Ο πιο πολυσύχναστος αυτοκινητόδρομος της Βόρειας Αμερικής, είναι ο King’s Highway 401 στο Ontario και εξυπηρετεί καθημερινά σχεδόν μισό εκατομμύριο ανθρώπους. Κοντά στο διεθνές αεροδρόμιο Pearson, ο δρόμος έχει πλάτος 18 λωρίδων. Αν μετρήσουμε και τους παράλληλους δρόμους που καταλήγουν στον αυτοκινητόδρομο, έχει πλάτος μεγαλύτερο από τον Katy Freeway του Texas, αλλά όχι, τον ίδιο αριθμό λωρίδων.
ΑΥΤΟ μέχρι κάποιος να σκεφτεί να καταρρίψει το ρεκόρ, προσθέτοντας επιπλεον λωρίδες...
Ο αυτοκινητόδρομος Katy Freeway στο Houston του Texas χαρακτηρίζεται ως ο δεύτερος χειρότερος δρόμος της Αμερικής σε κυκλοφοριακή συμφόρηση. Είναι ο πιο κυκλοφοριακά πυκνοκατοικημένους αυτοκινητόδρομους στην Αμερική.
Μετα το 2008 με την υλοποιήση ενος έργου 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ο Katy, επίσημα «I-10», απέκτησε συνολικά 26 λωρίδες κυκλοφορίας. Παρόλο που ο αριθμός των λωρίδων κυκλοφορίας στο Katy Freeway φαίνεται εντυπωσιακός, δεν είναι και ο μοναδικός. Ο αυτοκινητόδρομος I-75 στην Atlanta διαθέτει 15 λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ ο αυτοκινητόδρομος I-405 στο Los Angeles έχει 14 λωρίδες.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτοί οι αριθμοί λαμβάνουν υπόψη τις επιπλέον λωρίδες επιτάχυνσης που συγχωνεύονται στον αυτοκινητόδρομο.
Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, η αύξηση των λωρίδων δεν μειώνει το μποτιλιάρισμα. Αντίθετα η προσθήκη λωρίδων, μακροπρόθεσμα, αυξάνει την «ζήτηση» και κατά συνέπεια την κυκλοφορία. Μετά τη διεύρυνση του αυτοκινητόδρομου Katy, ο χρόνος που χρειάζεται για να τον διασχίσει κάποιος σε ώρα αιχμής αυξήθηκε κατά 30-55%.
Αν και οι αυτοκινητόδρομοι λοιπόν, στο Τέξας έχουν εντυπωσιακό αριθμό λωρίδων κυκλοφορίας, δεν υπολοιπονται και άλλες πόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών, δεν σημαίνει ότι είναι και το καλύτερο για τις μετακινήσεις
Ήδη άλλωστε εγκρίθηκε το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο.
Το OOCL PIRAEUS έχει ενταχθεί από τον Ιούνιο στη γραμμή LL3 της OOCL προσεγγίζοντας 13 λιμάνια σε μια κυκλική διαδρομή διάρκειας 84 ημερών, η οποία ενώνει τη Νοτιοανατολική Ασία με τη Βορειοδυτική Ευρώπη. Είναι το δεύτερο πλοίο, μετά το OOCL SPAIN που είχε προσεγγίσει τον Πειραιά τον φετινό Απρίλιο, μιας σειράς mega container πλοίων τα οποία ναυπηγεί στην Κίνα, κατά παραγγελία της OOCL, η Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co. Ltd. (DACKS).
H Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Mονοπρόσωπη Α.Ε. είναι θυγατρική εταιρεία της COSCO Shipping Ports Limited, μιας εκ των τριών κορυφαίων εταιρειών εκμετάλλευσης σταθμών εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, η οποία ως COSCO Pacific Limited υπέγραψε το 2009 τη Σύμβαση Παραχώρησης για την επέκταση, ανακατασκευή και διαχείριση της Προβλήτας ΙΙ, καθώς και την κατασκευή και διαχείριση της Προβλήτας ΙΙΙ του Λιμένα Πειραιά.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, Zhang Anming, με συνολικές επενδύσεις περίπου 600 εκατ. ευρώ, η ετήσια ικανότητα διακίνησης έχει αυξηθεί από 1,6 εκατομμύρια TEU το 2009 σε 6,2 εκατ. TEU φέτος και σε 7,2 εκατ. TEU για ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά (μαζί δηλαδή με την προβλήτα Ι που δεν εντάσσεται στην περίμετρο της υποπαραχώρησης του 2009).
Αυτή η άνοδος έχει τοποθετήσει τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά στην κορυφή των λιμανιών της Μεσογείου και στους 4 σημαντικότερους κόμβους θαλάσσιου εμπορίου στην Ευρώπη, σημείωσε ο Zhang Anming.
Πρόσθετες επενδύσεις 43 εκατ. ευρώ συνολικά μόνο από την Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά βρίσκονται σε εξέλιξη για τα έτη 2023 και 2024, ενώ εκκρεμεί η έγκριση επιπλέον επενδύσεων περίπου 20 εκατ. ευρώ εξήγησε γενικός διευθυντής της εταιρείας. Οι επενδύσεις αυτές επικεντρώνονται τόσο στην αναβάθμιση εγκαταστάσεων, υποδομών και εξοπλισμού όσο και στην υγεία και ασφάλεια στο χώρο εργασίας, προσέθεσε.
Τα δελφίνια είναι ένα από τα πιο έξυπνα και κοινωνικά θαλάσσια θηλαστικά. Ένα πρόσφατο επιστημονικό άρθρο αποκαλύπτει εντυπωσιακές πληροφορίες για την επικοινωνία των δελφινιών και ειδικότερα τον τρόπο που επικοινωνούν με τα μωρά τους.
Η έρευνα διεξήχθη στην περιοχή της Φλόριντα, όπου οι επιστήμονες συγκέντρωσαν ζευγάρια μητέρας-μωρού και τα παρατήρησαν σε ένα ευρύ θαλάσσιο περίβολο. Χρησιμοποιώντας φασματογράμματα, οι ερευνητές αναλύσαν τα περίγραμματα και το εύρος ζώνης των ήχων που εκπέμπουν τα δελφίνια.
Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Κατέστησαν σαφές ότι τα δελφίνια μιλούν στα μωρά τους με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο, παρόμοιο με αυτόν που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι με τα βρέφη τους. Οι μητέρες δελφίνια απευθύνονται στα μωρά τους με χαμηλότερες συχνότητες για τα μπάσα και υψηλότερες συχνότητες για τους πιο υψηλούς ήχους.
Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτή η ειδική επικοινωνία έχει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των δελφινιών κοινωνικών δεσμών και στην ανάπτυξη των μωρών. Η Laela Sayigh, βιολόγος στο Ωκεανογραφικό Ίδρυμα Woods Hole και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, εξηγεί ότι μέσω αυτής της επικοινωνίας, οι μητέρες δίνουν ένα μήνυμα στα μωρά τους ότι είναι παρόντα και προστατεύουν τους μικρα τους.
Παρόλο που η μελέτη αυτή προσφέρει σημαντικές ενδείξεις για την κοινωνική διάσταση των δελφινιών, οι επιστήμονες εξακολουθούν να μην γνωρίζουν ακριβώς τι ακριβώς λένε τα δελφίνια κατά την επικοινωνία τους. Ωστόσο, η έρευνα αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατανόηση της γλωσσολογίας και της επικοινωνίας σε άλλα είδη, ανοίγοντας νέες προοπτικές για την ανθρώπινη κατανόηση της φύσης.
Ο Phil Garrett φωτογραφίζει τη φίλη του, Julie Marie Fischer,
δίπλα στο νέο γλυπτό, «Home», του καλλιτέχνη Matthew Mazzotta.
Το γλυπτό ενός φλαμίνγκο μήκους 21 ποδιών από το δάπεδο μέχρι την οροφή είναι μια δημοφιλής στάση για τους επισκέπτες που επιβιβάζονται και φθάνουν στο διεθνές αεροδρόμιο της Τάμπα Το γλυπτό ενός φλαμίνγκο μήκους 21 ποδιών από το δάπεδο μέχρι την οροφή είναι μια δημοφιλής στάση για τους επισκέπτες που επιβιβάζονται και φθάνουν στο διεθνές αεροδρόμιο της Τάμπα. Ο κόσμος μιλάει, κανει tweeting και βγάζει πολλές selfies.
