17 Αυγούστου 2023

NASA:5.000 ΓΗΙΝΟΙ εξωπλανήτες


Η NASA ανακοίνωσε πρόσφατα μια εκπληκτική ανακάλυψη που αλλάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το σύμπαν. πρόσθεσαν άλλους 65 επιβεβαιωμένους εξωπλανήτες στο Αρχείο Εξωπλανητών της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA), όπως ανακοίνωσε το Εργαστήριο Αεριώθησης (JPL) της υπηρεσίας στην Καλιφόρνια. 
Συγκεκριμένα, μετά από αρκετά χρόνια έρευνας και παρατηρήσεων, οι επιστήμονες της NASA έχουν επιβεβαιώσει την ύπαρξη 5.470 εξωπλανητών σε 4.069 διαφορετικά ηλιακά συστήματα. Οι περισσότεροι εξωπλανήτες (πάνω από 2.700) ανακαλύφθηκαν με το αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο «Κέπλερ», που λειτούργησε μεταξύ 2009 και 2018. Από τα επίγεια τηλεσκόπια «κυνηγούς» εξωπλανητών, αξιοσημείωτη είναι η επίδοση του οργάνου HARPS του Ευρωπαϊκού Νοτίου Παρατηρητηρίου (ESO) στη Χιλή, που έχει βρει περισσότερους από 150 πλανήτες

Αυτή η ανακάλυψη αποδεικνύει ότι οι πλανήτες δεν είναι μοναδικοί στο γαλαξία μας. Από τους 5.470 εξωπλανήτες, 198 από αυτούς είναι επίγειοι και μοιάζουν με τη γη σε πολλά χαρακτηριστικά. Αυτό σημαίνει ότι έχουν παρόμοια μέγεθος, σύνθεση και συνθήκες με τον πλανήτη μας.
Οι ερευνητές προσδίδουν τεράστια σημασία σε αυτήν την ανακάλυψη και αναμένεται να συνεχίσουν τις παρατηρήσεις και τις μελέτες για να εξερευνήσουν περαιτέρω αυτούς τους επίγειους εξωπλανήτες, γεγονός που μπορεί να παράσχει πολύτιμες πληροφορίες για την προέλευση της ζωής και την εξέλιξή της στο σύμπαν, αλλά και την πιθανή ύπαρξη άλλων πολιτισμών ή ακόμη και εξωγήινων μορφών ζωής.. 
Η ανθρωπότητα βρίσκεται σε ένα νέο κεφάλαιο της εξερεύνησης του σύμπαντος και είναι μόνο η αρχή.

08 Αυγούστου 2023

9 Αυγούστου 1978: ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΛΥΤΡΩΣΗΣ για το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα που αποφεύχθηκε στα ελληνικά χρονικά.

Το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στην Ελλάδα
Στις 9 Αυγούστου του 1978 επρόκειτο να συμβεί το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στα ελληνικά χρονικά.  Ένα Boeing 747 της Ολυμπιακής απογειώθηκε από το Ελληνικό με προορισμό τη Νέα Υόρκη, μεταφέροντας συνολικά, 400 επιβάτες και τα 18 μέλη του πληρώματος.
Κατά την απογείωση ακούστηκε μία έκρηξη από το δεξιό μέρος του αεροσκάφους, με το πλήρωμα να αντιλαμβάνεται ότι ο ένας κινητήρας είχε τεθεί εκτός λειτουργίας. Λόγω της απώλειας ισχύος το αεροπλάνο αδυνατεί να πάρει ύψος και κυριολεκτικά ξύνει τις ταράτσες των πολυκατοικιών της Αθήνας.
Ο κυβερνήτης Σήφης Μιγάδης και το πλήρωμά του έχουν πλήρη επίγνωση της κατάστασης. Το αεροπλάνο είναι καταδικασμένο να πέσει. Παρ’ όλα αυτά δεν εγκαταλείπουν την προσπάθεια και μέσα από έναν συντονισμό ενεργειών και κρίσιμων αποφάσεων αγωνίζονται για το απίθανο. 
Ο μηχανικός προσπαθεί να αποκαταστήσει μέρος της ισχύος και ο Μιγάδης επιχειρεί να κρατήσει το αεροσκάφος παράλληλο με το έδαφος και όσο το δυνατόν πιο χαμηλά, μειώνοντας ταυτόχρονα και τις αεροδυναμικές αντιστάσεις. Για αυτό και δίνει αμέσως εντολή να μαζέψουν τους τροχούς, κατά παράβαση και των ίδιων των κανονισμών της Boeing.
Οι επιβάτες δεν έχουν αντιληφθεί το παραμικρό. Πολλοί θεωρούν τη χαμηλή πτήση ως προσχεδιασμένο κομμάτι της διαδρομής, που τους παρέχει τη δυνατότητα να απολαύσουν τα αξιοθέατα της Αθήνας.  Παρά το γεγονός ότι ο Μιγάδης με το πλήρωμά του δίνει τον υπέρτατο αγώνα για να σώσει το αεροπλάνο, έχει συγχρόνως αποφασίσει να το κατευθύνει όσο το δυνατόν πιο μακριά από τον πυκνό οικιστικό ιστό της Αθήνας και να το ρίξει στον λόφο του Αιγάλεω. 
Στόχος του κυβερνήτη να περιορίσει των αριθμό των θυμάτων. Οι ίδιοι θεωρούν τον εαυτό τους νεκρό. Μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς τι θα σήμαινε να πέσει ένα κτηνώδες Boeing 747 Jumbo με 160 τόνους καύσιμο στο κέντρο της Αθήνας. 
Οι χειρισμοί του Μιγάδη και του μηχανικού που κατάφερε να ανακτήσει μέρος της ισχύος, καθώς και μια μικρή βοήθεια από τον πιο ψυχρό αέρα που ερχόταν από τη θάλασσα, επιτρέπουν μια μικρή αύξηση της ταχύτητας, η οποία αναπτερώνει τις ελπίδες του πληρώματος, καθώς το αεροπλάνο πετάει στα 55 μέτρα από το έδαφος.  
Η ταχύτητα ανεβαίνει κι άλλο και τότε ο Μιγάδης, νιώθοντας πλέον ασφάλεια, εγκαταλείπει την επιλογή να το ρίξει στο Αιγάλεω και στρίβει το σκάφος προς το Σκαραμαγκά δίνοντάς του ύψος. Στα 1500 πόδια αδειάζει ένα μέρος των καυσίμων και επιστρέφει το αεροπλάνο ακέραιο στο αεροδρόμιο. 
Εκεί τον περιμένουν οι κόρες του, που είχαν ειδοποιηθεί ήδη για το συμβάν. Οι επιβάτες ταξίδεψαν με άλλη πτήση τις επόμενες μέρες για Νέα Υόρκη. Βάσει των προσομοιώσεων της Boeing, με τα δεδομένα αυτής της πτήσης, το ίδιο το αεροσκάφος θεωρείται πεσμένο. Σε συνέντευξη που έδωσε ο Σήφης Μιγάδης για το περιστατικό, 16 χρόνια μετά, περιγράφει τα γεγονότα. 
Εξηγεί τις ενέργειές του και το πώς αυτές οδήγησαν μέχρι και σε αναθεώρηση των επίσημων διαδικασιών και κανονισμών στα εγχειρίδια της Boeing. Κρίνοντάς τον βάσει του περιστατικού, είναι αδύνατο να μη θαυμάσεις τις γνώσεις, την οξυδέρκεια και την ψυχραιμία του, την προσπάθεια να σώσει ό,τι ήταν δυνατό, να περιορίσει τις απώλειες, γνωρίζοντας εκείνα τα κρίσιμα δευτερόλεπτα ότι ο δικός του θάνατος ήταν αναπόφευκτος. Δεν μπορείς να μη θαυμάσεις και τον τρόπο του στη συνέντευξη. Την αφήγησή του με σοβαρότητα και ταπεινότητα. 
Την περιγραφή των συναισθημάτων του.  Την απλότητά του. 
Όπως λέει και στη συνέντευξή του:
        - «Πάντα υπάρχει μια ελπίδα ότι μπορεί κανείς να γλιτώσει». 
 Aυτό το συμβάν είναι ένα σχεδόν παρόμοιο συμβάν που ακολούθησε μεταγενέστερα με την πτήση 1549 της US Airways ήταν μια τακτικά προγραμματισμένη πτήση της US Airways από τη Νέα Υόρκη (αεροδρόμιο LaGuardia ), προς το Charlotte και το Seattle , στις Ηνωμένες Πολιτείες. 
Στις 15 Ιανουαρίου 2009, το Airbus A320 που εξυπηρετούσε την πτήση χτύπησε ένα σμήνος πουλιών λίγο μετά την απογείωση από τη LaGuardia, χάνοντας όλη την ισχύ του κινητήρα. Δεδομένης της θέσης τους σε σχέση με τα διαθέσιμα αεροδρόμια και το χαμηλό τους υψόμετρο, οι πιλότοι Chesley "Sully" Sullenberger και Jeffrey Skiles αποφάσισαν να πετάξουν το αεροπλάνο για να χώσουν στον ποταμό Hudson στα ανοιχτά του Midtown Manhattan .Και τα 155 άτομα που επέβαιναν στο πλοίο διασώθηκαν από κοντινά σκάφη, με μόνο μερικούς σοβαρούς τραυματισμούς. 
Ο Tom Hanks πρωταγωνιστησε ως Sullenberger, Sully (επίσης γνωστό ως Sully:Miracle on the Hudson  στην αμερικανική βιογραφική δραματική ταινία του 2016.
 Σε μια χώρα όπου διαρκώς αναδεικνύονται ως πρότυπα φαιδρές περιπτώσεις ανθρώπων, προσωπικότητες σαν τον Σήφη Μιγάδη δεν έχουν θέση. Δεν υπάρχει στην Ελλάδα ούτε ένας δρόμος, ούτε ένα μνημείο, ούτε ένα μικρό αεροδρόμιο με το όνομα του Σήφη Μιγάδη. 
Απομένει μόνο σε εμάς να διατηρήσουμε ζωντανή τη μνήμη του και να εμπνευστούμε από το έργο, το παράδειγμα και το ήθος του! 
Evgenia.GReek

