
Η έκθεση θα διαρκέσει ως το τέλος του έτους και η ΠΡΟΣΒΑΣΗ είναι ΕΛΕΎΘΕΡΗ για το κοινό.Φωτογραφίες: ΑΜΝΑ
Το ταξίδι της ζωής μας! ΜΟΥΣΕΙΟ Αεροναυτικής και Διαστήματος. ΝΑΥΤΙΚΟΙ-ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΟΙ-ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΙΚΟΙ Εξερευνητές -Ταξίδια
Και ο Καναδάς έχει τον δικό του τεράστιο δρόμο.
Ο πιο πολυσύχναστος αυτοκινητόδρομος της Βόρειας Αμερικής, είναι ο King’s Highway 401 στο Ontario και εξυπηρετεί καθημερινά σχεδόν μισό εκατομμύριο ανθρώπους. Κοντά στο διεθνές αεροδρόμιο Pearson, ο δρόμος έχει πλάτος 18 λωρίδων. Αν μετρήσουμε και τους παράλληλους δρόμους που καταλήγουν στον αυτοκινητόδρομο, έχει πλάτος μεγαλύτερο από τον Katy Freeway του Texas, αλλά όχι, τον ίδιο αριθμό λωρίδων.
ΑΥΤΟ μέχρι κάποιος να σκεφτεί να καταρρίψει το ρεκόρ, προσθέτοντας επιπλεον λωρίδες...
Ο αυτοκινητόδρομος Katy Freeway στο Houston του Texas χαρακτηρίζεται ως ο δεύτερος χειρότερος δρόμος της Αμερικής σε κυκλοφοριακή συμφόρηση. Είναι ο πιο κυκλοφοριακά πυκνοκατοικημένους αυτοκινητόδρομους στην Αμερική.
Μετα το 2008 με την υλοποιήση ενος έργου 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ο Katy, επίσημα «I-10», απέκτησε συνολικά 26 λωρίδες κυκλοφορίας. Παρόλο που ο αριθμός των λωρίδων κυκλοφορίας στο Katy Freeway φαίνεται εντυπωσιακός, δεν είναι και ο μοναδικός. Ο αυτοκινητόδρομος I-75 στην Atlanta διαθέτει 15 λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ ο αυτοκινητόδρομος I-405 στο Los Angeles έχει 14 λωρίδες.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτοί οι αριθμοί λαμβάνουν υπόψη τις επιπλέον λωρίδες επιτάχυνσης που συγχωνεύονται στον αυτοκινητόδρομο.
Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, η αύξηση των λωρίδων δεν μειώνει το μποτιλιάρισμα. Αντίθετα η προσθήκη λωρίδων, μακροπρόθεσμα, αυξάνει την «ζήτηση» και κατά συνέπεια την κυκλοφορία. Μετά τη διεύρυνση του αυτοκινητόδρομου Katy, ο χρόνος που χρειάζεται για να τον διασχίσει κάποιος σε ώρα αιχμής αυξήθηκε κατά 30-55%.
Αν και οι αυτοκινητόδρομοι λοιπόν, στο Τέξας έχουν εντυπωσιακό αριθμό λωρίδων κυκλοφορίας, δεν υπολοιπονται και άλλες πόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών, δεν σημαίνει ότι είναι και το καλύτερο για τις μετακινήσεις
Ήδη άλλωστε εγκρίθηκε το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο.
Αλλά αυτό είναι επόμενο θέμα.
Το OOCL PIRAEUS έχει ενταχθεί από τον Ιούνιο στη γραμμή LL3 της OOCL προσεγγίζοντας 13 λιμάνια σε μια κυκλική διαδρομή διάρκειας 84 ημερών, η οποία ενώνει τη Νοτιοανατολική Ασία με τη Βορειοδυτική Ευρώπη. Είναι το δεύτερο πλοίο, μετά το OOCL SPAIN που είχε προσεγγίσει τον Πειραιά τον φετινό Απρίλιο, μιας σειράς mega container πλοίων τα οποία ναυπηγεί στην Κίνα, κατά παραγγελία της OOCL, η Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co. Ltd. (DACKS).
H Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Mονοπρόσωπη Α.Ε. είναι θυγατρική εταιρεία της COSCO Shipping Ports Limited, μιας εκ των τριών κορυφαίων εταιρειών εκμετάλλευσης σταθμών εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, η οποία ως COSCO Pacific Limited υπέγραψε το 2009 τη Σύμβαση Παραχώρησης για την επέκταση, ανακατασκευή και διαχείριση της Προβλήτας ΙΙ, καθώς και την κατασκευή και διαχείριση της Προβλήτας ΙΙΙ του Λιμένα Πειραιά.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, Zhang Anming, με συνολικές επενδύσεις περίπου 600 εκατ. ευρώ, η ετήσια ικανότητα διακίνησης έχει αυξηθεί από 1,6 εκατομμύρια TEU το 2009 σε 6,2 εκατ. TEU φέτος και σε 7,2 εκατ. TEU για ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά (μαζί δηλαδή με την προβλήτα Ι που δεν εντάσσεται στην περίμετρο της υποπαραχώρησης του 2009).
Αυτή η άνοδος έχει τοποθετήσει τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά στην κορυφή των λιμανιών της Μεσογείου και στους 4 σημαντικότερους κόμβους θαλάσσιου εμπορίου στην Ευρώπη, σημείωσε ο Zhang Anming.
Πρόσθετες επενδύσεις 43 εκατ. ευρώ συνολικά μόνο από την Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά βρίσκονται σε εξέλιξη για τα έτη 2023 και 2024, ενώ εκκρεμεί η έγκριση επιπλέον επενδύσεων περίπου 20 εκατ. ευρώ εξήγησε γενικός διευθυντής της εταιρείας. Οι επενδύσεις αυτές επικεντρώνονται τόσο στην αναβάθμιση εγκαταστάσεων, υποδομών και εξοπλισμού όσο και στην υγεία και ασφάλεια στο χώρο εργασίας, προσέθεσε.
Ημέρα του Ναυτικού/ θαλασσοπόρου. Καθιερώθηκε σε ψήφισμα που εγκρίθηκε από τη Διπλωματική Διάσκεψη του 2010 Γενικό Γραμματεα του ΙΜΟ ήταν τον Έλληνας Ναύαρχο του Λιμενικού Σώματος Ευθύμιος Μητρόπουλος με καταγωγή από το “ναυτοφυές” Γαλαξίδι! Είναι γνωστό παγκοσμίως ότι οι Έλληνες θαλασσινοί έχουν κατακτήσει τις θάλασσες του κόσμου ολόκληρου. Η Ελλάδα η "ναυτικότερη" πατρίδα του κόσμου, που γέννησε τον Οδυσσέα, τους Αργοναύτες, τον Ποσειδώνα, τον Νηρέα, τις Γοργόνες, τις Σειρήνες, τους μεγάλους Ναυάρχους και τα πρώτα εμπορικά και πολεμικά πλοία, θα εφηύρισκε τον τρόπο η πολύτιμη, πολυπλευρη, πολυσχιδής, πολυμήχανη και πολύκοπη εργασία του ναυτικού να τύχαινε παγκόσμιας αναγνώρισης;
Ο ναύαρχος Μητρόπουλος επίσης, εκείνος ο οποίος ,με ψήφισμα που έφερε στην Ομομέλεια του ΙΜΟ, χαρακτήρισε το 2010 “Διεθνές Έτος Ναυτικού” με το γενικό σύνθημα -προτροπή προς τους νέους “Go to sea” . Στην Σύνοδο του Οργανισμού, στην Μανίλα, επελέγη η 25η Ιουνίου ως “Ημέρα του ναυτικού”, μετά την έγκριση της αναθεωρημένης Σύμβασης STCW και αναγνωρίζεται από τα Ηνωμένα Έθνη. Ο σκοπός της είναι να αναγνωρίσει τη μοναδική συμβολή των ναυτικών από όλο τον κόσμο στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, την παγκόσμια οικονομία και την κοινωνία των πολιτών στο σύνολό της, αυτό το θαλάσσιο εργατικό δυναμικό Το ψήφισμα «ενθαρρύνει τις κυβερνήσεις, τους ναυτιλιακούς οργανισμούς, τις εταιρείες, τους πλοιοκτήτες και όλα τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη να προωθήσουν δεόντως και κατάλληλα την Ημέρα του Ναυτικού και να αναλάβουν δράση για τον εορτασμό της με νόημα» Εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί μαρτυρούν καθημερινά τις αλλαγές στο θαλάσσιο περιβάλλον λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας – μεταξύ άλλων από τη ναυτιλία. Αυτοί οι ίδιοι ναυτικοί αποτελούν βασικό μέρος της λύσης Οι ναυτικοί βλέπουν τις θάλασσες στα ταξίδια τους και αυτό τους παρέχει πολλές ευκαιρίες να τραβήξουν φωτογραφίες από το θαλάσσιο περιβάλλον.