Το νέο γλυπτό φλαμίνγκο στο διεθνές αεροδρόμιο της Τάμπα έχει γίνει ένα φαινόμενο και η νέα διασημότητα της περιοχής. Το γλυπτό, μήκους 21 ποδιών, δημιουργήθηκε από τον καλλιτέχνη Matthew Mazzotta και ονομάζεται "Home". Είναι κατασκευασμένο από ρητίνη και υαλοβάμβακα και κοστίζει 520.000 δολάρια.
Το γλυπτό έχει γίνει μια δημοφιλής αξιοθέατο για τους επισκέπτες του αεροδρομίου, οι οποίοι τραβούν φωτογραφίες και δημοσιεύουν selfies στα social media. Είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να φαίνεται σαν το φλαμίνγκο να βυθίζει το κεφάλι του κάτω από το νερό, δημιουργώντας εντυπωσιακά εφέ με τον φωτισμό και την οροφή που μοιάζει με νερό.
Η παρουσία του γλυπτού έχει επηρεάσει ακόμη και τον τοπικό χώρο της μόδας. Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Tampa Bay, τρεις ντόπιοι σχεδιαστές δημιούργησαν έργα εμπνευσμένα από το γλυπτό και παρουσίασαν τις δημιουργίες τους. Τα φλαμίνγκο ήταν επίσης έμπνευση για καπέλα, τσάντες και φορέματα που διακοσμήθηκαν με αναφορές στο πουλί.
Οι καλλιτέχνες και οι έμποροι ταξιδιών της περιοχής θεωρούν το γλυπτό ένα σύμβολο του Tampa Bay και μια ιδανική ευκαιρία για τους τουρίστες να απαθανατίσουν τις φωτογραφίες τους και να δημοσιεύσουν στα social media. Η παρουσία του γλυπτού δημιούργησε ένα ενθουσιώδες κλίμα, με τους επισκέπτες να ποζάρουν για φωτογραφίες και να απολαμβάνουν την εντυπωσιακή παρουσία του φλαμίνγκο στο αεροδρόμιο.
Η ΤΆΜΠΑ στις ΗΠΑ, έχει το παρατσούκλι ΑΘΉΝΑ του ΝΌΤΟΥ
Ημέρα του Ναυτικού/ θαλασσοπόρου. Καθιερώθηκε σε ψήφισμα που εγκρίθηκε από τη Διπλωματική Διάσκεψη του 2010 Γενικό Γραμματεα του ΙΜΟ ήταν τον Έλληνας Ναύαρχο του Λιμενικού Σώματος Ευθύμιος Μητρόπουλος με καταγωγή από το “ναυτοφυές” Γαλαξίδι! Είναι γνωστό παγκοσμίως ότι οι Έλληνες θαλασσινοί έχουν κατακτήσει τις θάλασσες του κόσμου ολόκληρου. Η Ελλάδα η "ναυτικότερη" πατρίδα του κόσμου, που γέννησε τον Οδυσσέα, τους Αργοναύτες, τον Ποσειδώνα, τον Νηρέα, τις Γοργόνες, τις Σειρήνες, τους μεγάλους Ναυάρχους και τα πρώτα εμπορικά και πολεμικά πλοία, θα εφηύρισκε τον τρόπο η πολύτιμη, πολυπλευρη, πολυσχιδής, πολυμήχανη και πολύκοπη εργασία του ναυτικού να τύχαινε παγκόσμιας αναγνώρισης;
Ο ναύαρχος Μητρόπουλος επίσης, εκείνος ο οποίος ,με ψήφισμα που έφερε στην Ομομέλεια του ΙΜΟ, χαρακτήρισε το 2010 “Διεθνές Έτος Ναυτικού” με το γενικό σύνθημα -προτροπή προς τους νέους “Go to sea” . Στην Σύνοδο του Οργανισμού, στην Μανίλα, επελέγη η 25η Ιουνίου ως “Ημέρα του ναυτικού”, μετά την έγκριση της αναθεωρημένης Σύμβασης STCW και αναγνωρίζεται από τα Ηνωμένα Έθνη. Ο σκοπός της είναι να αναγνωρίσει τη μοναδική συμβολή των ναυτικών από όλο τον κόσμο στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, την παγκόσμια οικονομία και την κοινωνία των πολιτών στο σύνολό της, αυτό το θαλάσσιο εργατικό δυναμικό Το ψήφισμα «ενθαρρύνει τις κυβερνήσεις, τους ναυτιλιακούς οργανισμούς, τις εταιρείες, τους πλοιοκτήτες και όλα τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη να προωθήσουν δεόντως και κατάλληλα την Ημέρα του Ναυτικού και να αναλάβουν δράση για τον εορτασμό της με νόημα» Εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί μαρτυρούν καθημερινά τις αλλαγές στο θαλάσσιο περιβάλλον λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας – μεταξύ άλλων από τη ναυτιλία. Αυτοί οι ίδιοι ναυτικοί αποτελούν βασικό μέρος της λύσης Οι ναυτικοί βλέπουν τις θάλασσες στα ταξίδια τους και αυτό τους παρέχει πολλές ευκαιρίες να τραβήξουν φωτογραφίες από το θαλάσσιο περιβάλλον.
Για το 2023, η εκστρατεία του Διεθνή Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) είναι να εξετάσει τη συμβολή των ναυτικών στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, σύμφωνα με το θέμα της Παγκόσμιας Ναυτιλίας. Στο πλαίσιο της εκστρατείας, προτρεπονται οι ναυτικοί να μοιραστούν μια εικόνα του θαλάσσιου περιβάλλοντος που τους περιβάλλει ενώ βρίσκονται στη θάλασσα, τονίζοντας ότι το θαλάσσιο περιβάλλον αξίζει να προστατευτεί.
hashtag της καμπάνιας του 2023 είναι #OceansWorthProtecting
Και να συμπληρώσω κάτι περισσότερο. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η χώρα μας κρατά τα ηνία, σε παγκόσμιο επίπεδο, της εμπορικής ναυτιλίας αλλά και δεν είναι όμως και τυχαίο ότι η Ελληνική Ναυτιλία, η μεγαλύτερη παγκοσμίως σήμερα, χάνει με ταχύ ρυθμό την ελληνικότητά της, καθώς οι νεοέλληνες δεν προτιμούν πλέον το ναυτικό επάγγελμα. Από τα μέσα της δεκαετίας του '90, τότε που η επίπλαστη ευημερία είχε γίνει καθημερινότητα, ο κίνδυνος έγινε ορατός. Με σχετική ευκολία, έγινε βιαία διακοπή της λειτουργίας των Ιδιωτικών Ναυτικών Σχολών και η παράδοση της Ναυτικής Εκπαίδευσης στα χέρια μιας μικρής, κρατικοδίαιτης, ημιμαθούς ομάδας συνδικαλιστών-διδασκόντων θα επέφερε τα αντίθετα αποτελέσματα από εκείνα που επαγγέλλονταν οι "επαγγελματίες διδάσκοντες" στις δημόσιες σχολές. Σχεδό αιφνιδίως έγιναν "ΤΕΙ" και αργότερα "ΑΚΑΔΗΜΊΕΣ", δηλαδή νέες πηγές που προμηθεύουν το ελληνικό δημόσιο με μια ακόμα κατηγορία "πτυχιούχων". Δυστυχώς, τα ελληνόπαιδα δεν έρχονται πια στη θάλασσα. Ακούμε συνεχώς όλο και λιγότερα ελληνικά στα βαπόρια μας. Ας το αντιληφθούμε καλά. Όταν δεν θα έχουμε πια Έλληνες ναυτικούς, θα πάψει να υπάρχει και η Ελληνική Ναυτιλία.