07 Αυγούστου 2023

Ateny, Podlaskie Voivodeship: Πολωνία





Περίπου Η επιχείρηση Ateny βρίσκεται στην Πολωνία

Το Ateny [aˈtɛnɨ] είναι ένα χωριό στη διοικητική περιφέρεια Gmina Nowinka , στην κομητεία Augustów , στο Podlaskie Voivodeship , στη βορειοανατολική Πολωνία. [1] Βρίσκεται περίπου 4 χιλιόμετρα (2 μίλια) βορειοανατολικά της Nowinka , 12 km (7 mi) βόρεια του Augustów και 93 km (58 mi) βόρεια της περιφερειακής πρωτεύουσας Białystok .Το χωριό έχει 40 κατοίκους.

 "Κεντρική Στατιστική Υπηρεσία (GUS) - TERYT (Εθνικό Μητρώο Εδαφικής Επιμερισμού Γης


ATENAS στην COSTA RICA


Μια βόλτα στο άψογο, γεμάτο φοίνικες κεντρικό πάρκο ή μεσημεριανό γεύμα σε ένα από τα τυπικά μικρά καφέ που σερβίρουν τοπικό φαγητό στην πόλη περιμένει τους επισκέπτες του Atenas. Το Atenas βρίσκεται στο δυτικό άκρο της κεντρικής κοιλάδας και είναι ένα κομμάτι από την πεμπτουσία της μικρής πόλης της Κόστα Ρίκα. Με μόλις 5.000 κατοίκους (17.000 συμπεριλαμβανομένων των προαστίων), το Atenas φημίζεται για το ότι έχει ένα από τα καλύτερα κλίματα στον κόσμο, σύμφωνα με το National Geographic. Οι λέξεις "El Mejor Clima del Mundo" αναγράφονται σε κάθε λεωφορείο Atenas. ένας έγκυρος ισχυρισμός καθώς οι ημερήσιες θερμοκρασίες κυμαίνονται γύρω στους 80 βαθμούς και βυθίζονται στη δεκαετία του '60 τη νύχτα.

Καταπράσινη και εύφορη με κυματιστούς λόφους, η Atenas είναι μια ακμάζουσα γεωργική περιοχή γνωστή για την κτηνοτροφία, την παραγωγή καφέ και τους οπωρώνες της. Είναι μια τυπική εργατική πόλη, όπου οι κάτοικοι της πόλης είναι ονομαστικά και χαιρετούν περαστικά ο ένας τον άλλον. Η καθημερινή ζωή επικεντρώνεται στην οικογένεια και έχει τις ρίζες της στην παράδοση, όπως η αγορά των αγροτών της Παρασκευής, όπου μπορείτε να αγοράσετε φρέσκα προϊόντα, λουλούδια και τυριά για ένα τραγούδι ή παιχνίδια μπίνγκο του Σαββάτου δίπλα στην εκκλησία. 

Η καρδιά του Atenas είναι το κεντρικό του πάρκο, ένα τέλειο σημείο για να απολαύσετε ένα παγωτό ή καφέ ή απλά να απολαύσετε την τοπική ζωή. Αργά το απόγευμα, σμήνη από πράσινους παπαγάλους και περιστασιακά τουκάν κάνουν γνωστή την παρουσία τους στους φοίνικες από πάνω. Πολλά καφέ και εστιατόρια βρίσκονται δίπλα στο πάρκο και σερβίρουν νόστιμη και φθηνή κουζίνα της Κόστα Ρίκα. Η κεντρική αγορά σφύζει από πωλητές που πωλούν τα πάντα, από φρέσκα φρούτα και κρέατα μέχρι παπούτσια και κοσμήματα.

