05 Μαΐου 2021

19 Απριλίου 2021, πέταξε η "Ευφυία" (Ingenuity) στον πλανήτη Άρη και έγινε η πρώτη πτήση ελικόπτερου Drone σε εξωγήινη ατμόσφαιρα!

 

ΠΗΓΗ βίντεο της ΝΑΣΑ https://m.youtube.com/watch?v=6WdDXN4wMnE&feature=youtu.be

Στις 19 Απριλίου δόθηκε η εντολή και άρχισαν να  περιστρέφονται  τα στροφεία από ανθρακονήματα και κατάφεραν να δημιουργήσουν ικανή άντωση παρά την αραιή ατμόσφαιρα του κόκκινου πλανήτη

Από την επιφάνεια του Άρη το αυτοκινούμενο όχημα με το όνομα "Επιμονή" (Perseverance) μας έστειλε πίσω στη γη φωτογραφίες και βίντεο από την πρώτη πτήση του ελικοπτέρου Drone με το όνομα: "Ευφυία" (Ingenuity).

Όπως όλες οι πρώτες πτήσεις έτσι και αυτή ήταν πολύ σύντομη και διήρκησε μόλις 40 δευτερόλεπτα. Έφτασε σε ύψος 3 μέτρων και έγειρε λίγο για να φωτογραφήσει για δοκιμή το αυτοκινούμενο όχημα και έστειλε και αυτό με τη σειρά του τη φωτογραφία που τράβηξε πίσω στη γη. Μετα φωτογράφισε τη σκιά του στο έδαφος πάλι για δοκιμή.

Η 52χρονη  MiMi Aung, υπεύθυνη του προγράμματοςπέρασε στο πάνθεον τω ηρώων της αεροπορίας μετά την μικρή αυτή πτήση. "Ήταν όπως όταν κάναμε τις δοκιμές στο εργαστήριο!" δήλωσε περιχαρής.

Για να φτασει όμως σε αυτή τη στιγμή αυτή και η ομάδα της στη ΝΑΣΑ δούλεψαν 7 χρόνια! Η πτήση μάλιστα ήταν να γίνει στις 11 Απριλίου αλλά χρειάστηκε software update διότι είχε κολλήσει σε preflight mode και δεν έμπαινε σε flight mode.

Για τις επόμενες 30 ημέρες (Αρειανές 30 για εμάς εδώ στη γη 31) θα εκτελεστούν και άλλες πτήσεις.


 

 