Για το 2023, η εκστρατεία του Διεθνή Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) είναι να εξετάσει τη συμβολή των ναυτικών στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, σύμφωνα με το θέμα της Παγκόσμιας Ναυτιλίας. Στο πλαίσιο της εκστρατείας, προτρεπονται οι ναυτικοί να μοιραστούν μια εικόνα του θαλάσσιου περιβάλλοντος που τους περιβάλλει ενώ βρίσκονται στη θάλασσα, τονίζοντας ότι το θαλάσσιο περιβάλλον αξίζει να προστατευτεί.
hashtag της καμπάνιας του 2023 είναι #OceansWorthProtecting
Και να συμπληρώσω κάτι περισσότερο. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η χώρα μας κρατά τα ηνία, σε παγκόσμιο επίπεδο, της εμπορικής ναυτιλίας αλλά και δεν είναι όμως και τυχαίο ότι η Ελληνική Ναυτιλία, η μεγαλύτερη παγκοσμίως σήμερα, χάνει με ταχύ ρυθμό την ελληνικότητά της, καθώς οι νεοέλληνες δεν προτιμούν πλέον το ναυτικό επάγγελμα. Από τα μέσα της δεκαετίας του '90, τότε που η επίπλαστη ευημερία είχε γίνει καθημερινότητα, ο κίνδυνος έγινε ορατός. Με σχετική ευκολία, έγινε βιαία διακοπή της λειτουργίας των Ιδιωτικών Ναυτικών Σχολών και η παράδοση της Ναυτικής Εκπαίδευσης στα χέρια μιας μικρής, κρατικοδίαιτης, ημιμαθούς ομάδας συνδικαλιστών-διδασκόντων θα επέφερε τα αντίθετα αποτελέσματα από εκείνα που επαγγέλλονταν οι "επαγγελματίες διδάσκοντες" στις δημόσιες σχολές. Σχεδό αιφνιδίως έγιναν "ΤΕΙ" και αργότερα "ΑΚΑΔΗΜΊΕΣ", δηλαδή νέες πηγές που προμηθεύουν το ελληνικό δημόσιο με μια ακόμα κατηγορία "πτυχιούχων". Δυστυχώς, τα ελληνόπαιδα δεν έρχονται πια στη θάλασσα. Ακούμε συνεχώς όλο και λιγότερα ελληνικά στα βαπόρια μας. Ας το αντιληφθούμε καλά. Όταν δεν θα έχουμε πια Έλληνες ναυτικούς, θα πάψει να υπάρχει και η Ελληνική Ναυτιλία.
International Maritime Organization) (ΙΜΟ), είναι ένας πολυεθνικός, διακυβερνητικός Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ο οποίος επιβλέπει τη σωστή και ασφαλή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των χωρών-μελών του στον τομέα της ναυσιπλοΐας. Αποτελεί εξειδικευμένο Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών, με κύρια αποστολή την ασφάλεια & προστασία της διεθνούς ναυτιλίας και την πρόληψη της προερχόμενης από τα πλοία ρύπανσης. Επίσης, ασχολείται με τη διευκόλυνση της διεθνούς θαλάσσιας κυκλοφορίας καθώς και με νομικά θέματα που δύνανται να εγερθούν από τη δραστηριοποίηση της διεθνούς ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένων ζητημάτων ευθύνης και αποζημίωσης από ναυτικές απαιτήσεις. Το σύνθημα του ΔΝΟ συνοψίζει τους στόχους του Οργανισμού: "Ασφαλής, προστατευμένη και αποτελεσματική ναυτιλία σε καθαρούς ωκεανούς". Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΔΝΟ) ιδρύθηκε στις 17 Μαρτίου 1948 και συνεδρίασε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 1959.ως IMCO (Intergovernmental Maritime Consultative Organization). Μετέπειτα το 1982, μετονομάστηκε σε ΙΜΟ και έχει με έδρα το Λονδίνο.
Το Project Manhigh ήταν ένα στρατιωτικό έργο προ της Διαστημικής Εποχής που μετέφερε άνδρες με μπαλόνια στα μεσαία στρώματα της στρατόσφαιρας, χρηματοδοτούμενο ως αεροϊατρικό ερευνητικό πρόγραμμα, αν και θεωρήθηκε από τους σχεδιαστές του ως σκαλοπάτι στο διάστημα. Διεξήχθη από την Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών μεταξύ 1955 και 1958.