Ενώ το Atenas είναι ιδανικό για μεσημεριανό γεύμα στο δρόμο προς την παραλία, οι επισκέπτες που μένουν λίγο περισσότερο μπορούν να απολαύσουν μια βουτιά στην τοπική δημόσια πισίνα, μια επίσκεψη στο Zoo Ave ή ένα ταξίδι στο ECAG, έναν αγρο-οικοτουρισμό και την κτηνοτροφία σχολείο στο Balsa de Atenas.

Το εύκρατο κλίμα και η φιλική ατμόσφαιρα του Atenas προσελκύουν όσους αναζητούν την ήρεμη ζωή της μικρής πόλης. Περισσότεροι από 150 Βορειοαμερικανοί και Ευρωπαίοι αποκαλούν τώρα το Atenas σπίτι τους. Πολλά καταστήματα και εστιατόρια αντικατοπτρίζουν τον πολιτισμό και την κουζίνα τους.

ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ:

Όπως και μεγάλο μέρος της χώρας, η περιοχή Atenas κατοικήθηκε αρχικά από αυτόχθονες Ινδούς. Το 1843, δημιουργήθηκε το μονοπάτι των βοϊδάμαξων για τη μεταφορά του καφέ από την εύφορη Κεντρική Κοιλάδα στα παράκτια λιμάνια Puntarenas και Limon. Καθώς το μονοπάτι περνούσε από το Atenas, ακολούθησε ανάπτυξη και πολίτες από τις γειτονικές Alajuela, San Jose και Heredia μετεγκαταστάθηκαν στην περιοχή. Βρίσκεται στον παλιό δρόμο προς την Puntarenas στο Atenas, το εθνικό μνημείο οδηγού βοδιών (τοπικά γνωστό ως Boyero) είναι ένας φόρος τιμής στην παράδοση και τη σκληρή δουλειά εκείνης της περασμένης εποχής. Το Atenas είναι πλέον συνδεδεμένο με τον αυτοκινητόδρομο Caldera που ισοδυναμεί με γρήγορη πρόσβαση στο Escazu καθώς και στις παραλιακές πόλεις Jaco και Manuel Antonio.

Οι ταξιδιώτες συχνά αναρωτιούνται πώς η πόλη πήρε το όνομα Αθηνάς. Η επίσημη εκδοχή αναφέρει ότι το 1833, ο Jose Rafael Gallegos Alvarado, αρχηγός του κράτους της περιοχής, θαύμαζε τόσο πολύ τον ελληνικό πολιτισμό που υπέβαλε το όνομα για τη νέα πόλη. Υπάρχουν αμφιβολίες για την αυθεντικότητα αυτού του ισχυρισμού, αλλά παραμένει δημοφιλής θρύλος.

ΠΛΗΣΙΟΝ:

Το La Garita βρίσκεται στον αυτοκινητόδρομο 3, ακριβώς ανατολικά του Rio Grande και του Atenas, και είναι δημοφιλές για την αφθονία των φυτωρίων που πωλούν φυτά της Κόστα Ρίκα και εξωτικά. Το La Garita φιλοξενεί επίσης το Zoo Ave, ένα κέντρο διάσωσης και αναπαραγωγής άγριας ζωής.

04 Αυγούστου 2023

UN – LIMITED SKY: Εκθεση Αεροδρόμιο και πολιτισμός

Άνοιξε τις πύλες της η έκθεση UN – LIMITED  SKY

Την Τρίτη 2 Μαΐου άνοιξε τις πύλες της η έκθεση UN – LIMITED  SKY στο Επίπεδο Αναχωρήσεων (είσοδος 3) του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στον χώρο «Τέχνη & Περιβάλλον».
Η έκθεση έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό για το αεροδρόμιο της Αθήνας, καθως είναι η 100η έκθεση που φιλοξενείται στους χώρους μας, από την έναρξη λειτουργίας το 2001 έως σήμερα. 

Παράλληλα, η έκθεση σηματοδοτεί και την πρώτη πενταετία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Η ιδέα της έκθεσης είχε σαν αφετηρία τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και αφού πέρασε διάφορα στάδια επεξεργασίας, μεταφέρθηκε στις αίθουσες διδασκαλίας του Πανεπιστημίου όπου παραδόθηκε σαν ετήσιο μονοθεματικό Project στους φοιτητές του εργαστηρίου «Εικαστικές Εφαρμογές» του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. 

Οι συμμετέχοντες δημιούργησαν πρωτότυπα έργα μέσω της τεχνικής του κολλάζ αναπτύσσοντας τις ιδέες τους επί των δημιουργικών αξόνων: Sky, Limited-Unlimited, Countries, Journeys, Nations, Earth, Travel, Space, Border-Borderless κ.α. ή υιοθετώντας ελεύθερες ερμηνείες εννοιών και όρων. Οι εικαστικές και εννοιολογικές προσεγγίσεις ακολούθησαν διαδρομές κυριολεκτικές, μεταφορικές, συμβολικές, ρεαλιστικές, υπερρεαλιστικές, αφηρημένες ή συνδυασμό μέρους αυτών. Τα επιλεγμένα έργα, παράγωγα αυτού του «ταξιδιού» παρουσιάζονται στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» τόσο σε ανηρτημένες εκτυπώσεις όσο και σε συνεχή ροή προβολής ψηφιακών εικόνων σε video.
Η έκθεση θα διαρκέσει ως το τέλος του έτους και η ΠΡΟΣΒΑΣΗ είναι ΕΛΕΎΘΕΡΗ για το κοινό.Φωτογραφίες: ΑΜΝΑ

19 Ιουλίου 2023

ATHENS of the WORLD NETWORK: Οι 53 ΠΌΛΕΙΣ στον κόσμο, με το ΌΝΟΜΑ ή προσωνύμιο ΑΘΗΝΑ

