφερθούν, λοιπόν, ήταν το διαστημόπλοιο Buran, δηλαδή η απάντηση της Σοβιετικής Ένωσης στο Space Shuttle της NASA. Καθώς την εποχή εκείνη δεν υπήρχε αεροπλάνο ικανό να το μεταφέρει, η Antonov διατάχθηκε να φτιάξει ένα.
moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN
29 Οκτωβρίου 2021
ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
19 Οκτωβρίου 2021
Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021 και ώρα 16.30 – 16.45
28 Σεπτεμβρίου 2021
«ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ»
H χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας με ταυτόχρονη δημιουργία αισθητικών ενεργημάτων από την διατήρηση της Συλλογικής αεροναυτικής μας Κληρονομιάς
Αναφορές : Αρβανίτη Πρεβεζάνου Ε. (2019), «Ελληνικός Αεραθλητισμός - Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία)», Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), Αθήνα, διαθέσιμο στο: https://apothesis.eap.gr/
«Εθνικό Μουσείο Αεροναυτικής και Διαστήματος Ελλάδος»
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Η κα Ευγενία Αρβανίτη Πρεβεζάνου, έχει διεθνείς σπουδές επικοινωνίας, κοινωνιολογίας και ανθρωπολογίας, ενδιαφέρεται για την διατήρηση της πολιτισμικής μνήμης και κληρονομιάς. Έχει συγγράψει μονογραφίες, μελέτες και ποικίλη αρθρογραφία σε έντυπο και διαδικτυακό τύπο κυρίως για θέματα στρατηγικής, επικοινωνιακής πολιτικής, συμβουλευτικής ψυχολογίας και εκπαίδευσης και πολιτιστικής ανάπτυξης.
Αν και αξιωματικός-πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού, ασχολείται περισσότερο από 30 χρόνια με αεροπορικά θέματα και προωθεί το όραμα της, προτείνοντας αποτελεσματικές στρατηγικές για να ιδρυθεί το «Εθνικό Μουσείο Αεροναυτικής και Διαστήματος Ελλάδος».
Δυναμική ακτιβίστρια και πολιτικός, διετέλεσε Βουλευτής Αττικής στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και είναι μέλος της Ένωσης τ.Βουλευτών-Ευρωβουλευτών Ελλάδος
13η Αυγούστου: Παγκόσμια Ημέρα Αριστερόχειρων
Η 13η Αυγούστου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Αριστερόχειρων το 1992 από το Κλαμπ Αριστερόχειρων της Μεγάλης Βρετανίας και με το χρόνο απέκ...
-
Εικόνα: vb22/Tripadvisor (left), Marco/Tripadvisor (right) Διάρκεια ταξιδιού: 35 ώρες Διαδρομές τρένου: Από το Σιάτλ στο Λος Άντζελες (και...
-
Εικόνα: Management/Tripadvisor Διάρκεια ταξιδιού: Δύο με τέσσερις ημέρες Διαδρομές τρένου: Από το Ντάργουιν μέχρι την Αδελαΐδα (και το αντ...
-
Τ ο Project Mercury ήταν το πρώτο πρόγραμμα ανθρώπινης διαστημικής πτήσης των Ηνωμένων Πολιτειών, που διήρκεσε από το 1958 έως το 1963. Τ...