17 Απριλίου 2020

Παρουσίαση των αεραθλημάτων


         Η ιδέα και επιθυμία του ανθρώπου για να πετάξει παρόμοια με τα πουλιά είναι τόσο έντονη που δεν σταματά σε αυτή του Δαίδαλου με τον Ίκαρο. Στους Έλληνες καταγράφεται έντονα αυτή η επιδίωξη στην δημιουργία των μύθων για τους ιπτάμενους θεούς τους, όπως ήταν ο Κρόνος, ο Άρης, ο Ερμής, η Δήμητρα, η Ίριδα, ο Απόλλωνας ή ακόμα και στην προσπάθεια του να κατασκευάσει πετομηχανές, όπως ήταν του Φαέθωνα, του Αρχύτα και του Ήρωνα. Έμπνευση για την κατάκτηση του ουρανού αποτελούσε και το τεχνολογικό όραμα του Leonardo da Vinci, ο οποίος μας κληροδότησε σχέδια από μηχανές οι οποίες ακολουθούν αεροδυναμικούς κανόνες και μπορούσαν να πετάξουν. Αυτό το αιώνιο όραμα οδήγησε στα τέλη του 19ου αιώνα κάποιους πρωτοπόρους κυνηγούς των αιθέρων να κάνουν και τις πρώτες επιτυχημένες προσπάθειες στην κατασκευή αεροπλάνων, υπερβαίνοντας τα δεδομένα.
        Οι αεραθλητικές δραστηριότητες είναι ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσες και περιπετειώδεις, καθώς συμβάλλουν στην οργανωμένη ενασχόληση του ελεύθερου χρόνου ατόμων που αναζητούν την ελευθερία που νιώθουν με τα εναέρια χόμπι, αρέσκονται στον πρωτοποριακό και τεχνολογικά εξελιγμένο αεροπορικό εξοπλισμό και διαθέτουν σχετική οικονομική άνεση. Σήμερα υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιείται μια πτήση με ασφάλεια μεγαλύτερη από πολλών άλλων καθημερινών δραστηριοτήτων.
Η ενασχόληση με τον αεραθλητισμό απαιτεί κυρίως πνευματικές ικανότητες και τεχνολογική δεξιότητα, διαρκή εκπαίδευση, αλλά και ειδικά μέτρα προστασίας για την αποφυγή των δυστυχημάτων. Οι εναέριες δραστηριότητες και ο αεραθλητισμός είναι μία από τις περισσότερο ασφαλείς δραστηριότητες που μπορεί να ασχοληθεί κάποιος. Άλλωστε για δραστηριότητες που σχετίζονται με την εκπαίδευση κάθε επιπέδου, προπονήσεις, συμμετοχή σε εξετάσεις και αγώνες, κάθε αεραθλητής είναι υποχρεωμένος να είναι ασφαλισμένος.
              Οι αεραθλητές οφείλουν να καλλιεργούν τις τεχνολογικές τους δεξιότητες, την ικανότητα αντίληψης και του άμεσου και σωστού χειρισμού. Για έναν αεραθλητή επίσης δεν έχει σημασία η σωματική ρώμη όσο η καλή φυσική κατάσταση και η υγεία. Στο μέλλον, ο μέσος αεραθλητής στους παγκόσμιους αεραθλητικούς αγώνες, εφόσον είναι υγιής, μπορεί να είναι μεγαλύτερης ηλικίας και λιγότερο εξασκημένος από τον μέσο όρο, καθώς ο συνδυασμός της σύγχρονης τεχνολογίας με την εκμετάλλευση των νέων υλικών και η κατάρτιση του αεραθλούμενου αποτελούν σημαντικότερες και βασικές προϋποθέσεις για την δραστηριοποίηση με τον αεραθλητισμό.
      Η Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία-ΕΛ.Α.Ο, ως Ανώτατη Αεραθλητική Αρχή στην Ελλάδα, μπορεί να διοργανώνει σε ετήσια βάση, αγώνες Πρωταθλήματος, Κυπέλου και Περιφερειακούς αγώνες σε όλη την ελληνική επικράτεια. Όλοι οι αγώνες εγκρίνονται στην αρχή κάθε έτους από την Γ.Γ.Α. και υλοποιούνται βάση των διεθνών κανονισμών της F.A.I.
Τα αεραθλήματα που καλλιεργούνται και εποπτεύονται από την ΕΛ.Α.Ο. είναι δέκα: 

ΕΥΓΕΝΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ ΠΡΕΒΕΖΑΝΟΥ
Επικοινωνιολόγος, Σύμβουλος Στρατηγικής και Ανάπτυξης





ΠΗΓΗ: Αρβανίτη-Πρεβεζάνου Ε.(2019), «Ελληνικός Αεραθλητισμός-Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛ.Α.Ο)», Μεταπτυχιακή διατριβή του Προγράμματος Κοινωνιολογίας, Ιστορίας και Ανθρωπολογίας του τμήματος Αθλητικών Σπουδών. Αποθετήριο του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.)  https://apothesis.eap.gr/handle/repo/41491

Πρόοδος, «ο ευγενέστερος κίνδυνος για τον άνθρωπο!»