Αθήνα

Και ακούστε, δείτε, διαβάστε, φίλες και φίλοι μου, που ανακάλυψα το Athens of the World Network.
Πρόκειται για μια προσπάθεια διασύνδεσης και την δημιουργία μιας ομάδας από τις πόλεις που έχουν υιοθετήσει το όνομα "ΑΘΗΝΑ" σε παγκόσμια εμβέλεια. 
Σίγουρα, αυτοί που το σκέφτηκαν, είχαν την πρόθεση διασύνδεσης των ΑΘΗΝΑ-πόλεων από το 2009 για την προώθηση του πολιτισμού, της ιστορίας και του πνευματικού πλούτου που σχετίζονται με την αρχαία Αθήνα στην Ελλάδα. 
Η ιδέα του δικτύου δημιουργήθηκε κατά την διάρκεια της πρώτης συνάντησης 24 δημάρχων από διάφορες πόλεις με το όνομα "Αθήνα" στο δημαρχείο της Αθήνας στην Ελλάδα το 2010 και ξεκινήσε ο διεθνής, μη κυβερνητικός οργανισμός «Ο κόσμος της Αθήνας».  
Το Athens of the World Network θα είχε ως στόχο να προωθήσει την αμοιβαία συνεργασία και ανταλλαγή ιδεών μεταξύ αυτών των πόλεων, καθώς και να διατηρήσει και να αναδείξει την ιστορία και την κληρονομιά που συνδέεται με το όνομα "Αθήνα". Οι πόλεις μέλη του δικτύου θα συνεργάζονταν για την προώθηση του πολιτισμού, της τέχνης, της εκπαίδευσης και του τουρισμού. 
Η δημιουργία του δικτύου, εξηγούσαν οι δημοσιεύσεις, έγινε για να προάγει την ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών σχετικά με την πολιτική διακυβέρνησης, την αειφορία, την τεχνολογία και την καινοτομία. Ο σκοπός του, θα ήταν να διερευνηθούν και να δημιουργηθούν δυνατότητες συνεργασίας και ανάπτυξης για τις πόλεις-μέλη, προωθώντας την ανάδειξη των κοινών τους χαρακτηριστικών και προσφέροντας ευκαιρίες για την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών.
Το Athens of the World Network αποτελούσε μια πρωτοβουλία που θα  συνέδεε τις πόλεις από τα διάφορα μέρη του κόσμου που φέρουν το όνομα "ΑΘΉΝΑ", με στόχο την ανάδειξη της κληρονομιάς και του πνευματικού πλούτου που σχετίζεται με την αρχαία ελληνική πόλη.
Βέβαια ακόμα δεν κατάφερα να βρω επακριβώς πόσες πόλεις με το όνομα ΑΘΗΝΑ υπάρχουν, ή έχουν προσθέσει το προσωνύμιο (παρατσούκλι) το Αθήνα, Και το Αθήνα είναι σαν όνομα ή απλά χαρακτηρίζει την ιδιότητα της πρωτεύουσας. 24; 53; 60; Τελικά μήπως η ΑΘΗΝΑ είναι η Πρωτεύουσα του κόσμου; 
Αααααα. Επισης, αν και ανακάλυψα, δημοσιεύσεις, άρθρα, πληροφορίες για αυτό το δίκτυο, το δίκτυο όμως ΔΕΝ το βρήκα ενεργό. Βρήκα στην ιστοσελίδα του, ακόμα και στην Wikipedia άλλες συνδέσεις, όπως διαφημίσεις κινητής τηλεφωνίας, τεχνολογίας, εκπαίδευσης, κλπ., αλλά πουθενά το δίκτυο.
 Μια προσπάθεια που έμεινε στην προσπάθεια, παρόλο που έλαβε αδρή επιχορήγηση στα πλαίσια κάποιου ευρωπαϊκού προγράμματος, ενώ η πρόεδρός του τοποθετήθηκε - έστω και για λίγο- σε σημαντική- υπουργική θέση. Νομίζω όμως ότι η ιδέα ήταν – είναι, πολύ δημιουργική και καινοτόμος. 
Προς το παρόν εμπνεύστηκα μια ατομική επιδίωξη, που θα ήθελα να υλοποιήσω:
- Να επισκεφτώ, ταξιδεύοντας και πραγματικά σε όλες τις ΑΘΗΝΕΣ του κόσμου.  Καλό μας ταξίδι. . . 

 Evgenia.GReek

ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ "ΑΘΗΝΑ"

• Athens, Αttiki,                    Greece
• Athens Alabama,                                                      USA
• Athens Arkansas,                                                     USA
• Athens Calhoun Michigan,                                      USA
• Athens California,                                                    USA
• Athens Georgia,                                                        USA
• Athens Illinois,                                                         USA
• Athens Indiana,                                                        USA
• Athens Kansas,                                                         USA
• Athens Lexington Kentucky,                                    USA
• Athens Louisiana,                                                     USA
• Athens Mississippi,                                                   USA
• Athens Missouri,                                                       USA
• Athens New York,                                                    USA
• Athens of Florida – DeLand, Florida,                       USA
• Athens of Indiana – Crawfordsville, Indiana,           USA
• Athens of North America – Boston,                         USA
• Athens of the South – Nashville,                              USA
• Athens of the South – Tampa, Florida,                    USA
• Athens of the West – Berkeley, California,              USA
• Athens of the West (early 19th c.) – Lexington,      USA
• Athens Ohio,                                                             USA
• Athens Pennsylvania,                                              USA
• Athens Somerset Maine,                                          USA
• Athens Tennessee,                                                 USA
• Athens Texas,                                                          USA
• Athens Vermont,                                                      USA
• Athens West Virginia                                                USA
• Athens Wisconsin,                                                    USA
• Athens of Ayrshire – Troon,                                     Scotland
• Athens of Cuba – Matanzas,                                   Cuba
• Athens of Egypt- Alexandria,                                   Egypt
• Athens of Finland – Jyväskylä,                                Finland
• Athens of Latin America – Santo Domingo,            Dominican Republic
• Athens of Minas Gerais – Juiz de Fora,                  Brazil
• Athens of Sicily – Catania,                                       Italy
• Athens of South America – Bogotá,                        Columbia
• Athens of the Bodrog – Sárospatak,                        Hungary
• Athens of the East – Madurai,                                 India
• Athens of the Middle Ages – Florence,                    Italy
• Athens of the North – Edinburgh,                            Scotland
• Athens of the Southern Hemisphere – Dunedin,     New Ziland
• Athens on the Isar – Munich,                                   Germany
• Athens on the Spree – Berlin,                                  Germany
• Athens on the Torysa – Prešov,                                Slovakia
• Athens Ontario,                                                        Canada
• Athenstedt, Saxony-Anhalt,                                     Germany
• Brazilian Athens – São Luís, Maranhão,                 Brazil
• Czech Athens – Krnov,                                            Scotland
• Lusa Athens – Coimbra,                                          Portugal
• Sardinian Athens – Nuoro,                                       Italy
• Serbian Athens – Novi Sad,                                     Serbia
• Siberian Athens – Tomsk,                                        Russia
 
Πηγές: 

news247.gr.exprosure.co,
Πόσες Αθήνες υπάρχουν στον κόσμο;,
Οι άλλες Αθήνες του κόσμου