International Maritime Organization) (ΙΜΟ), είναι ένας πολυεθνικός, διακυβερνητικός Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ο οποίος επιβλέπει τη σωστή και ασφαλή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των χωρών-μελών του στον τομέα της ναυσιπλοΐας. Αποτελεί εξειδικευμένο Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών, με κύρια αποστολή την ασφάλεια & προστασία της διεθνούς ναυτιλίας και την πρόληψη της προερχόμενης από τα πλοία ρύπανσης. Επίσης, ασχολείται με τη διευκόλυνση της διεθνούς θαλάσσιας κυκλοφορίας καθώς και με νομικά θέματα που δύνανται να εγερθούν από τη δραστηριοποίηση της διεθνούς ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένων ζητημάτων ευθύνης και αποζημίωσης από ναυτικές απαιτήσεις. Το σύνθημα του ΔΝΟ συνοψίζει τους στόχους του Οργανισμού: "Ασφαλής, προστατευμένη και αποτελεσματική ναυτιλία σε καθαρούς ωκεανούς". Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΔΝΟ) ιδρύθηκε στις 17 Μαρτίου 1948 και συνεδρίασε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 1959.ως IMCO (Intergovernmental Maritime Consultative Organization). Μετέπειτα το 1982, μετονομάστηκε σε ΙΜΟ και έχει με έδρα το Λονδίνο.
Uruk, Αρχαία πόλη των Σουμερίων και της Βαβυλωνίας
Η πόλη των Σουμερίων, γνωστή και ως Uruk,, αποτελεί τον αρχαιότερο κατοικημένο πολιτισμένο οικισμό που έχει γνωστοποιηθεί μέχρι σήμερα. Βρισκόταν στην περιοχή που σήμερα ανήκει στο Ιράκ και ανθούσε ανάμεσα στα έτη 6000 και 4000 π.Χ. Κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού διαστήματος, οι Σουμέριοι επινόησαν πολλές σημαντικές επιτεύξεις που επηρέασαν την πορεία της ανθρώπινης ιστορίας.
Ένα από τα πιο επαναστατικά επιτεύγματα των Σουμερίων ήταν η εφεύρεση της γραφή, καθώς βρέθηκαν τα παλαιότερα παραδείγματα σφηνοειδούς γραφής, πιθανώς την αρχαιότερη γραφή στην ιστορία., αναπτύχθηκε στην πόλη των Σουμερίων και έπειτα διαδόθηκε σε ολόκληρο τον αρχαίο κόσμο. Αυτή η επιτυχία στον τομέα της γραφής άνοιξε νέους ορίζοντες για την επικοινωνία και την καταγραφή της γνώσης.
Το όνομα "Iraq" προέρχεται από την αρχαία περιοχή των Σουμερίων, που βρισκόταν στον ίδιο γεωγραφικό χώρο. Η περιοχή αυτή ήταν γνωστή για την ανάπτυξη του πολιτισμού και των πρώτων πολιτισμένων κοινωνιών.
Ένα από τα σημαντικότερα λογοτεχνικά έργα που γράφτηκαν στην αρχαία Σουμεριακή γραφή είναι το περίφημο Έπος του Γκιλγκαμές. Αυτό το έπος αποτελείται από ποιητικά κείμενα που περιγράφουν τις περιπέτειες ενός ηρωικού βασιλιά και αποτελεί ένα από τα παλαιότερα λογοτεχνικά έργα στην ιστορία της ανθρωπότητας.
Εκτός από τις γλωσσικές και λογοτεχνικές επιτεύξεις, οι Σούμεροι επέδειξαν εξαιρετικές ικανότητες στον τομέα της γεωργίας. Στην πόλη των Σουμερίων, εξημερώθηκαν τα πρώτα πουλερικά και εισήχθη η πρακτική της αρδευτικής γεωργίας. Με την ανάπτυξη αρδευτικών συστημάτων, οι καλλιέργειες επεκτάθηκαν και η γεωργία έγινε πιο αποδοτική, επιτρέποντας την αύξηση της παραγωγής τροφίμων και την εγκατάσταση πληθυσμών σε πιο σταθερές κοινότητες.
Η Uruk, και ο λαός των Σουμερίων αφήνουν πίσω τους ένα σημαντικό κληροδότημα στην ανθρωπότητα. Η ανάπτυξή τους στους τομείς της γραφής, της λογοτεχνίας και της γεωργίας έχει σημαντική επίδραση στον τρόπο ζωής και την εξέλιξη των πολιτισμών που διαδέχθηκαν τους Σουμερίους.
Παρά τις επιτυχίες τους, η παροιμία των Σουμερίων "ότι τα πρόβατα που παίρνουν το μέρος στο επιχείρημα των κρεοπωλών δεν αλλάζει τη μοίρα των προβάτων", μας υπενθυμίζει ότι η ισχύς και η εξουσία δεν πάντα αποβαίνουν προς όφελος των αδύναμων. Αυτή η παροιμία μαρτυρά τη σοφία των Σουμερίων και τη συνειδητοποίησή τους ότι η πραγματική ευημερία και ευτυχία είναι ένας στόχος που αφορά όλους τους ανθρώπους.
Η πόλη των Σουμερίων παραμένει ένας αναπόσπαστος κρίκος στην ιστορία της ανθρωπότητας και μας εμπνέει να αναζητήσουμε τις ρίζες μας και να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε και να εξελίσσουμε τον κόσμο μας.
Uruk, γνωστό σήμερα ως Warka, ήταν μια πόλη στην αρχαία Εγγύς Ανατολή.
Το Uruk (/ˈʊrʊk/) στη σφηνοειδή γραφή (σουμεριακά) σημαίνει καρδιά.
Γράφεται στα ακκαδικά.URUUNUG, στα: Αραβικά: Warka' ή Auruk, στα Συριακά: ܐܘܿܪܘܿܟ,‘Úrūk; στα Εβραϊκά: אֶרֶךְ ʼÉreḵ; στα Αρχαία ελληνικά: Ὀρχόη, στα λατινικά: Orkhóē, Ὀρέχ Orékh, Ὠρύγεια Ōrúgeia.
Βρίσκεται ανατολικά στο ξεραμένο αρχαίο κανάλι του Ευφράτη, 58 μίλια βορειοδυτικά της αρχαίας Ur, 108 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της αρχαίας Nippur και 24 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της αρχαίας Larsa. Απέχει 30 χλμ (19 μίλια) ανατολικά της σύγχρονης Samawah, Al-Muthannā, Iraq.
Η Ιαπωνία, γνωστή και ως Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, είναι μια πανέμορφη χώρα στην Ανατολική Ασία που εντυπωσιάζει με την πολιτιστική της πλούσια κληρονομιά, την εκπληκτική φύση και την προοδευτική οικονομία της. Με μια πληθυσμιακή βάση που ξεπερνά τα 128 εκατομμύρια άτομα, η Ιαπωνία είναι η δέκατη υψηλότερη χώρα σε πληθυσμό στον κόσμο.
Η χώρα αποτελείται από τέσσερα μεγάλα νησιά: το Χονσού, το Κιούσου, το Σικόκου και το Χοκκάιντο, τα οποία περιβάλλονται από χιλιάδες μικρότερα νησιά. Το αρχιπέλαγος της Ιαπωνίας περιλαμβάνει συνολικά 6.852 νησιά. Με το μεγαλείο των ορεινών τοπίων της και τα ενεργά ηφαίστεια, όπως ο θρυλικός όρος Φούτζι, η Ιαπωνία προσφέρει εκπληκτικές φυσικές ομορφιές και ποικιλία τοπίων που μαγεύουν τους επισκέπτες.
Μια από τις πιο εντυπωσιακές εμπειρίες στην Ιαπωνία είναι η άνοιξη, όταν οι κερασιές σε όλη τη χώρα ανθίζουν, δημιουργώντας ένα μαγευτικό θέαμα. Το φαινόμενο αυτό, γνωστό ως "Sakura" ή το Φεστιβάλ Ανθισμένων Κερασιών της Ιαπωνίας, προσελκύει εκατομμύρια τουρίστες από όλο τον κόσμο. Οι ανθισμένες κερασιές δημιουργούν έναν θρυλικό ουρανο από ροζ και λευκά λουλούδια, δίνοντας μια αίσθηση ονείρου και ομορφιάς.
Εκτός από τις φυσικές ομορφιές, η Ιαπωνία έχει μια πλούσια πολιτιστική κληρονομιά. Η παραδοσιακή ιαπωνική αρχιτεκτονική, οι ναόι και οι αυθεντικοί κήποι είναι μερικά από τα στοιχεία που αντικατοπτρίζουν την παράδοση και την ιστορία της χώρας. Ταυτόχρονα, η Ιαπωνία είναι γνωστή για την τεχνολογική της καινοτομία, τη μόδα, τον κινηματογράφο και τη μουσική της βιομηχανία, προσφέροντας μια μοναδική σύνθεση παραδοσιακού και σύγχρονου πολιτισμού.