Το έργο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 1955 για να μελετήσει τις επιπτώσεις των κοσμικών ακτίνων στον άνθρωπο. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν τρεις πτήσεις με αερόστατο στη στρατόσφαιρα :
- Manhigh I στα 29.500 μέτρα (96.800 πόδια), από τον καπετάνιο Joseph W. Kittinger στις 2 Ιουνίου 1957. Το μπαλόνι εκτοξεύτηκε από το αεροδρόμιο South St. Paul και η πτήση διεκόπη λόγω της εγκατάστασης μιας από τις βαλβίδες της κάψουλας προς τα πίσω, η οποία εξαερώθηκε η παροχή οξυγόνου έξω, αλλά όχι πριν φτάσει σε υψόμετρο ρεκόρ 96.784 ποδιών.
- Manhigh II έως 30.942 m (101.516 πόδια), από τον Ταγματάρχη David G. Simons στις 19–20 Αυγούστου 1957, εκτοξεύτηκε από το ορυχείο Portsmouth στο Crosby της Μινεσότα, για μια πτήση 32 ωρών που περιελάβανε ένα σύνολο 25 πειραμάτων και παρατηρήσεων, και κέρδισε στον Simons μια θέση στο εξώφυλλο του περιοδικού Life.
Με τον πιλότο και το επιστημονικό ωφέλιμο φορτίο, η γόνδολα Manhigh II είχε συνολική μάζα 748 κιλά (1.649 λίβρες). Στο μέγιστο υψόμετρο, το μπαλόνι επεκτάθηκε σε διάμετρο 60 m (200 πόδια) με όγκο πάνω από 85.000 m 3 (111.000 cu yd).
- Manhigh III έως 29.900 m (98.100 ft), από τον υπολοχαγό Clifton M. McClure στις 8 Οκτωβρίου 1958.
Οι υποψήφιοι για το έργο Manhigh υποβλήθηκαν σε μια σειρά σωματικών και ψυχολογικών δοκιμών που έγιναν το πρότυπο για τους κατάλληλους αστροναύτες για το Project Mercury, το πρώτο επανδρωμένο τροχιακό διαστημικό πρόγραμμα της Αμερικής.
Παρόμοια έργα στα οποία άνδρες σε μια γόνδολα έφτασαν σε κοντινά διαστημικά ύψη πραγματοποιήθηκαν από τον Ελβετό φυσικό Auguste Piccard και τον Paul Kipfer, φτάνοντας τα 15.785 m (51.788 πόδια) το 1931, η USSR-1 με πιλότο από τον Georgy Prokofiev έφθασε τα 18.500 m στα 71306 m και Osoaviakhim-1 που έφτασε τα 22.000 m (72.000 πόδια) το 1934 καθώς και ο Explorer II που έφτασε τα 22.066 m (72.395 πόδια) το 1935.
Έγινε το πρώτο άτομο που έκανε BASE jump από την ολοκληρωμένη οδογέφυρα Millau στη Γαλλία στις 27 Ιουνίου 2004 και το πρώτο άτομο που έκανε αιφνιδιασμό στο κτήριο Turning Torso στο Μάλμε, Σουηδία, στις 18 Αυγούστου 2006.
Στις 12 Δεκεμβρίου 2007, έγινε το πρώτο άτομο που πήδηξε από το κατάστρωμα παρατήρησης του 91ου ορόφου του ψηλότερου τότε ολοκληρωμένου κτιρίου στον κόσμο, της Ταϊπέι 101 στην Ταϊπέι της Ταϊβάν.
Στις 6 Νοεμβρίου 2012, ο Baumgartner καταδικάστηκε για την διάπραξη ποινικού αδικήματος για παράνομη σωματική επαφή και του επιβλήθηκε πρόστιμο 1500 ευρώ καθώς χαστούκισε το πρόσωπο Έλληνα οδηγού φορτηγού, μετά από μικροκαβγά μεταξύ των δύο ανδρών.
Η FAI επικύρωσε τα 3 παγκόσμια ρεκόρ που διεκδίκησε ο Αυστριακός αλεξιπτωτιστής Felix Baumgartner
- για μέγιστη κατακόρυφη ταχύτητα χωρίς drogue (#16669) 1.357,6 χιλιόμετρα την ώρα (843,6 mph),
- υψόμετρο εξόδου (#16670) 38.969,4 μέτρα
- Ελεύθερης πτώσης (#16671) 36.402,6 μέτρα (119.431 πόδια).
Η πτήση της 14ης Οκτωβρίου 2012 δεν έσπασε το ρεκόρ FAI Absolute Altitude (#2325) για πτήση με αερόστατο που τέθηκε το 1961 από τον Malcolm Ross, το οποίο απαιτεί από τον αερόστατο να κατέβει με το μπαλόνι.
Η 13η Αυγούστου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Αριστερόχειρων το 1992 από το Κλαμπ Αριστερόχειρων της Μεγάλης Βρετανίας και με το χρόνο απέκ...