12 Ιουλίου 2023

GPT: μπροστά στον φόβο της ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ

Φίλες και φίλοι,
το 1999, κανείς δεν φαντάστηκε με πιο τρόπο το Διαδίκτυο θα άλλαζε τον κόσμο, αλλά υπήρχε η εντύπωση ότι μπορούσαμε να το χρησιμοποιήσουμε για να προάγουμε το καλό και γιατί όχι, να αλλάξουμε τον εαυτό μας προς το καλύτερο.
Σήμερα θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας την άποψη μου για την ταχύτατη εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης  αλλά και της γνώσης που ενσωματώνει, καθώς άλλαξε ήδη, τον τρόπο που αλληλοεπιδρούμε μεταξύ μας. 
Αν για την τηλεόραση χρειάστηκαν 75 χρόνια για να φτάσει το ένα εκατομμύριο (!.000.000) χρήστες,  το ChatGPT τα κατάφερε σε 5 μόλις ημέρες. Προχθές έλαβα μια ενημέρωση από το ChatGPT, που εξηγούσε πως πριν από λίγες ημέρες, ξεκίνησε ένα πρωτοποριακό εγχείρημα με την ονομασία ServiceSpaceGPT, εξηγώντας τα παρακάτω:
-" Καθώς ταχυδακτυλουργούμε τη λεπτή ισορροπία μεταξύ των σύγχρονων καινοτομιών και της αρχαίας σοφίας, ποιοι πρέπει να είμαστε για να καταλύουμε την επιδέξια ένωση μεταξύ αλγοριθμικής νοημοσύνης, εξελικτικής διαίσθησης και συλλογικής ανάδυσης; Αυτή η ερώτηση απαιτεί περισσότερα από τεχνολόγους -- απαιτεί τη σοφία όλων όσοι φροντίζουν να ηγούνται με πολυδιάστατες σχέσεις σε μοναδικές συναλλαγές."
Μαθαίνοντας περισσότερα για αυτό το πείραμα διαπιστώνω ότι πρόκειται για βάση τεχνητής νοημοσύνης που εμπεριέχει όλο το περιεχόμενο GPT, που έχει επιμεληθεί τα τελευταία 25 χρόνια - από αναγνώσεις Awakin και άρθρα DailyGood έως ιστορίες KindSpring και μεταγραφές του Awakin Call. Έτσι ο χρήστης αντί να αναζητά απλώς λέξεις-κλειδιά, μπορεί και να συμμετέχει σε έναν ουσιαστικό διάλογο με τα υπάρχοντα δεδομένα. 
Η τεχνητή νοημοσύνη μέσω του ServiceSpaceGPT, αναφέρεται στον φόβο ενός επερχόμενου κίνδυνου μιας "συλλογικά απερίσκεπτης χρήσης της σοφίας/γνώσης", για την ανθρωπότητα που κινδυνεύει να προκαλέσει περισσότερο κακό στον εαυτό της, και  μας προσκαλεί να ανοίξουμε την πιο βαθιά σοφία της καρδιάς μας, εδώ και τώρα. Μας συστήνει επίσης την ειδική ομάδα Service Fellows και μας προτρέπει να εκφράσουμε σε αυτήν, την ανάγκη μας για "συλλογική διαίσθηση και αλληλεγγύη στο μέλλον". 
Είναι αναμφισβήτητο γεγονός, ότι το φαινόμενο της τεχνητής νοημοσύνης έχει κερδίσει την προσοχή μας, αλλά μας προκαλεί ταυτόχρονα αβεβαιότητα και φόβο. Την προηγούμενη εβδομάδα, όλοι οι παγκόσμιοι ειδικοί στην τεχνητή νοημοσύνη έθεσαν παγκόσμια προτεραιότητα, την ανάγκη μείωσης του κινδύνου εξαφάνισης της ανθρώπινης σοφίας από την τεχνητή νοημοσύνη  και την πρόσθεσαν στους ήδη υπάρχοντες κοινωνικούς κινδύνους όπως οι πανδημίες και ο πυρηνικός πόλεμος. Και σας καλώ να αναρωτηθούμε: 
  • Τι θα συμβεί  την ανθρωπότητα, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη αντικαθιστά και αλλάζει τους κανόνες της κοινωνίας μας;
  • Ποια νέα εργαλεία χρειαζόμαστε αλλά και ποιοι πρέπει να γίνουμε για να αντιμετωπίσουμε την ένωση της αλγοριθμικής νοημοσύνης, της εξελικτικής διαίσθησης και της συλλογικής ανάδυσης;
  • Πώς θα ανταποκριθούμε ως ανθρώπινη φυλή, εφόσον ήδη κρατάμε όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά, την πιο επικίνδυνη χειροβομβίδα στα χέρια μας;

11 Ιουλίου 2023

KING ’s HIGHWAY 401 στο Ontario

Και ο Καναδάς έχει τον δικό του τεράστιο δρόμο. 

Ο πιο πολυσύχναστος αυτοκινητόδρομος της Βόρειας Αμερικής, είναι ο King’s Highway 401 στο Ontario και εξυπηρετεί καθημερινά σχεδόν μισό εκατομμύριο ανθρώπους. Κοντά στο διεθνές αεροδρόμιο Pearson, ο δρόμος έχει πλάτος 18 λωρίδων. Αν μετρήσουμε και τους παράλληλους δρόμους που καταλήγουν στον αυτοκινητόδρομο, έχει πλάτος μεγαλύτερο από τον Katy Freeway του Texas, αλλά  όχι, τον ίδιο αριθμό λωρίδων. 

ΑΥΤΟ μέχρι κάποιος να σκεφτεί να καταρρίψει το ρεκόρ, προσθέτοντας επιπλεον λωρίδες...

KATY FREEWAY: ο ΔΕΎΤΕΡΟΣ ΧΕΙΡΌΤΕΡΟΣ ΔΡΌΜΟΣ των Η.Π.Α

o-dromos-me-tis-perissoteres-lorides-kykloforias-ston-kosmo-641663

Ο αυτοκινητόδρομος Katy Freeway στο Houston του Texas χαρακτηρίζεται ως  ο δεύτερος χειρότερος δρόμος της Αμερικής σε κυκλοφοριακή συμφόρηση.  Είναι ο πιο κυκλοφοριακά πυκνοκατοικημένους αυτοκινητόδρομους στην Αμερική. 

Μετα το 2008 με την υλοποιήση ενος έργου 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ο Katy, επίσημα «I-10», απέκτησε συνολικά 26 λωρίδες κυκλοφορίας.  Παρόλο που ο αριθμός των λωρίδων κυκλοφορίας στο Katy Freeway φαίνεται εντυπωσιακός, δεν είναι και ο μοναδικός. Ο αυτοκινητόδρομος I-75 στην Atlanta διαθέτει 15 λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ ο αυτοκινητόδρομος I-405 στο Los Angeles έχει 14 λωρίδες. 

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτοί οι αριθμοί λαμβάνουν υπόψη τις επιπλέον λωρίδες επιτάχυνσης που συγχωνεύονται στον αυτοκινητόδρομο.

Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, η αύξηση των λωρίδων  δεν μειώνει το μποτιλιάρισμα. Αντίθετα η προσθήκη λωρίδων, μακροπρόθεσμα, αυξάνει την «ζήτηση» και κατά συνέπεια την κυκλοφορία. Μετά τη διεύρυνση του αυτοκινητόδρομου Katy, ο χρόνος που χρειάζεται για να τον διασχίσει κάποιος σε ώρα αιχμής αυξήθηκε κατά 30-55%.

Αν και οι αυτοκινητόδρομοι λοιπόν, στο Τέξας έχουν εντυπωσιακό αριθμό λωρίδων κυκλοφορίας, δεν υπολοιπονται και άλλες πόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών, δεν σημαίνει ότι είναι και το καλύτερο για τις μετακινήσεις

Ήδη άλλωστε εγκρίθηκε το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο.  