Το Τόκιο, πρωτεύουσα της Ιαπωνίας, είναι μια πόλη με εντυπωσιακή αρχιτεκτονική στους ουρανοξύστες της, τους παραδοσιακούς ναούς, τις πολυσύχναστες αγορές και τις πολλές πολιτιστικές εκδηλώσεις, προσφέρει μια μοναδική εμπειρία πόλης που συνδυάζει το παρελθόν και το μέλλον.
Επιπλέον, η Ιαπωνία είναι γνωστή για την υψηλή ποιότητα ζωής των κατοίκων της. Με ένα από τα υψηλότερα προσδόκιμα ζωής στον κόσμο και χαμηλό ποσοστό εγκληματικότητας, η Ιαπωνία προσφέρει ένα ασφαλές και ευχάριστο περιβάλλον για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.
Η Ιαπωνία είναι μια χώρα που συνδυάζει την εκπληκτική φύση, την πολυπολιτισμική κληρονομιά, την τεχνολογική καινοτομία και τον πολιτισμό.
Η Ιαπωνική κουλτούρα αποπνέει μυστηριώδη γοητεία λόγω της ισορροπίας που διατηρεί μεταξύ του μοντερνισμού και της παράδοσης. Παρά την τεχνολογική πρόοδο, οι Ιάπωνες διατηρούν στενούς δεσμούς με τις αρχαίες παραδόσεις τους. Η Ιαπωνική κουλτούρα περιλαμβάνει πλούσια τέχνη, μουσική, τελετές τσαγιού και ιστορικές πρακτικές. Αυτή η συνύπαρξη μοντερνισμού και παράδοσης μπορεί να αποτελεί τη ρίζα της διαφώτισης. Οι Ιάπωνες επιδιώκουν την πρόοδο και την αρμονία, διατηρώντας παράλληλα σεβασμό για την ιστορία και την παράδοσή τους.
Στην Ιαπωνία η ομορφιά ζει πλάι-πλάι με την ισχυρή ώθηση προς την αυτοπειθαρχία. Η ευαίσθητη ποίηση παράλληλα με τον συνεχή πόλεμο. Και οπως λενε οι σαμουράι, οι πιο ικανοι πολεμιστες – φιλοσόφοι της μεσαιωνικής και πρώιμης σύγχρονης Ιαπωνίας:
- Να είστε πιστοί στις πεποιθήσεις σας και να μην ξεφεύγετε από αυτές. Αντί να εξαντλείτε τον εαυτό σας, προσπαθώντας να αποδεχτείτε πολλές και διαφορετικές απόψεις, μείνετε πιστοί σε αυτό που πιστεύεται εσείς πως είναι πραγματικό.
Τα τρένα υψηλής ταχύτητας της Κίνας, έχουν εντυπωσιακές δυνατότητες και αποτελούν σημαντικό μέσο μεταφοράς στη χώρα.
Η Κίνα έχει εντυπωσιακό δίκτυο τρένων bullet, γνωστά και ως τρένα σφαίρες που καλύπτει μια ευρεία γεωγραφική έκταση. σιδηροδρόμου στον κόσμο.
Πάνω από 2.800 ζεύγη τρένων με αρίθμηση G, D ή C λειτουργούν καθημερινά, συνδέοντας περισσότερες από 550 πόλεις σε όλη την Κίνα. Τα τρένα αυτά καλύπτουν 33 από τις 34 επαρχίες της χώρας, επιτρέποντας στους επιβάτες να μετακινούνται εύκολα και γρήγορα σε μεγάλες αποστάσεις.
Με την τελική τους ταχύτητα να φτάνει τα 350 χιλιόμετρα ανά ώρα, ανήκουν στα γρηγορότερα συστήματα
Τα τρένα υψηλής ταχύτητας συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη της Κίνας, επιτρέποντας την άνετη και γρήγορη μετακίνηση των ανθρώπων και εμπορευμάτων. Επιπλέον, συμβάλλουν στην ενίσχυση των πολιτιστικών ανταλλαγών και την ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των περιφερειών της χώρας.
Συνολικά, τα τρένα υψηλής ταχύτητας στην Κίνα αποτελούν σημαντικό κομμάτι της υποδομής μεταφορών της χώρας και συνεχίζουν να αναπτύσσονται και να βελτιώνονται, προσφέροντας ένα αποτελεσματικό, γρήγορο και άνετο μέσο μετακίνησης για τους πολίτες και τους επισκέπτες της Κίνας.
Τα τρένα δεν πρέπει να αποτελούν εργαλείο μικροπολιτικής και πλουτισμού, αλλά θα πρέπει να είναι ένα εργαλείο δυναμικής ανάπτυξης, πολιτισμικής διασύνδεσης και βελτίωσης του επιπέδου ζωής των πολιτών.
Γόνδολα με μπαλόνι Manhigh II που εκτίθεται το 2018,
στο Εθνικό Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, Wright-Patterson AFB, Οχάιο.
Το Project Manhigh ήταν ένα στρατιωτικό έργο προ της Διαστημικής Εποχής που μετέφερε άνδρες με μπαλόνια στα μεσαία στρώματα της στρατόσφαιρας, χρηματοδοτούμενο ως αεροϊατρικό ερευνητικό πρόγραμμα, αν και θεωρήθηκε από τους σχεδιαστές του ως σκαλοπάτι στο διάστημα. Διεξήχθη από την Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών μεταξύ 1955 και 1958. Το έργο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 1955 για να μελετήσει τις επιπτώσεις των κοσμικών ακτίνων στον άνθρωπο. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν τρεις πτήσεις με αερόστατο στη στρατόσφαιρα : - Manhigh I στα 29.500 μέτρα (96.800 πόδια), από τον καπετάνιο Joseph W. Kittinger στις 2 Ιουνίου 1957. Το μπαλόνι εκτοξεύτηκε από το αεροδρόμιο South St. Paul και η πτήση διεκόπη λόγω της εγκατάστασης μιας από τις βαλβίδες της κάψουλας προς τα πίσω, η οποία εξαερώθηκε η παροχή οξυγόνου έξω, αλλά όχι πριν φτάσει σε υψόμετρο ρεκόρ 96.784 ποδιών. - Manhigh II έως 30.942 m (101.516 πόδια), από τον Ταγματάρχη David G. Simons στις 19–20 Αυγούστου 1957, εκτοξεύτηκε από το ορυχείο Portsmouth στο Crosby της Μινεσότα, για μια πτήση 32 ωρών που περιελάβανε ένα σύνολο 25 πειραμάτων και παρατηρήσεων, και κέρδισε στον Simons μια θέση στο εξώφυλλο του περιοδικού Life.
Με τον πιλότο και το επιστημονικό ωφέλιμο φορτίο, η γόνδολα Manhigh II είχε συνολική μάζα 748 κιλά (1.649 λίβρες). Στο μέγιστο υψόμετρο, το μπαλόνι επεκτάθηκε σε διάμετρο 60 m (200 πόδια) με όγκο πάνω από 85.000 m 3 (111.000 cu yd). - Manhigh III έως 29.900 m (98.100 ft), από τον υπολοχαγό Clifton M. McClure στις 8 Οκτωβρίου 1958. Οι υποψήφιοι για το έργο Manhigh υποβλήθηκαν σε μια σειρά σωματικών και ψυχολογικών δοκιμών που έγιναν το πρότυπο για τους κατάλληλους αστροναύτες για το Project Mercury, το πρώτο επανδρωμένο τροχιακό διαστημικό πρόγραμμα της Αμερικής. Παρόμοια έργα στα οποία άνδρες σε μια γόνδολα έφτασαν σε κοντινά διαστημικά ύψη πραγματοποιήθηκαν από τον Ελβετό φυσικό Auguste Piccard και τον Paul Kipfer, φτάνοντας τα 15.785 m (51.788 πόδια) το 1931, η USSR-1 με πιλότο από τον Georgy Prokofiev έφθασε τα 18.500 m στα 71306 m και Osoaviakhim-1 που έφτασε τα 22.000 m (72.000 πόδια) το 1934 καθώς και ο Explorer II που έφτασε τα 22.066 m (72.395 πόδια) το 1935.