         Στις αρχές του 20ου αιώνα, η αεροπλοΐα, τα αεροπορικά χόμπι και σπορ εμφανίστηκαν ως νεωτερική ενασχόληση και λαοφιλές θέαμα. η ιστοριογραφία  του Ελληνικού Αεραθλητισμού επηρεάστηκε από τα προβλήματα που αφορούσαν και το σύνολο του αθλητισμού όπως ερασιτεχνισμός, έλλειψη αυτονομίας, απουσία θεωρητικού προβληματισμού και τάσεις ελληνοκεντρισμού (Κουλούρη, 1997).
           Οι πρωτοποριακές δυνατότητες του αεροπλάνου, το ενέταξαν αμέσως, ως πολεμικό εργαλείο ισχύος και στρατιωτική μηχανή. Οι εναέριες δραστηριότητες διαφοροποιήθηκαν από τα άλλα μαζικά σπορ, καθώς αποτέλεσαν «προνόμιο» των οικονομικά εύρωστων μεσαίων και ανώτερων στρωμάτων καθώς και ατόμων με στρατιωτική κουλτούρα.
Το θεσμικό πλαίσιο του αεραθλητισμού παρέμενε για πολλά χρόνια ανεπαρκές και η εξέλιξη του αποτελούσε συνάρτηση άμεσα συνδεδεμένη με  την Πολεμική Αεροπορία.
       Την 8η Ιουνίου 1928 παρουσία δεκάδων πολιτών, σημειώθηκε η αρχή για ένα σημαντικό επίτευγμα της Ελληνικής Αεροπορίας. Ένα κατάλληλα διασκευασμένο Brequet 19, με το όνομα «ΕΛΛΑΣ», με χειριστή τον υπολοχαγό Ευάγγελο Παπαδάκο και παρατηρητή τον συνταγματάρχη και διοικητή της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, Χρήστο Αδαμίδη, απογειώθηκε από το Τατόι και πραγματοποίησε σε 20 περίπου μέρες το γύρο της Μεσογείου, διανύοντας απόσταση 12.000 χλμ. 
1928. Κάτω από την φωτογραφία που βρίσκεται στην ΕΛ.Α.Ο. υπάρχει χειρόγραφη λεζάντα όπου αναφέρει:  «Από τον Αεροπορικόν Γύρον της Μεσογείου κατά το έτος 1928, με χειριστήν τον υπολοχαγόν ΕΥΑΓΓΕΛΟΝ ΠΑΠΑΔΑΚΟΝ και παρατηρητήν τον συντ/ρχην ΧΡΗΣΤΟΝ ΑΔΑΜΙΔΗΝ δια του αεροσκάφους «Ελλάς» τύπου BREGUET XIX, της Πολεμικής Αεροπορίας.» Πηγή αρχείου: ΕΛ.Α.Ο. Φωτογραφία: Ευγενία  Αρβανίτη Πρεβεζάνου

Όπως σχολίαζε η εφημερίδα το "ΈΘΝΟΣτο ίδιο βράδυ:

         [...] Είνε μια ημερομηνία που αξίζει να μείνη για πάντα στην ανάμνηση μας με όλη τη   συγκινητική δόνηση των παλμών που νοιώσαμε εκείνη τη στιγμή. Μας πλημμύρισε αυθόρμητα   από τα πιο αγνά συναισθήματα της δυνατής χαράς. Κάτι σαν νίκη μέσα εις το ειρηνικό πλαίσιο των έργων του πολιτισμού. Γιατί το αεροπλάνο δεν είναι μόνον μέσον πολεμικών. είναι αυτό καθ'εαυτό η πρόοδος, μια πρόοδος μάλιστα γεμάτη από τον ευγενέστερο κίνδυνο για τον άνθρωπο. Έχει όλο το γόητρο της κατακτήσεως από μέρους των όντων μπροστά εις την επιτασσομένων μεγαλειότητα της Φύσεως. Περικλείει την τόλμιν και συμβολίζει την θέλησιν. [...]

     


ΕΥΓΕΝΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ ΠΡΕΒΕΖΑΝΟΥ

Επικοινωνιολόγος, Σύμβουλος Στρατηγικής και Ανάπτυξης


ΠΗΓΗ: Αρβανίτη-Πρεβεζάνου Ε.(2019), «Ελληνικός Αεραθλητισμός-Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛ.Α.Ο)», Μεταπτυχιακή διατριβή του Προγράμματος Κοινωνιολογίας, Ιστορίας και Ανθρωπολογίας του τμήματος Αθλητικών Σπουδών. Αποθετήριο του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.)  https://apothesis.eap.gr/handle/repo/41491

Αεραθλητισμός και αεροπορικός τουρισμός


         Για την Ελλάδα ο αθλητισμός και ο τουρισμός αποτελούν δύο μεγάλους κοινωνικούς θεσµούς με άµεση αλληλεπίδραση μεταξύ τους. Στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού καταχωρείται ο αθλητικός τουρισμός αναψυχής και περιπέτειας, όπου μεταξύ των δραστηριοτήτων του συμπεριλαμβάνεται και ο Αεραθλητισμός. Η ΕΛ.Α.Ο και τα μέλη της, πέραν των αεραθλητικών δραστηριοτήτων, έχουν ως βασικό καταστατικό σκοπό την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού[1]
Η ΕΛ.Α.Ο. θεωρεί σημαντικό να μπορεί να προσελκύει η Ελλάδα αεροπορικούς επισκέπτες, μέσω του Αεραθλητισμού, όλες τις εποχές του χρόνου, καθώς σε αυτό το είδος αναψυχής μπορούν να επιδοθούν μόνο όσοι διαθέτουν πτητικά μέσα και ανήκουν σε αερολέσχες. Τα τελευταία χρόνια και κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες δεκάδες αεραθλητές και τουριστικοί εναέριοι περιηγητές από Ευρώπη και Κύπρο, έχουν επισκεφθεί την Ελλάδα, γεγονός που γίνεται αφορμή για να διοργανωθούν αεραθλητικές εκδηλώσεις σε όποια πόλη φτάνουν.
Γι’ αυτό η ΕΛ.Α.Ο. είναι αρωγός του Athens Flying Week-Airshow και προωθεί την καθιέρωση της Ικαριάδας στα FAI World Air Games.

ΕΥΓΕΝΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ ΠΡΕΒΕΖΑΝΟΥ

Επικοινωνιολόγος, Σύμβουλος Στρατηγικής και Ανάπτυξης




[1]   Ο αεροπορικός τουρισμός υπόκειται στον Νόμο 4582/2018 - ΦΕΚ 208/Α/11.12.2018 (Κεφ. Γ΄)  Λοιπές μορφές θεματικού τουρισμού (άρθρο 11), είναι η «…περιήγηση των επισκεπτών-τουριστών με ιδιόκτητο ή μισθωμένο πτητικό μέσο όλων των τύπων, κατηγοριών και είδους, όπως αεροπλάνο, υπερελαφρά πτητική μηχανή (ΥΠΜ) ελεγχόμενη με αεροδυναμικά μέσα ή μετατόπισης κέντρου βάρους με ρόδες, πλωτήρες ή αμφίβιο, ελικόπτερο, αλεξίπτερο ή αλεξίπτωτο πλαγιάς με κινητήρα ή χωρίς, ανεμόπτερο, δελταπλάνο (ατομική ανεμοπορία), γυροπλάνο, αιωρόπτερο και αερόστατο, με χρήση ειδικού εξοπλισμού και συνοδεία έμπειρων και εκπαιδευμένων πιλότων, σύμφωνα με τα εξειδικευμένα πρότυπα ασφαλείας και το εθνικό και διεθνές κανονιστικό πλαίσιο και διαδικασίες των αρμόδιων φορέων.»

«ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΕΡΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
 Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛ.Α.Ο)»,
Η συγκεκριμένη μελέτη εκπονήθηκε  στα πλαίσια του Προγράμματος Κοινωνιολογίας, Ιστορίας και Ανθρωπολογίας του τμήματος Αθλητικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου.
Μπορείτε να την βρείτε αναρτημένη στο αποθετήριο του Ε.Α.Π. και στον σύνδεσμο: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/41491

16 Απριλίου 2020

Βιογραφίες


   Υπήρξαν αρκετοί Έλληνες, οι οποίοι μέσα από την διοικητική στρατιωτική, πολιτική, κοινωνική ή αθλητική τους υπόσταση, καθόρισαν την ιστορία του αεραθλητισμού και της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας (ΕΛ.Α.Ο), από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα. Οι προσωπικότητες αυτές, ήταν κάτι περισσότερο από αθλητές, διότι όσο αφορά στις εναέριες δραστηριότητες, διέθεταν εφευρετικότητα, πρωτοπορία και καινοτομία στην σκέψη, αλλά και ριψοκίνδυνες «μέχρι θανάτου» για να επιτύχουν  το μοναδικό. Ήταν αυτοί που δημιούργησαν και εξέλιξαν την ιστορική ταυτότητα του Αεραθλητισμού και θεωρούνται αναπόσπαστο κομμάτι του. Για να γίνει κατανοητή η συμβολή τους κρίνεται απαραίτητο να αναφερθεί η πορεία και το έργο τους. (με αλφαβητική σειρά)
      11. Πικρός Κωνσταντίνος, οανεμοπόρος συγγραφέας


ΕΥΓΕΝΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ ΠΡΕΒΕΖΑΝΟΥ
Επικοινωνιολόγος, Σύμβουλος Στρατηγικής και Ανάπτυξης




ΠΗΓΗ: Αρβανίτη-Πρεβεζάνου Ε.(2019), «Ελληνικός Αεραθλητισμός-Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛ.Α.Ο)», Μεταπτυχιακή διατριβή του Προγράμματος Κοινωνιολογίας, Ιστορίας και Ανθρωπολογίας του τμήματος Αθλητικών Σπουδών. Αποθετήριο του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.)  https://apothesis.eap.gr/handle/repo/41491

13η Αυγούστου: Παγκόσμια Ημέρα Αριστερόχειρων

Η 13η Αυγούστου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Αριστερόχειρων το 1992 από το Κλαμπ Αριστερόχειρων της Μεγάλης Βρετανίας και με το χρόνο απέκ...