Αλλά αυτό είναι επόμενο θέμα.

ένα από τα ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΑ ΠΛΟΊΑ του ΚΌΣΜΟΥ

Στον Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου
Στον Πειραιά © Παρέχεται από: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


 Το OOCL PIRAEUS έχει ενταχθεί από τον Ιούνιο στη γραμμή LL3 της OOCL προσεγγίζοντας 13 λιμάνια σε μια κυκλική διαδρομή διάρκειας 84 ημερών, η οποία ενώνει τη Νοτιοανατολική Ασία με τη Βορειοδυτική Ευρώπη. Είναι το δεύτερο πλοίο, μετά το OOCL SPAIN που είχε προσεγγίσει τον Πειραιά τον φετινό Απρίλιο, μιας σειράς mega container πλοίων τα οποία ναυπηγεί στην Κίνα, κατά παραγγελία της OOCL, η Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co. Ltd. (DACKS).

H Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Mονοπρόσωπη Α.Ε. είναι θυγατρική εταιρεία της COSCO Shipping Ports Limited, μιας εκ των τριών κορυφαίων εταιρειών εκμετάλλευσης σταθμών εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, η οποία ως COSCO Pacific Limited υπέγραψε το 2009 τη Σύμβαση Παραχώρησης για την επέκταση, ανακατασκευή και διαχείριση της Προβλήτας ΙΙ, καθώς και την κατασκευή και διαχείριση της Προβλήτας ΙΙΙ του Λιμένα Πειραιά.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, Zhang Anming, με συνολικές επενδύσεις περίπου 600 εκατ. ευρώ, η ετήσια ικανότητα διακίνησης έχει αυξηθεί από 1,6 εκατομμύρια TEU το 2009 σε 6,2 εκατ. TEU φέτος και σε 7,2 εκατ. TEU για ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά (μαζί δηλαδή με την προβλήτα Ι που δεν εντάσσεται στην περίμετρο της υποπαραχώρησης του 2009).

Αυτή η άνοδος έχει τοποθετήσει τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά στην κορυφή των λιμανιών της Μεσογείου και στους 4 σημαντικότερους κόμβους θαλάσσιου εμπορίου στην Ευρώπη, σημείωσε ο Zhang Anming.

Πρόσθετες επενδύσεις 43 εκατ. ευρώ συνολικά μόνο από την Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά βρίσκονται σε εξέλιξη για τα έτη 2023 και 2024, ενώ εκκρεμεί η έγκριση επιπλέον επενδύσεων περίπου 20 εκατ. ευρώ εξήγησε γενικός διευθυντής της εταιρείας. Οι επενδύσεις αυτές επικεντρώνονται τόσο στην αναβάθμιση εγκαταστάσεων, υποδομών και εξοπλισμού όσο και στην υγεία και ασφάλεια στο χώρο εργασίας, προσέθεσε.

10 Ιουλίου 2023

ήξερες για τα ΔΕΛΦΊΝΙΑ. .

Τα δελφίνια είναι ένα από τα πιο έξυπνα και κοινωνικά θαλάσσια θηλαστικά. Ένα πρόσφατο επιστημονικό άρθρο αποκαλύπτει εντυπωσιακές πληροφορίες για την επικοινωνία των δελφινιών και ειδικότερα τον τρόπο που επικοινωνούν με τα μωρά τους.

Η έρευνα διεξήχθη στην περιοχή της Φλόριντα, όπου οι επιστήμονες συγκέντρωσαν ζευγάρια μητέρας-μωρού και τα παρατήρησαν σε ένα ευρύ θαλάσσιο περίβολο. Χρησιμοποιώντας φασματογράμματα, οι ερευνητές αναλύσαν τα περίγραμματα και το εύρος ζώνης των ήχων που εκπέμπουν τα δελφίνια.

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Κατέστησαν σαφές ότι τα δελφίνια μιλούν στα μωρά τους με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο, παρόμοιο με αυτόν που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι με τα βρέφη τους. Οι μητέρες δελφίνια απευθύνονται στα μωρά τους με χαμηλότερες συχνότητες για τα μπάσα και υψηλότερες συχνότητες για τους πιο υψηλούς ήχους.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτή η ειδική επικοινωνία έχει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των δελφινιών κοινωνικών δεσμών και στην ανάπτυξη των μωρών. Η Laela Sayigh, βιολόγος στο Ωκεανογραφικό Ίδρυμα Woods Hole και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, εξηγεί ότι μέσω αυτής της επικοινωνίας, οι μητέρες δίνουν ένα μήνυμα στα μωρά τους ότι είναι παρόντα και προστατεύουν τους μικρα τους.

Παρόλο που η μελέτη αυτή προσφέρει σημαντικές ενδείξεις για την κοινωνική διάσταση των δελφινιών, οι επιστήμονες εξακολουθούν να μην γνωρίζουν ακριβώς τι ακριβώς λένε τα δελφίνια κατά την επικοινωνία τους. Ωστόσο, η έρευνα αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατανόηση της γλωσσολογίας και της επικοινωνίας σε άλλα είδη, ανοίγοντας νέες προοπτικές για την ανθρώπινη κατανόηση της φύσης.

06 Ιουλίου 2023

Το ΓΙΓΆΝΤΙΟ ΦΛΑΜΊΝΓΚΟ στο ΑΕΡΟΔΡΟΜΊΟ της ΤΆΜΡΑ ΒΑΥ

Ο Phil Garrett φωτογραφίζει τη φίλη του, Julie Marie Fischer, 
δίπλα στο νέο γλυπτό, «Home», του καλλιτέχνη Matthew Mazzotta. 

 Το γλυπτό ενός φλαμίνγκο μήκους 21 ποδιών από το δάπεδο μέχρι την οροφή είναι μια δημοφιλής στάση για τους επισκέπτες που επιβιβάζονται και φθάνουν στο διεθνές αεροδρόμιο της Τάμπα   Το γλυπτό ενός φλαμίνγκο μήκους 21 ποδιών από το δάπεδο μέχρι την οροφή είναι μια δημοφιλής στάση για τους επισκέπτες που επιβιβάζονται και φθάνουν στο διεθνές αεροδρόμιο της Τάμπα. Ο κόσμος μιλάει, κανει tweeting και βγάζει πολλές selfies.
Το νέο γλυπτό φλαμίνγκο στο διεθνές αεροδρόμιο της Τάμπα έχει γίνει ένα φαινόμενο και η νέα διασημότητα της περιοχής. Το γλυπτό, μήκους 21 ποδιών, δημιουργήθηκε από τον καλλιτέχνη Matthew Mazzotta και ονομάζεται "Home". Είναι κατασκευασμένο από ρητίνη και υαλοβάμβακα και κοστίζει 520.000 δολάρια.

Το γλυπτό έχει γίνει μια δημοφιλής αξιοθέατο για τους επισκέπτες του αεροδρομίου, οι οποίοι τραβούν φωτογραφίες και δημοσιεύουν selfies στα social media. Είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να φαίνεται σαν το φλαμίνγκο να βυθίζει το κεφάλι του κάτω από το νερό, δημιουργώντας εντυπωσιακά εφέ με τον φωτισμό και την οροφή που μοιάζει με νερό.