Felix Baumgartner επονομαζόμενος B.A.S.E. 502 και Fearless Felix. Γεννημένος την 20η Απριλίου 1969, Salzburg, της Αυστρίας, είναι skydiver, αλεξιπτωτιστής και κασκαντέρ.
Τον Οκτώβριο του 2012 έγινε διεθνώς γνωστός επειδή κατέρριψε ταυτόχρονα τρεις παγκόσμιες επιδόσεις καθιστάμενος ο πρώτος άνθρωπος που έσπασε το φράγμα του ήχου χωρίς να βρίσκεται στο εσωτερικό ενός σκάφους, πέφτοντας σε ελεύθερη πτώση με ταχύτητα έως 1342 χιλιόμετρα την ώρα (Mach 1,24)
Ο Baumgartner είναι επίσης γνωστός για την ιδιαίτερα επικίνδυνη φύση των ακροβατικών που έχει κάνει κατά τη διάρκεια της καριέρας του. Συγκεκριμένα:
Είναι ευρέως γνωστός για το άλμα στη Γη από ένα μπαλόνι ηλίου από τη στρατόσφαιρα στις 14 Οκτωβρίου 2012 και σημείωσε παγκόσμια ρεκόρ για αλεξίπτωτο κατά προσέγγιση 39 km (24 μίλια), φτάνοντας την εκτιμώμενη τελική ταχύτητα των 1.357,64 km/h (843,6 mph) ή 1,25 Mach.
Έγινε το πρώτο άτομο που έσπασε το ηχητικό φράγμα σε σχέση με την επιφάνεια χωρίς δύναμη οχήματος κατά την κάθοδό του. Έσπασε τα ρεκόρ αλεξιπτωτιστών για υψόμετρο εξόδου, κάθετη απόσταση ελεύθερης πτώσης χωρίς αλεξίπτωτο drogue και κατακόρυφη ταχύτητα χωρίς drogue.
Ο Baumgartner σημείωσε επίσης το παγκόσμιο ρεκόρ για το χαμηλότερο BASE jump ποτέ, όταν πήδηξε 29 μέτρα (95 πόδια) από το χέρι του αγάλματος του Χριστού του Λυτρωτή στο Ρίο ντε Τζανέιρο .
Έγινε το πρώτο άτομο που έκανε BASE jump από την ολοκληρωμένη οδογέφυρα Millau στη Γαλλία στις 27 Ιουνίου 2004 και το πρώτο άτομο που έκανε αιφνιδιασμό στο κτήριο Turning Torso στο Μάλμε, Σουηδία, στις 18 Αυγούστου 2006.
Στις 12 Δεκεμβρίου 2007, έγινε το πρώτο άτομο που πήδηξε από το κατάστρωμα παρατήρησης του 91ου ορόφου του ψηλότερου τότε ολοκληρωμένου κτιρίου στον κόσμο, της Ταϊπέι 101 στην Ταϊπέι της Ταϊβάν.
Στις 6 Νοεμβρίου 2012, ο Baumgartner καταδικάστηκε για την διάπραξη ποινικού αδικήματος για παράνομη σωματική επαφή και του επιβλήθηκε πρόστιμο 1500 ευρώ καθώς χαστούκισε το πρόσωπο Έλληνα οδηγού φορτηγού, μετά από μικροκαβγά μεταξύ των δύο ανδρών.
Η FAI επικύρωσε τα 3 παγκόσμια ρεκόρ που διεκδίκησε ο Αυστριακός αλεξιπτωτιστής Felix Baumgartner
- για μέγιστη κατακόρυφη ταχύτητα χωρίς drogue (#16669) 1.357,6 χιλιόμετρα την ώρα (843,6 mph),
- υψόμετρο εξόδου (#16670) 38.969,4 μέτρα
- Ελεύθερης πτώσης (#16671) 36.402,6 μέτρα (119.431 πόδια).
Η πτήση της 14ης Οκτωβρίου 2012 δεν έσπασε το ρεκόρ FAI Absolute Altitude (#2325) για πτήση με αερόστατο που τέθηκε το 1961 από τον Malcolm Ross, το οποίο απαιτεί από τον αερόστατο να κατέβει με το μπαλόνι.
Φωτογραφία 1938: Valentin, Boris, Zoya και Yuri Gagarin
Η Ημέρα Κοσμοναυτικής (Ρωσικά: День Космона́втики, ρωμανικά: Den' Kosmonávtiki ) είναι μια επέτειος που γιορτάζεται στη Ρωσία και σε ορισμένα άλλα μετασοβιετικά κράτη στις 12 Απριλίου.
Στην Πολωνία, την ίδια ημέρα γιορτάζεται μια «Διεθνής Ημέρα Αεροπορίας και Κοσμοναυτικής» (πολωνικά : Międzynarodowy Dzień Lotnictwa i Kosmonautyki ).
Το 2011, στην 65η σύνοδο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών , η 12η Απριλίου ανακηρύχθηκε ως η Παγκόσμια Ημέρα Ανθρώπινων Πτήσεων στο Διάστημα, αφιερωμένο στην πρώτη διαστημική πτήση με πλήρωμα που έγινε στις 12 Απριλίου 1961 από τον 27χρονο Σοβιετικό Ρώσο κοσμοναύτη Yuri Alekseyevich Gagarin*.
Στην παραπάνω ιστορική φωτογραφία υπάρχουν 4 αδέλφια.
Αριστερά ο Borya (1924), όπου οι Γερμανοί θα τον κρεμάσουν με ένα κασκόλ μα οι συγγενείς του θα μπορέσουν να τον σώσουν την τελευταία στιγμή. Μετά τον πόλεμο ο Borya θα γίνει εργάτης και θα δουλέψει σε εργοστάσιο παραγωγής λαμπτήρων ραδιοφώνου.
Τα δύο μεγαλύτερα παιδιά, δεξιά και αριστερά, θα οδηγηθούν από τους Γερμανούς στη Γερμανία, αλλά θα μπορέσουν να δραπετεύσουν στον δρόμο και να ενταχθούν στις μονάδες του Κόκκινου Στρατού.
Ο Valentin (1924) θα γίνει ξυλουργός.
Η Zoya (1927) θα τελειώσει τα μαθήματα νοσηλευτικής και θα εργαστεί σε ένα νοσοκομείο παίδων.
Και το μεσαίο αγόρι που κάθεται στην καρέκλα είναι ο αδερφός τους, όπου ένα πρωινό στις 12 Απριλίου 1961 θα πει:
- «Πάμε!» και θα γράψει το όνομά του για πάντα στην ιστορία.
Ήταν οYuri Gagarin, ο πρώτος Άνθρωπος - κοσμοναύτης που πέταξε στο διάστημα.
* Ο Yuri Alekseyevich Gagarin (9 Μαρτίου 1934 – 27 Μαρτίου 1968) Σοβιετικός πιλότος και κοσμοναύτης. Γεννήθηκε στο χωριό Klushino της Ρωσικής Σοβιετικής Ομοσπονδιακής Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας, κοντά στο Gzhatsk το οποίο μετονομάστηκε Gagarin, το 1968 μετά τον θάνατό του. Ήταν ο πρώτος άνθρωπος που ταξίδεψε στο διάστημα στην πρώτη επιτυχημένη διαστημική πτήση με πλήρωμα. Ταξιδεύοντας στο Vostok 1, ο Gagarin ολοκλήρωσε μια τροχιά της Γης στις 12 Απριλίου 1961. Με την επίτευξη αυτού του σημαντικού ορόσημου για τη Σοβιετική Ένωση εν μέσω του Διαστημικού Αγώνα, έγινε διεθνής διασημότητα και του απονεμήθηκαν πολλά μετάλλια και τίτλοι, συμπεριλαμβανομένης της υψηλότερης διάκρισης του έθνους: Ήρωας της Σοβιετικής Ένωσης. Μετά τη διαστημική πτήση του, ο Γκαγκάριν έγινε ο αναπληρωτής διευθυντής εκπαίδευσης του Κέντρου Εκπαίδευσης Κοσμοναυτών , το οποίο αργότερα ονομάστηκε από αυτόν. Επίσης εξελέγη βουλευτής του Σοβιέτ της Ένωσης το 1962 και στη συνέχεια στο Σοβιέτ των Εθνοτήτων, αντίστοιχα η κάτω και η άνω αίθουσα του Ανώτατου Σοβιέτ .