Η παρουσία του γλυπτού έχει επηρεάσει ακόμη και τον τοπικό χώρο της μόδας. Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Tampa Bay, τρεις ντόπιοι σχεδιαστές δημιούργησαν έργα εμπνευσμένα από το γλυπτό και παρουσίασαν τις δημιουργίες τους. Τα φλαμίνγκο ήταν επίσης έμπνευση για καπέλα, τσάντες και φορέματα που διακοσμήθηκαν με αναφορές στο πουλί.

Οι καλλιτέχνες και οι έμποροι ταξιδιών της περιοχής θεωρούν το γλυπτό ένα σύμβολο του Tampa Bay και μια ιδανική ευκαιρία για τους τουρίστες να απαθανατίσουν τις φωτογραφίες τους και να δημοσιεύσουν στα social media. Η παρουσία του γλυπτού δημιούργησε ένα ενθουσιώδες κλίμα, με τους επισκέπτες να ποζάρουν για φωτογραφίες και να απολαμβάνουν την εντυπωσιακή παρουσία του φλαμίνγκο στο αεροδρόμιο.

Η  ΤΆΜΠΑ στις ΗΠΑ, έχει το παρατσούκλι ΑΘΉΝΑ του ΝΌΤΟΥ 

25 Ιουνίου 2023

25 Ιουνίου 2023: Day of the SEAFARER Ημέρα του ναυτικού

εικόνα

Ημέρα του Ναυτικού/ θαλασσοπόρου. Καθιερώθηκε σε ψήφισμα που εγκρίθηκε από τη Διπλωματική Διάσκεψη του 2010 Γενικό Γραμματεα του ΙΜΟ ήταν τον Έλληνας Ναύαρχο του Λιμενικού Σώματος Ευθύμιος Μητρόπουλος με καταγωγή από το “ναυτοφυές” Γαλαξίδι! Είναι γνωστό παγκοσμίως ότι οι Έλληνες θαλασσινοί έχουν κατακτήσει τις θάλασσες του κόσμου ολόκληρου. Η Ελλάδα η "ναυτικότερη" πατρίδα του κόσμου, που γέννησε τον Οδυσσέα, τους Αργοναύτες, τον Ποσειδώνα, τον Νηρέα, τις Γοργόνες, τις Σειρήνες, τους μεγάλους Ναυάρχους και τα πρώτα εμπορικά και πολεμικά πλοία, θα εφηύρισκε τον τρόπο η πολύτιμη, πολυπλευρη, πολυσχιδής, πολυμήχανη και πολύκοπη εργασία του ναυτικού να τύχαινε παγκόσμιας αναγνώρισης; 

Ο ναύαρχος Μητρόπουλος επίσης, εκείνος ο οποίος  ,με ψήφισμα που έφερε στην Ομομέλεια του ΙΜΟ, χαρακτήρισε το 2010 “Διεθνές Έτος Ναυτικού” με το γενικό σύνθημα -προτροπή προς τους νέους  “Go to sea” . Στην Σύνοδο του Οργανισμού, στην Μανίλα, επελέγη η 25η Ιουνίου ως “Ημέρα του ναυτικού”, μετά την έγκριση της αναθεωρημένης Σύμβασης STCW και αναγνωρίζεται από τα Ηνωμένα Έθνη. Ο σκοπός της είναι να αναγνωρίσει τη μοναδική συμβολή των ναυτικών από όλο τον κόσμο στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, την παγκόσμια οικονομία και την κοινωνία των πολιτών στο σύνολό της, αυτό το θαλάσσιο εργατικό δυναμικό Το ψήφισμα «ενθαρρύνει τις κυβερνήσεις, τους ναυτιλιακούς οργανισμούς, τις εταιρείες, τους πλοιοκτήτες και όλα τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη να προωθήσουν δεόντως και κατάλληλα την Ημέρα του Ναυτικού και να αναλάβουν δράση για τον εορτασμό της με νόημα» Εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί μαρτυρούν καθημερινά τις αλλαγές στο θαλάσσιο περιβάλλον λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας – μεταξύ άλλων από τη ναυτιλία. Αυτοί οι ίδιοι ναυτικοί αποτελούν βασικό μέρος της λύσης Οι ναυτικοί βλέπουν τις θάλασσες στα ταξίδια τους και αυτό τους παρέχει πολλές ευκαιρίες να τραβήξουν φωτογραφίες από το θαλάσσιο περιβάλλον.

Για το 2023, η εκστρατεία του  Διεθνή Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) είναι να εξετάσει τη συμβολή των ναυτικών στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, σύμφωνα με το θέμα της Παγκόσμιας Ναυτιλίας. Στο πλαίσιο της εκστρατείας, προτρεπονται οι ναυτικοί να μοιραστούν μια εικόνα του θαλάσσιου περιβάλλοντος που τους περιβάλλει ενώ βρίσκονται στη θάλασσα, τονίζοντας ότι το θαλάσσιο περιβάλλον αξίζει να προστατευτεί.

hashtag της καμπάνιας του 2023 είναι #OceansWorthProtecting

Και να συμπληρώσω κάτι περισσότερο. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η χώρα μας κρατά τα ηνία, σε παγκόσμιο επίπεδο, της εμπορικής ναυτιλίας αλλά και δεν είναι όμως και τυχαίο ότι η Ελληνική Ναυτιλία, η μεγαλύτερη παγκοσμίως σήμερα, χάνει με ταχύ ρυθμό την ελληνικότητά της, καθώς οι νεοέλληνες δεν προτιμούν πλέον το ναυτικό επάγγελμα. Από τα μέσα της δεκαετίας του '90, τότε που η επίπλαστη ευημερία είχε γίνει καθημερινότητα, ο κίνδυνος έγινε ορατός. Με σχετική ευκολία, έγινε βιαία διακοπή της λειτουργίας των Ιδιωτικών Ναυτικών Σχολών και η παράδοση της Ναυτικής Εκπαίδευσης στα χέρια μιας μικρής, κρατικοδίαιτης, ημιμαθούς ομάδας συνδικαλιστών-διδασκόντων θα επέφερε τα αντίθετα αποτελέσματα από εκείνα που επαγγέλλονταν οι "επαγγελματίες διδάσκοντες" στις δημόσιες σχολές. Σχεδό αιφνιδίως έγιναν "ΤΕΙ" και αργότερα "ΑΚΑΔΗΜΊΕΣ", δηλαδή νέες πηγές που προμηθεύουν το ελληνικό δημόσιο με μια ακόμα κατηγορία "πτυχιούχων". Δυστυχώς, τα ελληνόπαιδα δεν έρχονται πια στη θάλασσα. Ακούμε συνεχώς όλο και λιγότερα ελληνικά στα βαπόρια μας. Ας το αντιληφθούμε καλά. Όταν δεν θα έχουμε πια Έλληνες ναυτικούς, θα πάψει να υπάρχει και η Ελληνική Ναυτιλία. 



International Maritime Organization) (ΙΜΟ), είναι ένας πολυεθνικός, διακυβερνητικός Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ο οποίος επιβλέπει τη σωστή και ασφαλή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των χωρών-μελών του στον τομέα της ναυσιπλοΐας. Αποτελεί εξειδικευμένο Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών, με κύρια αποστολή την ασφάλεια & προστασία της διεθνούς ναυτιλίας και την πρόληψη της προερχόμενης από τα πλοία ρύπανσης. Επίσης, ασχολείται με τη διευκόλυνση της διεθνούς θαλάσσιας κυκλοφορίας καθώς και με νομικά θέματα που δύνανται να εγερθούν από τη δραστηριοποίηση της διεθνούς ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένων ζητημάτων ευθύνης και αποζημίωσης από ναυτικές απαιτήσεις. Το σύνθημα του ΔΝΟ συνοψίζει τους στόχους του Οργανισμού: "Ασφαλής, προστατευμένη και αποτελεσματική ναυτιλία σε καθαρούς ωκεανούς". Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΔΝΟ) ιδρύθηκε στις 17 Μαρτίου 1948 και συνεδρίασε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 1959.ως IMCO (Intergovernmental Maritime Consultative Organization). Μετέπειτα το 1982, μετονομάστηκε σε ΙΜΟ και έχει με έδρα το Λονδίνο.

22 Ιουνίου 2023

URUK,, η Πόλη των Σουμερίων: Ο Πρώτος Οικισμός στον Κόσμο


Uruk, Αρχαία πόλη των Σουμερίων και της Βαβυλωνίας

Η πόλη των Σουμερίων, γνωστή και ως Uruk,, αποτελεί τον αρχαιότερο κατοικημένο πολιτισμένο οικισμό που έχει γνωστοποιηθεί μέχρι σήμερα. Βρισκόταν στην περιοχή που σήμερα ανήκει στο Ιράκ και ανθούσε ανάμεσα στα έτη 6000 και 4000 π.Χ. Κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού διαστήματος, οι Σουμέριοι επινόησαν πολλές σημαντικές επιτεύξεις που επηρέασαν την πορεία της ανθρώπινης ιστορίας.
Ένα από τα πιο επαναστατικά επιτεύγματα των Σουμερίων ήταν η εφεύρεση της γραφή, καθώς βρέθηκαν τα παλαιότερα παραδείγματα σφηνοειδούς γραφής, πιθανώς την αρχαιότερη γραφή στην ιστορία., αναπτύχθηκε στην πόλη των Σουμερίων και έπειτα διαδόθηκε σε ολόκληρο τον αρχαίο κόσμο. Αυτή η επιτυχία στον τομέα της γραφής άνοιξε νέους ορίζοντες για την επικοινωνία και την καταγραφή της γνώσης.
Το όνομα "Iraq" προέρχεται από την αρχαία περιοχή των Σουμερίων, που βρισκόταν στον ίδιο γεωγραφικό χώρο. Η περιοχή αυτή ήταν γνωστή για την ανάπτυξη του πολιτισμού και των πρώτων πολιτισμένων κοινωνιών.
Ένα από τα σημαντικότερα λογοτεχνικά έργα που γράφτηκαν στην αρχαία Σουμεριακή γραφή είναι το περίφημο Έπος του Γκιλγκαμές. Αυτό το έπος αποτελείται από ποιητικά κείμενα που περιγράφουν τις περιπέτειες ενός ηρωικού βασιλιά και αποτελεί ένα από τα παλαιότερα λογοτεχνικά έργα στην ιστορία της ανθρωπότητας.
Εκτός από τις γλωσσικές και λογοτεχνικές επιτεύξεις, οι Σούμεροι επέδειξαν εξαιρετικές ικανότητες στον τομέα της γεωργίας. Στην πόλη των Σουμερίων, εξημερώθηκαν τα πρώτα πουλερικά και εισήχθη η πρακτική της αρδευτικής γεωργίας. Με την ανάπτυξη αρδευτικών συστημάτων, οι καλλιέργειες επεκτάθηκαν και η γεωργία έγινε πιο αποδοτική, επιτρέποντας την αύξηση της παραγωγής τροφίμων και την εγκατάσταση πληθυσμών σε πιο σταθερές κοινότητες.
Η Uruk, και ο λαός των Σουμερίων αφήνουν πίσω τους ένα σημαντικό κληροδότημα στην ανθρωπότητα. Η ανάπτυξή τους στους τομείς της γραφής, της λογοτεχνίας και της γεωργίας έχει σημαντική επίδραση στον τρόπο ζωής και την εξέλιξη των πολιτισμών που διαδέχθηκαν τους Σουμερίους. 
Παρά τις επιτυχίες τους, η παροιμία των Σουμερίων  "ότι τα πρόβατα που παίρνουν το μέρος στο επιχείρημα των κρεοπωλών δεν αλλάζει τη μοίρα των προβάτων", μας υπενθυμίζει ότι η ισχύς και η εξουσία δεν πάντα αποβαίνουν προς όφελος των αδύναμων. Αυτή η παροιμία μαρτυρά τη σοφία των Σουμερίων και τη συνειδητοποίησή τους ότι η πραγματική ευημερία και ευτυχία είναι ένας στόχος που αφορά όλους τους ανθρώπους.
Η πόλη των Σουμερίων παραμένει ένας αναπόσπαστος κρίκος στην ιστορία της ανθρωπότητας και μας εμπνέει να αναζητήσουμε τις ρίζες μας και να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε και να εξελίσσουμε τον κόσμο μας.


Uruk, γνωστό σήμερα ως Warka, ήταν μια πόλη στην αρχαία Εγγύς Ανατολή. 
Το Uruk (/ˈʊrʊk/) στη σφηνοειδή γραφή (σουμεριακά) σημαίνει καρδιά
Γράφεται στα ακκαδικά.URUUNUG, στα: Αραβικά: Warka' ή Auruk, στα Συριακά: ܐܘܿܪܘܿܟ,‘Úrūk;  στα Εβραϊκά: אֶרֶךְ ʼÉreḵ;  στα Αρχαία ελληνικά: Ὀρχόη, στα λατινικά: Orkhóē, Ὀρέχ Orékh, Ὠρύγεια Ōrúgeia.
Βρίσκεται ανατολικά  στο ξεραμένο αρχαίο κανάλι του Ευφράτη, 58 μίλια βορειοδυτικά της αρχαίας Ur, 108 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της αρχαίας Nippur και 24 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της αρχαίας Larsa.  Απέχει 30 χλμ (19 μίλια) ανατολικά της σύγχρονης Samawah, Al-Muthannā, Iraq.

05 Απριλίου 2007: Βυθίζεται το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond στην Σαντορίνη .

      Θλιβερή επέτειος  Στις 5 Απριλίου του 2007 το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond» της εταιρείας Louis Hellenic Cruises, ...