Το Vostok 1 ήταν η μοναδική διαστημική πτήση του Gagarin, καθώς υπηρετούσε ως εφεδρικό πλήρωμα στο Soyuz 1, το οποίο κατέληξε σε θανατηφόρα συντριβή. Φοβούμενοι ότι ένας εθνικός ήρωας υψηλού επιπέδου μπορεί να σκοτωθεί, οι Σοβιετικοί αξιωματούχοι απαγόρευσαν στον Gagarin να συμμετάσχει σε περαιτέρω διαστημικές πτήσεις. Ωστόσο από τον Φεβρουάριο 1968, του επετράπη και πάλι να πετάξει όπου δυστυχώς σκοτώθηκε πέντε εβδομάδες αργότερα, με αεροσκάφος MiG-15. Ήταν μόλις 34 ετών.
Παλαιότερα χρησιμοποιήθηκε από την Πολεμική Αεροπορία, αλλά επίσης εξυπηρετούσε τηλεπικοινωνιακές ανάγκες της Υ.Π.Α., της Ε.Μ.Υ.
του Υπουργείου Εξωτερικών και της Ελληνικής Αστυνομίας.
Σήμερα;
Διαβάστε μία πρόταση αξιοποίησης του ως "ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΗΣ και ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ" σταΠΡΑΚΤΙΚΑ 4ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ –EUROMED 2021, το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα 30-3 Οκτωβρίου 2021, στην Αθήνα, στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του Εργαστηρίου Μη - Καταστροφικών Ελέγχων και Μεθοδολογιών Διάγνωσης Συστημάτων, Πανεπιστημιούπολη 2-Αιγάλεω Αττικής Πρόγραμμα ομιλητών σελίδα 44 και 347
Η πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας από τον Κανάρη σε Χίο-Ψαρά - Εθνική Πινακοθήκη – Παράρτημα Ναυπλίου
Η καταστροφή της Χίου και η σφαγή του ελληνικού πληθυσμού τον Απρίλιο του 1822 από τα τουρκικά στρατεύματα ώθησε τους Ψαριανούς και τους Υδραίους να αντιδράσουν.
Τη νύχτα της 6ης προς την 7η Ιουνίου 1822 ο Ψαριανός πυρπολητής Κωνσταντίνος Κανάρης και ο Υδραίος πυρπολητής Ανδρέας Πιπίνος ξεκίνησαν από τα Ψαρά και έφτασαν στο λιμάνι της Χίου όπου βρισκόταν ο Οθωμανικός στόλος.
Ο Κανάρης κατόρθωσε να ανατινάξει τη ναυαρχίδα του Καρά Αλή, η οποία είχε πλήρωμα 2000 ανδρών. Ο ίδιος ο Καρά- Αλής φονεύθηκε όταν έπεσε επάνω του ένα φλεγόμενο κατάρτι.
Ο Πιπίνος έγινε αντιληπτός από το τουρκικό πλήρωμα και δεν μπόρεσε να καταστρέψει το πλοίο, το οποίο είχε προσεγγίσει. Οι πυρπολητές έγιναν δεκτοί με ενθουσιασμό στα Ψαρά.
Το κατόρθωμα του Κανάρη τόνωσε το ηθικό των αγωνιζομένων Ελλήνων.
Ο Ψαριανός Κωνσταντίνος Κανάρης, ο οποίος διακρινόταν για την ευσέβειά του, διετέλεσε μετά την Επανάσταση πολλές φορές Πρωθυπουργός.
Με δική του πρωτοβουλία ανεγέρθηκε ο Ιερός Ναός των Αγίων Αποστόλων στην αθηναϊκή συνοικία της Κυψέλης.
Η αναγέννηση του "αετού" μέσα μας, για τους περισσότερους συμβαίνει γύρω στα 50!
Σε άλλους, ίσως και λίγο αργότερα!
Είναι η στιγμή που πρέπει να πάρεις μια σκληρή απόφαση, όπως ο αετός.
Πρέπει να αλλάξει η να πεθάνει"!
Ο αετός είναι το μακροβιότερο αρπακτικό, καθως ζει μέχρι τα 70 του χρόνια.
Ωστόσο για να φτάσει εκεί, στα μέσα της ζωής του, γύρω στα 40, πρέπει να πάρει μια μεγάλη απόφαση.
Αυτο συμβαίνει διότι οταν πλησιάζει στα 40 του χρόνια, τα νύχια του δεν μπορούν πλέον να αρπάξουν την λεία. Το ράμφος του γίνεται κυρτό.
Τα βαριά φτερά του, κολλάνε στο στήθος τους και δυσκολεύεται να πετάξει.
Του μένουν λοιπόν δύο επιλογές:
¨Η ναπεθάνει ή να περάσει μια επώδυνη διαδικασία που διαρκεί 150 ημέρες.
Ανεβαίνει λοιπόν στην πιο ψηλή κορυφή και απομονώνεται στην φωλιά του.
Χτυπά το ράμφος του στον βράχο μέχρι να το αποκόψει.
Μόλις φυτρώσει καινούργιο, κόβει με αυτό τα νύχια του.
Μόλις φυτρώσουν καινούργια νύχια, μαδάει με αυτά τα γερασμένα φτερά του.
Μετά απο 5 μήνες, μόλις ο αετός βγάλει τα ολοκαίνουργια φτερά του, πραγματοποιεί την περίφημη "πτήση της αναγέννησης" όπου ζει άλλα 30 χρόνια.
Για τον άνθρωπο, το ράμφος, τα νύχια και τα φτερά, είναι οι γερασμένες πεποιθήσεις μας, οι κακές συνήθειες, μια δουλειά που μας έχει φτάσει σε τέλμα, οι τοξικοί άνθρωποι που
ρουφάνε την ενέργεια μας και το παρελθόν που μας πληγώνει!!!!
Το σπίτι που παρουσίασε την Μεγάλη Τρίτη , η NASA , φαίνεται συνηθισμένο , όμως από τον Ιούνιο , τέσσερις άνθρωποι θα κλειστούν , για πάνω από έναν χρόνο σε αυτό , για να επιχειρήσουν μια προσομοίωση της ζωής στον Άρη .
Η κατοικία των τεσσάρων δωματίων , που ονομάστηκε "Mars Dune Alpha" , βρίσκεται στο κέντρο ερευνών , της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας , στο Χιούστον , του Τέξας .
Αυτοί που θα κατοικήσουν σε αυτή , θα βοηθήσουν στην προετοιμασία , μιας μελλοντικής αποστολής , στον κόκκινο πλανήτη .
Με τις μετρήσεις που θα γίνουν , των επιδόσεών τους και των γνωστικών τους ικανοτήτων , η NASA , θα κατανοήσει καλύτερα τους “ πόρους ” , που θα πρέπει να παρέχονται , κατά τη διάρκεια αυτού του φιλόδοξου ταξιδιού , εξήγησε η Γκρέις Ντάγκλας , υπεύθυνη του Προγράμματος CHAPEA , η οποία επιβλέπει αυτήν την εμπειρία .
Αυτό είναι ένα κρίσιμο ζήτημα , δεδομένων “ των πολύ περιοριστικών ορίων βάρους , που μπορούν να έχουν οι αποστολές αυτές ” , πρόσθεσε .
Το σπίτι αυτό των 160 τετραγωνικών μέτρων , διαθέτει χώρο κάθετης καλλιέργειας λαχανικών , ένα δωμάτιο , αφιερωμένο σε ιατρικές διαδικασίες , έναν χώρο χαλάρωσης ή ακόμη προσωπικούς χώρους εργασίας .
Ένας αεροθάλαμος , οδηγεί σε μια αναπαραγωγή του περιβάλλοντος του Άρη .
Στο δάπεδο με την κόκκινη άμμο , βρίσκονται ένας μετεωρολογικός σταθμός , μια συσκευή κατασκευής τούβλων , ένα θερμοκήπιο και ένας κυλιόμενος διάδρομος , πάνω στον οποίο , οι υποτιθέμενοι αστροναύτες , θα περπατούν κρεμασμένοι από ιμάντες .
“ Δεν μπορούμε να τους κάνουμε να περπατούν σε κύκλους , για έξι ώρες ” , λέει χαμογελώντας η Σούζαν Μπελ , η οποία είναι υπεύθυνη του Προγράμματος της NASA , “ Behavioral Health and Performance Laboratory ”.
Σύμφωνα με την ίδια , ο διάδρομος αυτός , θα χρησιμεύσει στην αναπαραγωγή της προσπάθειας , που απαιτείται για τη σωματική δραστηριότητα στον Άρη , αλλά και για τη συλλογή δειγμάτων , πληροφοριών ή ακόμη για κατασκευές .
Τα ονόματα των εθελοντών , που θα ζήσουν στο σπίτι , δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά , αλλά γνωρίζουμε ήδη , ότι η ομάδα , δεν θα αποτελείται από αστροναύτες .
Αυτοί θα υποβάλλονται τακτικά , σε στρεσογόνους παράγοντες , με περιορισμούς στο νερό ή υλικές βλάβες .
Το σπίτι αυτό , έχει άλλη μια ιδιαιτερότητα :
είναι προϊόν εκτυπωτή 3D .
“ Είναι μια από τις Τεχνολογίες , που μελετά η NASA , για την δυνητική κατασκευή κατοικιών , στην επιφάνεια άλλων πλανητών ή της Σελήνης ” , σημείωσε η Γκρέις Ντάγκλας .
Η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία , προετοιμάζει ένα ταξίδι μετ’επιστροφής στον Άρη , αλλά η αναχώρηση , δεν προβλέπεται άμεσα .
Το ταξίδι αυτό , το οποίο θα διαρκέσει αρκετές δεκαετίες , θα μπορούσε να γίνει “ στα τέλη των χρόνων του 2030 ” , σύμφωνα με τον Διευθυντή της NASA , Μπιλ Νέλσον .
Σήμερα η αεροδιαστημική τεχνολογία
πραγματοποιεί αλματώδη πρόοδο, με επαναχρησιμοποιούμενους πυραύλους, ιδιωτικές
εταιρείες να εισέρχονται δυναμικά στον χώρο, μια εκκολαπτόμενη νέα «κούρσα
διαστήματος» μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και δορυφορικές υπηρεσίες πιο ευρείες και πιο
απαραίτητες από ποτέ, καθώς και η δραστηριοποίηση της Ελλάδας σε αυτό τον
τομέα. Το 2017 έγιναν ανακοινώσεις σχετικά με την ίδρυση μιας Ελληνικής
Διαστημικής Υπηρεσίας είχαν προκαλέσει αίσθηση στην κοινή γνώμη. Διάδοχος του
ΕΛΔΟ (Ελληνικού Διαστημικού Οργανισμού), από τον Αύγουστο του 2019 το Ελληνικό
Κέντρο Διαστήματος (ΕΛΚΕΔ), υπάγεται στο υπουργείο Ψηφιακής διακυβέρνησης και
είναι υπό την εποπτεία και της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και
Ταχυδρομείων.
Ρόλο έχει να βοηθήσει τη χώρα σε ένα
πλαίσιο στρατηγικό, συμβάλλοντας στη διαμόρφωσή του και συμβουλεύοντας την
πολιτική ηγεσία για να αναπτυχθεί στον χώρο μας η διαστημική βιομηχανία Βασικό
αντικείμενό του είναι ο συντονισμός και η ενίσχυση όλων των δραστηριοτήτων που
σχετίζονται με τη διαστημική επιστήμη, έρευνα και τεχνολογία, ανάπτυξη εφαρμογών,
υπηρεσιών και προϊόντων σε ένα
στρατηγικό πλαίσιο προς όφελος της Ελλάδας.
Στόχος του ΕΛΚΕΔ, είναι η προώθηση,
διάχυση, αξιοποίηση και υλοποίηση εθνικής διαστημικής πολιτικής
Στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου στην πλατεία Συντάγματος, στην Αθήνα, για πρώτη φορά εμφανίστηκαν και τα νέα μας αποκτήματα, τα μαχητικά F-16 Viper, τα οποία πέταξαν πάνω από τον ουρανό της Αθήνας πίσω από τα Rafale και είναι τα πιο σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη που διαθέτει η ΕλλάδαΣτην συνέχεια ακολούθησαν τα ελικόπτερα Απάτσι και τα ελικόπτερα Chinook.
Κατά τη διάρκεια της παρέλασης πραγματοποιήθηκαν διελεύσεις των αεροπορικών μέσων οπως των ελικοπτέρων Apache, NH-90, Kiowa Warrior, UH-1H και Chinook του Στρατού Ξηράς, Sikorsky S-70 Aegean Hawk του Πολεμικού Ναυτικού, ελικοπτέρων των Σωμάτων Ασφαλείας, αλλά και μαχητικών αεροσκαφών Rafale, Mirage 2000-5, F-4E και Spitfire MJ755, ενώ για πρώτη φορά έγιναν διελεύσεις μαχητικών F-16 Viper Fighting Falcon και εκπαιδευτικών T-6A Texan II 120
Πολλοί με ρωτάνε γιατί ενώ πατήσαμε στο φεγγάρι το '69, μας είναι τόσο δύσκολο να το ξανακάνουμε το '23. Γιατί ως NASA καθυστερούμε τόσο πολύ την αποστολή Artemis που θα ξαναστείλει ανθρώπους στο φεγγάρι; Η απάντηση απλή:
Επειδή εν έτη 2023, η φράση "ανθρώπινο λάθος" δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο κανενός μηχανικού.
Έχουν περάσει 20 χρόνια από την τελευταία τραγωδία κατά την διάρκεια διαστημικής πτήσης, αυτή του Columbia που στοίχισε την ζωή σε 7 αστροναύτες και πάνω από 400 εκ. δολάρια στην NASA καθώς κλήθηκε να πληρώσει για τις έρευνες και τις αποζημιώσεις. Μετά την τραγωδία συντάχθηκε έκθεση 248 σελίδων (που στοίχισε 20 εκ. δολάρια) που επικρίνει τη NASA επειδή απέτυχε να μάθει από την τραγωδία του Challenger, 16 χρόνια πριν, κατά την οποία πέθαναν επίσης επτά αστροναύτες. Ανεξάρτητοι ερευνητές έκριναν ανεπαρκή τα μέτρα ασφαλείας της NASA, καθώς αδιαφόρησε για τις προειδοποιήσεις (σας θυμίζει κάτι;) ότι η μόνωση είχε σπάσει ή ότι ο δακτύλιος σφραγίσματος ήταν ελατωματικός, προκαλώντας τις καταστροφές του Columbia και Challenger αντίστοιχα.
Πριν προλάβετε να χαρακτηρίσετε ως άστοχη την οποιαδήποτε σύγκριση των δύο αυτών δυστυχημάτων με αυτό στα Τέμπη (δικαίως καθώς καμία σχέση δεν έχει η NASA με την ανεύθυνη κυβέρνηση Μητσοτάκη), αφήστε με να σας εξηγήσω κάτι απλό: Τι έχει αλλάξει τα τελευταία 20 χρόνια.
Με απλά λόγια: τα τεχνολογικά άλματα που έχουν γίνει δεν αφήνουν κανένα περιθώριο λάθους -πόσο μάλλον ανθρώπινου- ειδικά όταν διακυβεύεται έστω και μία ανθρώπινη ζωή. Γιατί; Επειδή πλέον έχει εξαλειφθεί ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ έννοια ανθρώπινου παράγοντα στον χειρισμό μιας αποστολής.
Το παραπάνω γεγονός μας εξήγησε πριν μια βδομάδα εδώ στην βάση Ames η αστροναύτης Jessica Watkins, η οποία είπε κυνικά πως από την στιγμή που μπαίνουν στην άτρακτο, κάθονται αναπαυτικά στο πιλοτήριο και "απολαμβάνουν το ταξίδι και την επιτάχυνση" του διαστημοπλοίου: "You are sitting back into your seat and then eight and a half minutes later, before you know it, you are weightless and you are in space!"
Η μόνη δουλειά τους την ώρα της εκτόξευσης και του ταξιδιού είναι να επιτηρούν -μαζί με τα γραφεία ελέγχου στη Γη- την δουλειά που κάνει ο αλγόριθμος ο οποίος έχει γραφτεί και τεσταριστεί ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ φορές και σε προσομοίωση (πολύ φτηνά) αλλά και στην πραγματικότητα.
Εδώ θα σας θυμίζω ότι προτού στείλουμε την Jessica στο φεγγάρι με την αποστολή Artemis 3, θα έχουν προηγηθεί άλλες δύο, μη επανδρωμένες αποστολές (Artemis 1 και 2), οι οποίες θα καθορίσουν και τον βαθμό ετοιμότητας, όχι των αστροναυτών, αλλά του αλγόριθμου και μόνο.
Στα σημαντικά. Είναι αυτονόητο ότι το να πας από την Φλόριντα στο φεγγάρι είναι πολύ πιο δύσκολο από το να στείλεις ένα τρένο από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη. Η τεχνολογία όμως που χρησιμοποιεί η NASA για "δύσκολα ταξίδια" είναι διαθέσιμη και χρησιμοποιείται ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ. Αν δεν με πιστεύετε, πηγαίντε στην Κοπεγχάγη και χρησιμοποιήσετε το μετρό της πόλης. Θα παρατηρήσετε πως κανένα βαγόνι δεν έχει χειριστή. Όλη την δουλειά την κάνει ένας αλγόριθμος ο οποίος έχει τεσταριστεί άπειρες φορές και ξέρουμε ότι δεν θα "γυρίσει λάθος κλειδί".
Εν κατακλείδι. Το 2023, σε κάθε κράτος ή οργανισμό που σέβεται τον εαυτό του, δεν υπάρχει "ανθρώπινο λάθος" διότι πολύ απλά σαν κοινωνία, μέσω της έρευνας και της τεχνολογίας, έχουμε καταφέρει να αφαιρέσουμε από ΟΛΕΣ αυτές τις διαδικασίες τον ανθρώπινο παράγοντα.
Κλείνω το post αισιόδοξα. Η λύση στο να μην συμβεί ξανά μια τέτοια τραγωδία είναι εξαιρετικά απλή και δυστυχώς -αν κ οι ευθύνες βαραίνουν δυσανάλογα την κυβέρνηση που αφαίρεσε κάθε δικλείδα ασφαλείας- καμία κυβέρνηση δεν κατάφερε να υλοποιήσει τις τελευταίες δεκαετίες:
Τα ελληνικά πανεπιστήμια, και ειδικά τα πολυτεχνεία, διαθέτουν ένα εξαιρετικό επιστημονικό κεφάλαιο που -σας διαβεβαιώ επειδή το γνωρίζω εκ των έσω- δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από αυτό της NASA. Το εννοώ, με το χέρι στην καρδιά.
Αφήστε λοιπόν τα ψέματα και την επικοινωνία, τελειώνετε με την προπαγάνδα περί αριστείας και προσλάβετε 10 τελειόφοιτους του ΕΜΠ να σας γράψουν 500 γαμημένες γραμμές κώδικα, για να μην υπάρξει ποτέ ξανά "σταθμάρχης" αλλά και να μην χάσουμε ποτέ ξανά τους φίλους μας άδικα.
Τόσο απλά.
Κείμενο από Spyros Kasapis
Research Scientist στην εταιρεία NASA Ames Research Center, Intern στην εταιρεία NASA’s Goddard Space Flight Center και PhD candidate στην εταιρεία University of Michigan
Σε μια απίστευτη ανακάλυψη έχουν προχωρήσει επίστήμονες, οι οποίοι κι αναφέρουν ότι μέσα στις μαύρες τρύπες «κρύβεται» σκοτεινή ενέργεια.
Για πρώτη φορά οι επιστήμονες -μεταξύ των οποίων μία Ελληνίδα και ένας Ελληνοκύπριος- ανακοίνωσαν ότι βρήκαν ενδείξεις από τις παρατηρήσεις γαλαξιών πως μέσα στις μαύρες τρύπες «κρύβεται» άφθονη σκοτεινή ενέργεια, που τροφοδοτεί τη συνεχή επέκταση του σύμπαντος.
Αντί η σκοτεινή ενέργεια να είναι διάχυτη στον χωροχρόνο, όπως οι περισσότεροι φυσικοί έχουν υποθέσει, οι ερευνητές προτείνουν ότι αυτή δημιουργείται και παραμένει μέσα στις μαύρες τρύπες. Θα χρειαστούν πάντως περισσότερες παρατηρήσεις και μελέτες για να επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο, καθώς ήδη άλλοι επιστήμονες δεν δείχνουν να έχουν πειστεί από τον καινοφανή ισχυρισμό, που έρχεται να αναπροσδιορίσει το τι είναι μια μαύρη τρύπα.
Οι αστροφυσικοί από εννέα χώρες, οι οποίοι έκαναν δύο σχετικές δημοσιεύσεις στα περιοδικά αστροφυσικής «The Astrophysical Journal» και «The Astrophysical Journal Letters», υποστηρίζουν ότι έχουν πια βάσιμες ενδείξεις για μια «κοσμολογική σύνδεση» ανάμεσα στις μαύρες τρύπες και στην μυστηριώδη σκοτεινή ενέργεια και κατ' επέκταση για τη σχέση ανάμεσα στις μαύρες τρύπες και στο επεκτεινόμενο σύμπαν.
«Έχουμε την πρώτη προτεινόμενη αστροφυσική πηγή για τη σκοτεινή ενέργεια», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Ντάνκαν Φάραχ του Πανεπιστημίου της Χαβάης. «Προτείνουμε ότι οι μαύρες τρύπες, τα απομεινάρια της έκρηξης άστρων, αποτελούν την αστροφυσική προέλευση της σκοτεινής ενέργειας».
Οι επιστήμονες θεωρούν ότι οι μαύρες τρύπες αυξάνουν τη μάζα τους στο πέρασμα δισεκατομμυρίων ετών σε βαθμό που δεν μπορεί να εξηγηθεί με τις σχετικές θεωρίες και αντιτείνουν ότι στην πραγματικότητα στον πυρήνα τους κρύβουν σκοτεινή ενέργεια. Η νέα έρευνα εστίασε σε μαύρες τρύπες αρχαίων και ήσυχων γαλαξιών, όπου δεν υπάρχει πια πολύ αστρικό υλικό για να «καταπιούν».
Υπολογίστηκε ότι σε αυτούς τους σχετικά αδρανείς γαλαξίες οι μαύρες τρύπες έχουν μάζες επτά έως 20 φορές μεγαλύτερες από ό,τι ήταν πριν εννέα δισεκατομμύρια χρόνια, πράγμα που -όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές- μαρτυράει ότι κάποια άλλη μη εξωγενής διαδικασία τις τροφοδοτεί: κατά την εκτίμηση τους, πρόκειται για μια ενδογενή σκοτεινή ενέργεια.
Κανονικά, με βάση τους νόμους της Φυσικής, η βαρύτητα θα έπρεπε να προκαλεί τη σταδιακή επιβράδυνση της ανάπτυξης του σύμπαντος, όμως μια μυστηριώδης δύναμη, που προτάθηκε στο τέλος της δεκαετίας του 1990 και ονομάστηκε σκοτεινή ενέργεια, φαίνεται να υπεραντισταθμίζει τη βαρύτητα και να οδηγεί σε διαστολή του σύμπαντος και μάλιστα με επιταχυνόμενο ρυθμό.
Αν όντως οι μεγάλες μαύρες τρύπες που βρίσκονται στα κέντρα γαλαξιών, συνιστούν την πηγή της συμπαντικής σκοτεινής ενέργειας, τότε πιθανώς θα λυθεί και ένα άλλο κοσμικό αίνιγμα: τι συμβαίνει στο κέντρο μιας μαύρης τρύπας, στη λεγόμενη «μοναδικότητα», όπου καταρρέουν οι γνωστοί νόμοι της Φυσικής. Αν στον πυρήνα μιας μαύρης τρύπας υπάρχει σκοτεινή ενέργεια, τότε δεν φαίνεται να υπάρχει ανάγκη για «μοναδικότητες».
Στις δημοσιεύσεις συμμετέχουν η αστρονόμος δρ Ευανθία Χατζημινάογλου του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (απόφοιτος του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ το 1996, με διδακτορικό στην αστροφυσική από το γαλλικό Πανεπιστήμιο Πολ Σαμπατιέ της Τουλούζης), καθώς επίσης ο αστροφυσικός Ανδρέας Ευσταθίου, πρύτανης του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου.