Η NASA ανακοίνωσε πρόσφατα μια εκπληκτική ανακάλυψη που αλλάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το σύμπαν. πρόσθεσαν άλλους 65 επιβεβαιωμένους εξωπλανήτες στο Αρχείο Εξωπλανητών της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA), όπως ανακοίνωσε το Εργαστήριο Αεριώθησης (JPL) της υπηρεσίας στην Καλιφόρνια.
Συγκεκριμένα, μετά από αρκετά χρόνια έρευνας και παρατηρήσεων, οι επιστήμονες της NASA έχουν επιβεβαιώσει την ύπαρξη 5.470 εξωπλανητών σε 4.069 διαφορετικά ηλιακά συστήματα. Οι περισσότεροι εξωπλανήτες (πάνω από 2.700) ανακαλύφθηκαν με το αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο «Κέπλερ», που λειτούργησε μεταξύ 2009 και 2018. Από τα επίγεια τηλεσκόπια «κυνηγούς» εξωπλανητών, αξιοσημείωτη είναι η επίδοση του οργάνου HARPS του Ευρωπαϊκού Νοτίου Παρατηρητηρίου (ESO) στη Χιλή, που έχει βρει περισσότερους από 150 πλανήτες
Αυτή η ανακάλυψη αποδεικνύει ότι οι πλανήτες δεν είναι μοναδικοί στο γαλαξία μας. Από τους 5.470 εξωπλανήτες, 198 από αυτούς είναι επίγειοι και μοιάζουν με τη γη σε πολλά χαρακτηριστικά. Αυτό σημαίνει ότι έχουν παρόμοια μέγεθος, σύνθεση και συνθήκες με τον πλανήτη μας.
Οι ερευνητές προσδίδουν τεράστια σημασία σε αυτήν την ανακάλυψη και αναμένεται να συνεχίσουν τις παρατηρήσεις και τις μελέτες για να εξερευνήσουν περαιτέρω αυτούς τους επίγειους εξωπλανήτες, γεγονός που μπορεί να παράσχει πολύτιμες πληροφορίες για την προέλευση της ζωής και την εξέλιξή της στο σύμπαν, αλλά και την πιθανή ύπαρξη άλλων πολιτισμών ή ακόμη και εξωγήινων μορφών ζωής..
Η ανθρωπότητα βρίσκεται σε ένα νέο κεφάλαιο της εξερεύνησης του σύμπαντος και είναι μόνο η αρχή.
Στις 9 Αυγούστου του 1978 επρόκειτο να συμβεί το χειρότερο αεροπορικό
δυστύχημα στα ελληνικά χρονικά. Ένα Boeing 747 της Ολυμπιακής απογειώθηκε
από το Ελληνικό με προορισμό τη Νέα Υόρκη, μεταφέροντας συνολικά, 400 επιβάτες και τα 18 μέλη του πληρώματος.
Κατά την απογείωση ακούστηκε μία έκρηξη από το δεξιό μέρος του αεροσκάφους,
με το πλήρωμα να αντιλαμβάνεται ότι ο ένας κινητήρας είχε τεθεί εκτός
λειτουργίας. Λόγω της απώλειας ισχύος το αεροπλάνο αδυνατεί να πάρει ύψος και
κυριολεκτικά ξύνει τις ταράτσες των πολυκατοικιών της Αθήνας.
Ο κυβερνήτης Σήφης Μιγάδης και το πλήρωμά του έχουν πλήρη
επίγνωση της κατάστασης. Το αεροπλάνο είναι καταδικασμένο να πέσει. Παρ’ όλα
αυτά δεν εγκαταλείπουν την προσπάθεια και μέσα από έναν συντονισμό ενεργειών
και κρίσιμων αποφάσεων αγωνίζονται για το απίθανο.
Ο μηχανικός προσπαθεί να αποκαταστήσει μέρος της ισχύος και ο Μιγάδης
επιχειρεί να κρατήσει το αεροσκάφος παράλληλο με το έδαφος και όσο το δυνατόν
πιο χαμηλά, μειώνοντας ταυτόχρονα και τις αεροδυναμικές αντιστάσεις. Για αυτό
και δίνει αμέσως εντολή να μαζέψουν τους τροχούς, κατά παράβαση και των ίδιων
των κανονισμών της Boeing.
Οι επιβάτες δεν έχουν αντιληφθεί το παραμικρό. Πολλοί θεωρούν τη χαμηλή
πτήση ως προσχεδιασμένο κομμάτι της διαδρομής, που τους παρέχει τη δυνατότητα
να απολαύσουν τα αξιοθέατα της Αθήνας. Παρά το γεγονός ότι ο Μιγάδης
με το πλήρωμά του δίνει τον υπέρτατο αγώνα για να σώσει το αεροπλάνο, έχει
συγχρόνως αποφασίσει να το κατευθύνει όσο το δυνατόν πιο μακριά από τον πυκνό
οικιστικό ιστό της Αθήνας και να το ρίξει στον λόφο του Αιγάλεω.
Στόχος του κυβερνήτη να περιορίσει των αριθμό των θυμάτων. Οι ίδιοι θεωρούν
τον εαυτό τους νεκρό. Μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς τι θα σήμαινε να πέσει
ένα κτηνώδες Boeing 747 Jumbo με 160 τόνους καύσιμο στο κέντρο της
Αθήνας.
Οι χειρισμοί του Μιγάδη και του μηχανικού που κατάφερε να
ανακτήσει μέρος της ισχύος, καθώς και μια μικρή βοήθεια από τον πιο ψυχρό αέρα
που ερχόταν από τη θάλασσα, επιτρέπουν μια μικρή αύξηση της ταχύτητας, η οποία
αναπτερώνει τις ελπίδες του πληρώματος, καθώς το αεροπλάνο πετάει στα 55 μέτρα
από το έδαφος.
Η ταχύτητα ανεβαίνει κι άλλο και τότε ο Μιγάδης,
νιώθοντας πλέον ασφάλεια, εγκαταλείπει την επιλογή να το ρίξει στο Αιγάλεω και
στρίβει το σκάφος προς το Σκαραμαγκά δίνοντάς του ύψος. Στα 1500 πόδια
αδειάζει ένα μέρος των καυσίμων και επιστρέφει το αεροπλάνο ακέραιο στο
αεροδρόμιο.
Εκεί τον περιμένουν οι κόρες του, που είχαν ειδοποιηθεί ήδη για το συμβάν.
Οι επιβάτες ταξίδεψαν με άλλη πτήση τις επόμενες μέρες για Νέα Υόρκη. Βάσει των
προσομοιώσεων της Boeing, με τα δεδομένα αυτής της πτήσης, το ίδιο το
αεροσκάφος θεωρείται πεσμένο. Σε συνέντευξη που έδωσε ο Σήφης Μιγάδης για
το περιστατικό, 16 χρόνια μετά, περιγράφει τα γεγονότα.
Εξηγεί τις ενέργειές του και το πώς αυτές οδήγησαν μέχρι και σε αναθεώρηση
των επίσημων διαδικασιών και κανονισμών στα εγχειρίδια της Boeing. Κρίνοντάς
τον βάσει του περιστατικού, είναι αδύνατο να μη θαυμάσεις τις γνώσεις, την
οξυδέρκεια και την ψυχραιμία του, την προσπάθεια να σώσει ό,τι ήταν δυνατό, να
περιορίσει τις απώλειες, γνωρίζοντας εκείνα τα κρίσιμα δευτερόλεπτα ότι ο δικός
του θάνατος ήταν αναπόφευκτος. Δεν μπορείς να μη θαυμάσεις και τον τρόπο
του στη συνέντευξη. Την αφήγησή του με σοβαρότητα και ταπεινότητα.
Την
περιγραφή των συναισθημάτων του. Την απλότητά του.
Όπως λέει και στη
συνέντευξή του:
- «Πάντα υπάρχει μια ελπίδα
ότι μπορεί κανείς να γλιτώσει».
Aυτό το συμβάν είναι ένα σχεδόν παρόμοιο συμβάν που
ακολούθησε μεταγενέστερα με την πτήση 1549 της US Airways ήταν μια
τακτικά προγραμματισμένη πτήση της US Airways από τη Νέα Υόρκη (αεροδρόμιο LaGuardia ),
προς το Charlotte και το
Seattle , στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Στις 15 Ιανουαρίου 2009, το Airbus A320 που εξυπηρετούσε την πτήση χτύπησε ένα
σμήνος πουλιών λίγο μετά την απογείωση από τη
LaGuardia, χάνοντας όλη την ισχύ του κινητήρα. Δεδομένης της θέσης τους σε
σχέση με τα διαθέσιμα αεροδρόμια και το χαμηλό τους υψόμετρο, οι πιλότοι Chesley
"Sully" Sullenberger και Jeffrey
Skiles αποφάσισαν να πετάξουν το αεροπλάνο
για να χώσουν στον ποταμό Hudson στα ανοιχτά του Midtown
Manhattan .Και τα 155 άτομα που επέβαιναν στο
πλοίο διασώθηκαν από κοντινά σκάφη, με μόνο μερικούς σοβαρούς τραυματισμούς.
Ο
Tom Hanks πρωταγωνιστησε ως Sullenberger, Sully (επίσης
γνωστό ως Sully:Miracle on the Hudsonστην αμερικανική βιογραφική δραματική
ταινία του 2016.
Σε μια χώρα όπου διαρκώς αναδεικνύονται ως πρότυπα φαιδρές περιπτώσεις ανθρώπων, προσωπικότητες σαν τον Σήφη Μιγάδη δεν έχουν θέση. Δεν υπάρχει στην Ελλάδα ούτε ένας δρόμος, ούτε ένα μνημείο, ούτε ένα μικρό
αεροδρόμιο με το όνομα του Σήφη Μιγάδη.
Απομένει μόνο σε εμάς να διατηρήσουμε ζωντανή τη μνήμη του και να
εμπνευστούμε από το έργο, το παράδειγμα και το ήθος του!
Την Τρίτη 2 Μαΐου άνοιξε τις πύλες της η έκθεση UN – LIMITED SKY στο Επίπεδο Αναχωρήσεων (είσοδος 3) του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στον χώρο «Τέχνη & Περιβάλλον».
Η έκθεση έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό για το αεροδρόμιο της Αθήνας, καθως είναι η 100η έκθεση που φιλοξενείται στους χώρους μας, από την έναρξη λειτουργίας το 2001 έως σήμερα.
Παράλληλα, η έκθεση σηματοδοτεί και την πρώτη πενταετία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Η ιδέα της έκθεσης είχε σαν αφετηρία τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και αφού πέρασε διάφορα στάδια επεξεργασίας, μεταφέρθηκε στις αίθουσες διδασκαλίας του Πανεπιστημίου όπου παραδόθηκε σαν ετήσιο μονοθεματικό Project στους φοιτητές του εργαστηρίου «Εικαστικές Εφαρμογές» του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Οι συμμετέχοντες δημιούργησαν πρωτότυπα έργα μέσω της τεχνικής του κολλάζ αναπτύσσοντας τις ιδέες τους επί των δημιουργικών αξόνων: Sky, Limited-Unlimited, Countries, Journeys, Nations, Earth, Travel, Space, Border-Borderless κ.α. ή υιοθετώντας ελεύθερες ερμηνείεςεννοιών και όρων. Οι εικαστικές και εννοιολογικές προσεγγίσεις ακολούθησαν διαδρομές κυριολεκτικές, μεταφορικές, συμβολικές, ρεαλιστικές, υπερρεαλιστικές, αφηρημένες ή συνδυασμό μέρους αυτών. Τα επιλεγμένα έργα, παράγωγα αυτού του «ταξιδιού» παρουσιάζονται στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» τόσο σε ανηρτημένες εκτυπώσεις όσο και σε συνεχή ροή προβολής ψηφιακών εικόνων σε video. Η έκθεση θα διαρκέσει ως το τέλος του έτους και η ΠΡΟΣΒΑΣΗ είναι ΕΛΕΎΘΕΡΗγια το κοινό.Φωτογραφίες: ΑΜΝΑ
το 1999, κανείς δεν φαντάστηκε με πιο τρόπο το Διαδίκτυο θα άλλαζε τον
κόσμο, αλλά υπήρχε η εντύπωση ότι μπορούσαμε να το χρησιμοποιήσουμε για να
προάγουμε το καλό και γιατί όχι, να αλλάξουμε τον εαυτό μας προς το καλύτερο. Σήμερα θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας την άποψη μου για την ταχύτατη εξέλιξη
της τεχνητής νοημοσύνης αλλά και της γνώσης που ενσωματώνει, καθώς άλλαξε
ήδη, τον τρόπο που αλληλοεπιδρούμε μεταξύ μας. Αν για την τηλεόραση χρειάστηκαν 75 χρόνια για να φτάσει το ένα εκατομμύριο
(!.000.000) χρήστες, το ChatGPT τα κατάφερε σε 5 μόλις ημέρες. Προχθές έλαβα μια ενημέρωση από το ChatGPT, που εξηγούσε πως πριν από λίγες ημέρες, ξεκίνησε ένα πρωτοποριακό εγχείρημα με την ονομασία ServiceSpaceGPT, εξηγώντας τα παρακάτω: -" Καθώς ταχυδακτυλουργούμε τη
λεπτή ισορροπία μεταξύ των σύγχρονων καινοτομιών και της αρχαίας σοφίας, ποιοι
πρέπει να είμαστε για να καταλύουμε την επιδέξια ένωση μεταξύ αλγοριθμικής
νοημοσύνης, εξελικτικής διαίσθησης και συλλογικής ανάδυσης; Αυτή η ερώτηση
απαιτεί περισσότερα από τεχνολόγους -- απαιτεί τη σοφία όλων όσοι φροντίζουν να
ηγούνται με πολυδιάστατες σχέσεις σε μοναδικές συναλλαγές." Μαθαίνοντας περισσότερα για αυτό το πείραμα διαπιστώνω ότι πρόκειται για βάση τεχνητής νοημοσύνης που εμπεριέχει όλο το περιεχόμενο GPT, που έχει επιμεληθεί τα τελευταία 25
χρόνια - από αναγνώσεις Awakin και άρθρα DailyGood έως ιστορίες KindSpring και
μεταγραφές του Awakin Call. Έτσι ο χρήστης αντί να αναζητά απλώς λέξεις-κλειδιά,
μπορεί και να συμμετέχει σε έναν ουσιαστικό διάλογο με τα υπάρχοντα
δεδομένα. Η τεχνητή νοημοσύνη μέσω του ServiceSpaceGPT, αναφέρεται στον φόβο ενός επερχόμενου κίνδυνου μιας "συλλογικά
απερίσκεπτης χρήσης της σοφίας/γνώσης", για την ανθρωπότητα που κινδυνεύει
να προκαλέσει περισσότερο κακό στον εαυτό της, και μας προσκαλεί να
ανοίξουμε την πιο βαθιά σοφία της καρδιάς μας, εδώ και τώρα. Μας συστήνει επίσης την
ειδική ομάδα Service Fellows και μας προτρέπει να εκφράσουμε σε αυτήν, την
ανάγκη μας για "συλλογική διαίσθηση και αλληλεγγύη στο μέλλον". Είναι αναμφισβήτητο γεγονός, ότι το φαινόμενο της τεχνητής νοημοσύνης έχει κερδίσει την προσοχή μας, αλλά μας
προκαλεί ταυτόχρονα αβεβαιότητα και φόβο. Την προηγούμενη εβδομάδα, όλοι οι
παγκόσμιοι ειδικοί στην τεχνητή νοημοσύνη έθεσαν παγκόσμια προτεραιότητα, την
ανάγκη μείωσης του κινδύνου εξαφάνισης της ανθρώπινης σοφίας από την
τεχνητή νοημοσύνη και την
πρόσθεσαν στους ήδη υπάρχοντες κοινωνικούς κινδύνους όπως οι πανδημίες
και ο πυρηνικός πόλεμος. Και σας καλώ να αναρωτηθούμε:
Τι θα συμβεί την ανθρωπότητα, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη αντικαθιστά
και αλλάζει τους κανόνες της κοινωνίας μας;
Ποια νέα εργαλεία χρειαζόμαστε αλλά και ποιοι πρέπει να γίνουμε για
να αντιμετωπίσουμε την ένωση της αλγοριθμικής νοημοσύνης, της εξελικτικής
διαίσθησης και της συλλογικής ανάδυσης;
Πώς θα ανταποκριθούμε ως ανθρώπινη φυλή, εφόσον
ήδη κρατάμε όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά, την πιο επικίνδυνη χειροβομβίδα στα
χέρια μας;
Ο πιο πολυσύχναστος αυτοκινητόδρομος της Βόρειας Αμερικής, είναι ο King’s Highway 401 στο Ontario και εξυπηρετεί καθημερινά σχεδόν μισό εκατομμύριο ανθρώπους. Κοντά στο διεθνές αεροδρόμιο Pearson, ο δρόμος έχει πλάτος 18 λωρίδων. Αν μετρήσουμε και τους παράλληλους δρόμους που καταλήγουν στον αυτοκινητόδρομο, έχει πλάτος μεγαλύτερο από τον Katy Freeway του Texas, αλλά όχι, τον ίδιο αριθμό λωρίδων.
ΑΥΤΟ μέχρι κάποιος να σκεφτεί να καταρρίψει το ρεκόρ, προσθέτοντας επιπλεον λωρίδες...
Ο αυτοκινητόδρομος Katy Freeway στο Houston του Texas χαρακτηρίζεται ως ο δεύτερος χειρότερος δρόμος της Αμερικής σε κυκλοφοριακή συμφόρηση. Είναι ο πιο κυκλοφοριακά πυκνοκατοικημένους αυτοκινητόδρομους στην Αμερική.
Μετα το 2008 με την υλοποιήση ενος έργου 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ο Katy, επίσημα «I-10», απέκτησε συνολικά 26 λωρίδες κυκλοφορίας. Παρόλο που ο αριθμός των λωρίδων κυκλοφορίας στο Katy Freeway φαίνεται εντυπωσιακός, δεν είναι και ο μοναδικός. Ο αυτοκινητόδρομος I-75 στην Atlanta διαθέτει 15 λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ ο αυτοκινητόδρομος I-405 στο Los Angeles έχει 14 λωρίδες.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτοί οι αριθμοί λαμβάνουν υπόψη τις επιπλέον λωρίδες επιτάχυνσης που συγχωνεύονται στον αυτοκινητόδρομο.
Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, η αύξηση των λωρίδων δεν μειώνει το μποτιλιάρισμα. Αντίθετα η προσθήκη λωρίδων, μακροπρόθεσμα, αυξάνει την «ζήτηση» και κατά συνέπεια την κυκλοφορία. Μετά τη διεύρυνση του αυτοκινητόδρομου Katy, ο χρόνος που χρειάζεται για να τον διασχίσει κάποιος σε ώρα αιχμής αυξήθηκε κατά 30-55%.
Αν και οι αυτοκινητόδρομοι λοιπόν, στο Τέξας έχουν εντυπωσιακό αριθμό λωρίδων κυκλοφορίας, δεν υπολοιπονται και άλλες πόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών, δεν σημαίνει ότι είναι και το καλύτερο για τις μετακινήσεις
Ήδη άλλωστε εγκρίθηκε το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο.
Το OOCL PIRAEUS έχει ενταχθεί από τον Ιούνιο στη γραμμή LL3 της OOCL προσεγγίζοντας 13 λιμάνια σε μια κυκλική διαδρομή διάρκειας 84 ημερών, η οποία ενώνει τη Νοτιοανατολική Ασία με τη Βορειοδυτική Ευρώπη. Είναι το δεύτερο πλοίο, μετά το OOCL SPAIN που είχε προσεγγίσει τον Πειραιά τον φετινό Απρίλιο, μιας σειράς mega container πλοίων τα οποία ναυπηγεί στην Κίνα, κατά παραγγελία της OOCL, η Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co. Ltd. (DACKS).
H Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Mονοπρόσωπη Α.Ε. είναι θυγατρική εταιρεία της COSCO Shipping Ports Limited, μιας εκ των τριών κορυφαίων εταιρειών εκμετάλλευσης σταθμών εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, η οποία ως COSCO Pacific Limited υπέγραψε το 2009 τη Σύμβαση Παραχώρησης για την επέκταση, ανακατασκευή και διαχείριση της Προβλήτας ΙΙ, καθώς και την κατασκευή και διαχείριση της Προβλήτας ΙΙΙ του Λιμένα Πειραιά.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, Zhang Anming, με συνολικές επενδύσεις περίπου 600 εκατ. ευρώ, η ετήσια ικανότητα διακίνησης έχει αυξηθεί από 1,6 εκατομμύρια TEU το 2009 σε 6,2 εκατ. TEU φέτος και σε 7,2 εκατ. TEU για ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά (μαζί δηλαδή με την προβλήτα Ι που δεν εντάσσεται στην περίμετρο της υποπαραχώρησης του 2009).
Αυτή η άνοδος έχει τοποθετήσει τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά στην κορυφή των λιμανιών της Μεσογείου και στους 4 σημαντικότερους κόμβους θαλάσσιου εμπορίου στην Ευρώπη, σημείωσε ο Zhang Anming.
Πρόσθετες επενδύσεις 43 εκατ. ευρώ συνολικά μόνο από την Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά βρίσκονται σε εξέλιξη για τα έτη 2023 και 2024, ενώ εκκρεμεί η έγκριση επιπλέον επενδύσεων περίπου 20 εκατ. ευρώ εξήγησε γενικός διευθυντής της εταιρείας. Οι επενδύσεις αυτές επικεντρώνονται τόσο στην αναβάθμιση εγκαταστάσεων, υποδομών και εξοπλισμού όσο και στην υγεία και ασφάλεια στο χώρο εργασίας, προσέθεσε.
Τα δελφίνια είναι ένα από τα πιο έξυπνα και κοινωνικά θαλάσσια θηλαστικά. Ένα πρόσφατο επιστημονικό άρθρο αποκαλύπτει εντυπωσιακές πληροφορίες για την επικοινωνία των δελφινιών και ειδικότερα τον τρόπο που επικοινωνούν με τα μωρά τους.
Η έρευνα διεξήχθη στην περιοχή της Φλόριντα, όπου οι επιστήμονες συγκέντρωσαν ζευγάρια μητέρας-μωρού και τα παρατήρησαν σε ένα ευρύ θαλάσσιο περίβολο. Χρησιμοποιώντας φασματογράμματα, οι ερευνητές αναλύσαν τα περίγραμματα και το εύρος ζώνης των ήχων που εκπέμπουν τα δελφίνια.
Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Κατέστησαν σαφές ότι τα δελφίνια μιλούν στα μωρά τους με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο, παρόμοιο με αυτόν που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι με τα βρέφη τους. Οι μητέρες δελφίνια απευθύνονται στα μωρά τους με χαμηλότερες συχνότητες για τα μπάσα και υψηλότερες συχνότητες για τους πιο υψηλούς ήχους.
Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτή η ειδική επικοινωνία έχει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των δελφινιών κοινωνικών δεσμών και στην ανάπτυξη των μωρών. Η Laela Sayigh, βιολόγος στο Ωκεανογραφικό Ίδρυμα Woods Hole και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, εξηγεί ότι μέσω αυτής της επικοινωνίας, οι μητέρες δίνουν ένα μήνυμα στα μωρά τους ότι είναι παρόντα και προστατεύουν τους μικρα τους.
Παρόλο που η μελέτη αυτή προσφέρει σημαντικές ενδείξεις για την κοινωνική διάσταση των δελφινιών, οι επιστήμονες εξακολουθούν να μην γνωρίζουν ακριβώς τι ακριβώς λένε τα δελφίνια κατά την επικοινωνία τους. Ωστόσο, η έρευνα αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατανόηση της γλωσσολογίας και της επικοινωνίας σε άλλα είδη, ανοίγοντας νέες προοπτικές για την ανθρώπινη κατανόηση της φύσης.
Ο Phil Garrett φωτογραφίζει τη φίλη του, Julie Marie Fischer,
δίπλα στο νέο γλυπτό, «Home», του καλλιτέχνη Matthew Mazzotta.
Το γλυπτό ενός φλαμίνγκο μήκους 21 ποδιών από το δάπεδο μέχρι την οροφή είναι μια δημοφιλής στάση για τους επισκέπτες που επιβιβάζονται και φθάνουν στο διεθνές αεροδρόμιο της Τάμπα Το γλυπτό ενός φλαμίνγκο μήκους 21 ποδιών από το δάπεδο μέχρι την οροφή είναι μια δημοφιλής στάση για τους επισκέπτες που επιβιβάζονται και φθάνουν στο διεθνές αεροδρόμιο της Τάμπα. Ο κόσμος μιλάει, κανει tweeting και βγάζει πολλές selfies.
Το νέο γλυπτό φλαμίνγκο στο διεθνές αεροδρόμιο της Τάμπα έχει γίνει ένα φαινόμενο και η νέα διασημότητα της περιοχής. Το γλυπτό, μήκους 21 ποδιών, δημιουργήθηκε από τον καλλιτέχνη Matthew Mazzotta και ονομάζεται "Home". Είναι κατασκευασμένο από ρητίνη και υαλοβάμβακα και κοστίζει 520.000 δολάρια.
Το γλυπτό έχει γίνει μια δημοφιλής αξιοθέατο για τους επισκέπτες του αεροδρομίου, οι οποίοι τραβούν φωτογραφίες και δημοσιεύουν selfies στα social media. Είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να φαίνεται σαν το φλαμίνγκο να βυθίζει το κεφάλι του κάτω από το νερό, δημιουργώντας εντυπωσιακά εφέ με τον φωτισμό και την οροφή που μοιάζει με νερό.
Η παρουσία του γλυπτού έχει επηρεάσει ακόμη και τον τοπικό χώρο της μόδας. Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Tampa Bay, τρεις ντόπιοι σχεδιαστές δημιούργησαν έργα εμπνευσμένα από το γλυπτό και παρουσίασαν τις δημιουργίες τους. Τα φλαμίνγκο ήταν επίσης έμπνευση για καπέλα, τσάντες και φορέματα που διακοσμήθηκαν με αναφορές στο πουλί.
Οι καλλιτέχνες και οι έμποροι ταξιδιών της περιοχής θεωρούν το γλυπτό ένα σύμβολο του Tampa Bay και μια ιδανική ευκαιρία για τους τουρίστες να απαθανατίσουν τις φωτογραφίες τους και να δημοσιεύσουν στα social media. Η παρουσία του γλυπτού δημιούργησε ένα ενθουσιώδες κλίμα, με τους επισκέπτες να ποζάρουν για φωτογραφίες και να απολαμβάνουν την εντυπωσιακή παρουσία του φλαμίνγκο στο αεροδρόμιο.
Η ΤΆΜΠΑ στις ΗΠΑ, έχει το παρατσούκλι ΑΘΉΝΑ του ΝΌΤΟΥ
Ημέρα του Ναυτικού/ θαλασσοπόρου. Καθιερώθηκε σε ψήφισμα που εγκρίθηκε από τη Διπλωματική Διάσκεψη του 2010 Γενικό Γραμματεα του ΙΜΟ ήταν τον Έλληνας Ναύαρχο του Λιμενικού Σώματος Ευθύμιος Μητρόπουλος με καταγωγή από το “ναυτοφυές” Γαλαξίδι! Είναι γνωστό παγκοσμίως ότι οι Έλληνες θαλασσινοί έχουν κατακτήσει τις θάλασσες του κόσμου ολόκληρου. Η Ελλάδα η "ναυτικότερη" πατρίδα του κόσμου, που γέννησε τον Οδυσσέα, τους Αργοναύτες, τον Ποσειδώνα, τον Νηρέα, τις Γοργόνες, τις Σειρήνες, τους μεγάλους Ναυάρχους και τα πρώτα εμπορικά και πολεμικά πλοία, θα εφηύρισκε τον τρόπο η πολύτιμη, πολυπλευρη, πολυσχιδής, πολυμήχανη και πολύκοπη εργασία του ναυτικού να τύχαινε παγκόσμιας αναγνώρισης;
Ο ναύαρχος Μητρόπουλος επίσης, εκείνος ο οποίος ,με ψήφισμα που έφερε στην Ομομέλεια του ΙΜΟ, χαρακτήρισε το 2010 “Διεθνές Έτος Ναυτικού” με το γενικό σύνθημα -προτροπή προς τους νέους “Go to sea” . Στην Σύνοδο του Οργανισμού, στην Μανίλα, επελέγη η 25η Ιουνίου ως “Ημέρα του ναυτικού”, μετά την έγκριση της αναθεωρημένης Σύμβασης STCW και αναγνωρίζεται από τα Ηνωμένα Έθνη. Ο σκοπός της είναι να αναγνωρίσει τη μοναδική συμβολή των ναυτικών από όλο τον κόσμο στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, την παγκόσμια οικονομία και την κοινωνία των πολιτών στο σύνολό της, αυτό το θαλάσσιο εργατικό δυναμικό Το ψήφισμα «ενθαρρύνει τις κυβερνήσεις, τους ναυτιλιακούς οργανισμούς, τις εταιρείες, τους πλοιοκτήτες και όλα τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη να προωθήσουν δεόντως και κατάλληλα την Ημέρα του Ναυτικού και να αναλάβουν δράση για τον εορτασμό της με νόημα» Εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί μαρτυρούν καθημερινά τις αλλαγές στο θαλάσσιο περιβάλλον λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας – μεταξύ άλλων από τη ναυτιλία. Αυτοί οι ίδιοι ναυτικοί αποτελούν βασικό μέρος της λύσης Οι ναυτικοί βλέπουν τις θάλασσες στα ταξίδια τους και αυτό τους παρέχει πολλές ευκαιρίες να τραβήξουν φωτογραφίες από το θαλάσσιο περιβάλλον.
Για το 2023, η εκστρατεία του Διεθνή Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) είναι να εξετάσει τη συμβολή των ναυτικών στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, σύμφωνα με το θέμα της Παγκόσμιας Ναυτιλίας. Στο πλαίσιο της εκστρατείας, προτρεπονται οι ναυτικοί να μοιραστούν μια εικόνα του θαλάσσιου περιβάλλοντος που τους περιβάλλει ενώ βρίσκονται στη θάλασσα, τονίζοντας ότι το θαλάσσιο περιβάλλον αξίζει να προστατευτεί.
hashtag της καμπάνιας του 2023 είναι #OceansWorthProtecting
Και να συμπληρώσω κάτι περισσότερο. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η χώρα μας κρατά τα ηνία, σε παγκόσμιο επίπεδο, της εμπορικής ναυτιλίας αλλά και δεν είναι όμως και τυχαίο ότι η Ελληνική Ναυτιλία, η μεγαλύτερη παγκοσμίως σήμερα, χάνει με ταχύ ρυθμό την ελληνικότητά της, καθώς οι νεοέλληνες δεν προτιμούν πλέον το ναυτικό επάγγελμα. Από τα μέσα της δεκαετίας του '90, τότε που η επίπλαστη ευημερία είχε γίνει καθημερινότητα, ο κίνδυνος έγινε ορατός. Με σχετική ευκολία, έγινε βιαία διακοπή της λειτουργίας των Ιδιωτικών Ναυτικών Σχολών και η παράδοση της Ναυτικής Εκπαίδευσης στα χέρια μιας μικρής, κρατικοδίαιτης, ημιμαθούς ομάδας συνδικαλιστών-διδασκόντων θα επέφερε τα αντίθετα αποτελέσματα από εκείνα που επαγγέλλονταν οι "επαγγελματίες διδάσκοντες" στις δημόσιες σχολές. Σχεδό αιφνιδίως έγιναν "ΤΕΙ" και αργότερα "ΑΚΑΔΗΜΊΕΣ", δηλαδή νέες πηγές που προμηθεύουν το ελληνικό δημόσιο με μια ακόμα κατηγορία "πτυχιούχων". Δυστυχώς, τα ελληνόπαιδα δεν έρχονται πια στη θάλασσα. Ακούμε συνεχώς όλο και λιγότερα ελληνικά στα βαπόρια μας. Ας το αντιληφθούμε καλά. Όταν δεν θα έχουμε πια Έλληνες ναυτικούς, θα πάψει να υπάρχει και η Ελληνική Ναυτιλία.
International Maritime Organization) (ΙΜΟ), είναι ένας πολυεθνικός, διακυβερνητικός Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ο οποίος επιβλέπει τη σωστή και ασφαλή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των χωρών-μελών του στον τομέα της ναυσιπλοΐας. Αποτελεί εξειδικευμένο Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών, με κύρια αποστολή την ασφάλεια & προστασία της διεθνούς ναυτιλίας και την πρόληψη της προερχόμενης από τα πλοία ρύπανσης. Επίσης, ασχολείται με τη διευκόλυνση της διεθνούς θαλάσσιας κυκλοφορίας καθώς και με νομικά θέματα που δύνανται να εγερθούν από τη δραστηριοποίηση της διεθνούς ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένων ζητημάτων ευθύνης και αποζημίωσης από ναυτικές απαιτήσεις. Το σύνθημα του ΔΝΟ συνοψίζει τους στόχους του Οργανισμού: "Ασφαλής, προστατευμένη και αποτελεσματική ναυτιλία σε καθαρούς ωκεανούς". Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΔΝΟ) ιδρύθηκε στις 17 Μαρτίου 1948 και συνεδρίασε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 1959.ως IMCO (Intergovernmental Maritime Consultative Organization). Μετέπειτα το 1982, μετονομάστηκε σε ΙΜΟ και έχει με έδρα το Λονδίνο.
Uruk, Αρχαία πόλη των Σουμερίων και της Βαβυλωνίας
Η πόλη των Σουμερίων, γνωστή και ως Uruk, αποτελεί τον αρχαιότερο κατοικημένο πολιτισμένο οικισμό που έχει γνωστοποιηθεί μέχρι σήμερα. Βρισκόταν στην περιοχή που σήμερα ανήκει στο Ιράκ και ανθούσε ανάμεσα στα έτη 6000 και 4000 π.Χ. Κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού διαστήματος, οι Σουμέριοι επινόησαν πολλές σημαντικές επιτεύξεις που επηρέασαν την πορεία της ανθρώπινης ιστορίας.
Ένα από τα πιο επαναστατικά επιτεύγματα των Σουμερίων ήταν η εφεύρεση της γραφή, καθώς βρέθηκαν τα παλαιότερα παραδείγματα σφηνοειδούς γραφής, πιθανώς την αρχαιότερη γραφή στην ιστορία., αναπτύχθηκε στην πόλη των Σουμερίων και έπειτα διαδόθηκε σε ολόκληρο τον αρχαίο κόσμο. Αυτή η επιτυχία στον τομέα της γραφής άνοιξε νέους ορίζοντες για την επικοινωνία και την καταγραφή της γνώσης.
Το όνομα "Iraq" προέρχεται από την αρχαία περιοχή των Σουμερίων, που βρισκόταν στον ίδιο γεωγραφικό χώρο. Η περιοχή αυτή ήταν γνωστή για την ανάπτυξη του πολιτισμού και των πρώτων πολιτισμένων κοινωνιών.
Ένα από τα σημαντικότερα λογοτεχνικά έργα που γράφτηκαν στην αρχαία Σουμεριακή γραφή είναι το περίφημο Έπος του Γκιλγκαμές. Αυτό το έπος αποτελείται από ποιητικά κείμενα που περιγράφουν τις περιπέτειες ενός ηρωικού βασιλιά και αποτελεί ένα από τα παλαιότερα λογοτεχνικά έργα στην ιστορία της ανθρωπότητας.
Εκτός από τις γλωσσικές και λογοτεχνικές επιτεύξεις, οι Σούμεροι επέδειξαν εξαιρετικές ικανότητες στον τομέα της γεωργίας. Στην πόλη των Σουμερίων, εξημερώθηκαν τα πρώτα πουλερικά και εισήχθη η πρακτική της αρδευτικής γεωργίας. Με την ανάπτυξη αρδευτικών συστημάτων, οι καλλιέργειες επεκτάθηκαν και η γεωργία έγινε πιο αποδοτική, επιτρέποντας την αύξηση της παραγωγής τροφίμων και την εγκατάσταση πληθυσμών σε πιο σταθερές κοινότητες.
Η Uruk, και ο λαός των Σουμερίων αφήνουν πίσω τους ένα σημαντικό κληροδότημα στην ανθρωπότητα. Η ανάπτυξή τους στους τομείς της γραφής, της λογοτεχνίας και της γεωργίας έχει σημαντική επίδραση στον τρόπο ζωής και την εξέλιξη των πολιτισμών που διαδέχθηκαν τους Σουμερίους.
Παρά τις επιτυχίες τους, η παροιμία των Σουμερίων "ότι τα πρόβατα που παίρνουν το μέρος στο επιχείρημα των κρεοπωλών δεν αλλάζει τη μοίρα των προβάτων", μας υπενθυμίζει ότι η ισχύς και η εξουσία δεν πάντα αποβαίνουν προς όφελος των αδύναμων. Αυτή η παροιμία μαρτυρά τη σοφία των Σουμερίων και τη συνειδητοποίησή τους ότι η πραγματική ευημερία και ευτυχία είναι ένας στόχος που αφορά όλους τους ανθρώπους.
Η πόλη των Σουμερίων παραμένει ένας αναπόσπαστος κρίκος στην ιστορία της ανθρωπότητας και μας εμπνέει να αναζητήσουμε τις ρίζες μας και να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε και να εξελίσσουμε τον κόσμο μας.
Uruk, γνωστό σήμερα ως Warka, ήταν μια πόλη στην αρχαία Εγγύς Ανατολή.
Το Uruk (/ˈʊrʊk/) στη σφηνοειδή γραφή (σουμεριακά) σημαίνει καρδιά.
Γράφεται στα ακκαδικά.URUUNUG, στα: Αραβικά: Warka' ή Auruk, στα Συριακά: ܐܘܿܪܘܿܟ,‘Úrūk; στα Εβραϊκά: אֶרֶךְ ʼÉreḵ; στα Αρχαία ελληνικά: Ὀρχόη, στα λατινικά: Orkhóē, Ὀρέχ Orékh, Ὠρύγεια Ōrúgeia.
Βρίσκεται ανατολικά στο ξεραμένο αρχαίο κανάλι του Ευφράτη, 58 μίλια βορειοδυτικά της αρχαίας Ur, 108 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της αρχαίας Nippur και 24 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της αρχαίας Larsa. Απέχει 30 χλμ (19 μίλια) ανατολικά της σύγχρονης Samawah, Al-Muthannā, Iraq.
Η Ιαπωνία, γνωστή και ως Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, είναι μια πανέμορφη χώρα στην Ανατολική Ασία που εντυπωσιάζει με την πολιτιστική της πλούσια κληρονομιά, την εκπληκτική φύση και την προοδευτική οικονομία της. Με μια πληθυσμιακή βάση που ξεπερνά τα 128 εκατομμύρια άτομα, η Ιαπωνία είναι η δέκατη υψηλότερη χώρα σε πληθυσμό στον κόσμο.
Η χώρα αποτελείται από τέσσερα μεγάλα νησιά: το Χονσού, το Κιούσου, το Σικόκου και το Χοκκάιντο, τα οποία περιβάλλονται από χιλιάδες μικρότερα νησιά. Το αρχιπέλαγος της Ιαπωνίας περιλαμβάνει συνολικά 6.852 νησιά. Με το μεγαλείο των ορεινών τοπίων της και τα ενεργά ηφαίστεια, όπως ο θρυλικός όρος Φούτζι, η Ιαπωνία προσφέρει εκπληκτικές φυσικές ομορφιές και ποικιλία τοπίων που μαγεύουν τους επισκέπτες.
Μια από τις πιο εντυπωσιακές εμπειρίες στην Ιαπωνία είναι η άνοιξη, όταν οι κερασιές σε όλη τη χώρα ανθίζουν, δημιουργώντας ένα μαγευτικό θέαμα. Το φαινόμενο αυτό, γνωστό ως "Sakura" ή το Φεστιβάλ Ανθισμένων Κερασιών της Ιαπωνίας, προσελκύει εκατομμύρια τουρίστες από όλο τον κόσμο. Οι ανθισμένες κερασιές δημιουργούν έναν θρυλικό ουρανο από ροζ και λευκά λουλούδια, δίνοντας μια αίσθηση ονείρου και ομορφιάς.
Εκτός από τις φυσικές ομορφιές, η Ιαπωνία έχει μια πλούσια πολιτιστική κληρονομιά. Η παραδοσιακή ιαπωνική αρχιτεκτονική, οι ναόι και οι αυθεντικοί κήποι είναι μερικά από τα στοιχεία που αντικατοπτρίζουν την παράδοση και την ιστορία της χώρας. Ταυτόχρονα, η Ιαπωνία είναι γνωστή για την τεχνολογική της καινοτομία, τη μόδα, τον κινηματογράφο και τη μουσική της βιομηχανία, προσφέροντας μια μοναδική σύνθεση παραδοσιακού και σύγχρονου πολιτισμού.
Το Τόκιο, πρωτεύουσα της Ιαπωνίας, είναι μια πόλη με εντυπωσιακή αρχιτεκτονική στους ουρανοξύστες της, τους παραδοσιακούς ναούς, τις πολυσύχναστες αγορές και τις πολλές πολιτιστικές εκδηλώσεις, προσφέρει μια μοναδική εμπειρία πόλης που συνδυάζει το παρελθόν και το μέλλον.
Επιπλέον, η Ιαπωνία είναι γνωστή για την υψηλή ποιότητα ζωής των κατοίκων της. Με ένα από τα υψηλότερα προσδόκιμα ζωής στον κόσμο και χαμηλό ποσοστό εγκληματικότητας, η Ιαπωνία προσφέρει ένα ασφαλές και ευχάριστο περιβάλλον για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.
Η Ιαπωνία είναι μια χώρα που συνδυάζει την εκπληκτική φύση, την πολυπολιτισμική κληρονομιά, την τεχνολογική καινοτομία και τον πολιτισμό.
Η Ιαπωνική κουλτούρα αποπνέει μυστηριώδη γοητεία λόγω της ισορροπίας που διατηρεί μεταξύ του μοντερνισμού και της παράδοσης. Παρά την τεχνολογική πρόοδο, οι Ιάπωνες διατηρούν στενούς δεσμούς με τις αρχαίες παραδόσεις τους. Η Ιαπωνική κουλτούρα περιλαμβάνει πλούσια τέχνη, μουσική, τελετές τσαγιού και ιστορικές πρακτικές. Αυτή η συνύπαρξη μοντερνισμού και παράδοσης μπορεί να αποτελεί τη ρίζα της διαφώτισης. Οι Ιάπωνες επιδιώκουν την πρόοδο και την αρμονία, διατηρώντας παράλληλα σεβασμό για την ιστορία και την παράδοσή τους.
Στην Ιαπωνία η ομορφιά ζει πλάι-πλάι με την ισχυρή ώθηση προς την αυτοπειθαρχία. Η ευαίσθητη ποίηση παράλληλα με τον συνεχή πόλεμο. Και οπως λενε οι σαμουράι, οι πιο ικανοι πολεμιστες – φιλοσόφοι της μεσαιωνικής και πρώιμης σύγχρονης Ιαπωνίας:
- Να είστε πιστοί στις πεποιθήσεις σας και να μην ξεφεύγετε από αυτές. Αντί να εξαντλείτε τον εαυτό σας, προσπαθώντας να αποδεχτείτε πολλές και διαφορετικές απόψεις, μείνετε πιστοί σε αυτό που πιστεύεται εσείς πως είναι πραγματικό.
Τα τρένα υψηλής ταχύτητας της Κίνας, έχουν εντυπωσιακές δυνατότητες και αποτελούν σημαντικό μέσο μεταφοράς στη χώρα.
Η Κίνα έχει εντυπωσιακό δίκτυο τρένων bullet, γνωστά και ως τρένα σφαίρες που καλύπτει μια ευρεία γεωγραφική έκταση. σιδηροδρόμου στον κόσμο.
Πάνω από 2.800 ζεύγη τρένων με αρίθμηση G, D ή C λειτουργούν καθημερινά, συνδέοντας περισσότερες από 550 πόλεις σε όλη την Κίνα. Τα τρένα αυτά καλύπτουν 33 από τις 34 επαρχίες της χώρας, επιτρέποντας στους επιβάτες να μετακινούνται εύκολα και γρήγορα σε μεγάλες αποστάσεις.
Με την τελική τους ταχύτητα να φτάνει τα 350 χιλιόμετρα ανά ώρα, ανήκουν στα γρηγορότερα συστήματα
Τα τρένα υψηλής ταχύτητας συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη της Κίνας, επιτρέποντας την άνετη και γρήγορη μετακίνηση των ανθρώπων και εμπορευμάτων. Επιπλέον, συμβάλλουν στην ενίσχυση των πολιτιστικών ανταλλαγών και την ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των περιφερειών της χώρας.
Συνολικά, τα τρένα υψηλής ταχύτητας στην Κίνα αποτελούν σημαντικό κομμάτι της υποδομής μεταφορών της χώρας και συνεχίζουν να αναπτύσσονται και να βελτιώνονται, προσφέροντας ένα αποτελεσματικό, γρήγορο και άνετο μέσο μετακίνησης για τους πολίτες και τους επισκέπτες της Κίνας.
Τα τρένα δεν πρέπει να αποτελούν εργαλείο μικροπολιτικής και πλουτισμού, αλλά θα πρέπει να είναι ένα εργαλείο δυναμικής ανάπτυξης, πολιτισμικής διασύνδεσης και βελτίωσης του επιπέδου ζωής των πολιτών.
Γόνδολα με μπαλόνι Manhigh II που εκτίθεται το 2018,
στο Εθνικό Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, Wright-Patterson AFB, Οχάιο.
Το Project Manhigh ήταν ένα στρατιωτικό έργο προ της Διαστημικής Εποχής που μετέφερε άνδρες με μπαλόνια στα μεσαία στρώματα της στρατόσφαιρας, χρηματοδοτούμενο ως αεροϊατρικό ερευνητικό πρόγραμμα, αν και θεωρήθηκε από τους σχεδιαστές του ως σκαλοπάτι στο διάστημα. Διεξήχθη από την Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών μεταξύ 1955 και 1958. Το έργο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 1955 για να μελετήσει τις επιπτώσεις των κοσμικών ακτίνων στον άνθρωπο. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν τρεις πτήσεις με αερόστατο στη στρατόσφαιρα : - Manhigh I στα 29.500 μέτρα (96.800 πόδια), από τον καπετάνιο Joseph W. Kittinger στις 2 Ιουνίου 1957. Το μπαλόνι εκτοξεύτηκε από το αεροδρόμιο South St. Paul και η πτήση διεκόπη λόγω της εγκατάστασης μιας από τις βαλβίδες της κάψουλας προς τα πίσω, η οποία εξαερώθηκε η παροχή οξυγόνου έξω, αλλά όχι πριν φτάσει σε υψόμετρο ρεκόρ 96.784 ποδιών. - Manhigh II έως 30.942 m (101.516 πόδια), από τον Ταγματάρχη David G. Simons στις 19–20 Αυγούστου 1957, εκτοξεύτηκε από το ορυχείο Portsmouth στο Crosby της Μινεσότα, για μια πτήση 32 ωρών που περιελάβανε ένα σύνολο 25 πειραμάτων και παρατηρήσεων, και κέρδισε στον Simons μια θέση στο εξώφυλλο του περιοδικού Life.
Με τον πιλότο και το επιστημονικό ωφέλιμο φορτίο, η γόνδολα Manhigh II είχε συνολική μάζα 748 κιλά (1.649 λίβρες). Στο μέγιστο υψόμετρο, το μπαλόνι επεκτάθηκε σε διάμετρο 60 m (200 πόδια) με όγκο πάνω από 85.000 m 3 (111.000 cu yd). - Manhigh III έως 29.900 m (98.100 ft), από τον υπολοχαγό Clifton M. McClure στις 8 Οκτωβρίου 1958. Οι υποψήφιοι για το έργο Manhigh υποβλήθηκαν σε μια σειρά σωματικών και ψυχολογικών δοκιμών που έγιναν το πρότυπο για τους κατάλληλους αστροναύτες για το Project Mercury, το πρώτο επανδρωμένο τροχιακό διαστημικό πρόγραμμα της Αμερικής. Παρόμοια έργα στα οποία άνδρες σε μια γόνδολα έφτασαν σε κοντινά διαστημικά ύψη πραγματοποιήθηκαν από τον Ελβετό φυσικό Auguste Piccard και τον Paul Kipfer, φτάνοντας τα 15.785 m (51.788 πόδια) το 1931, η USSR-1 με πιλότο από τον Georgy Prokofiev έφθασε τα 18.500 m στα 71306 m και Osoaviakhim-1 που έφτασε τα 22.000 m (72.000 πόδια) το 1934 καθώς και ο Explorer II που έφτασε τα 22.066 m (72.395 πόδια) το 1935.
Felix Baumgartner επονομαζόμενος B.A.S.E. 502 και Fearless Felix. Γεννημένος την 20η Απριλίου 1969, Salzburg, της Αυστρίας, είναι skydiver, αλεξιπτωτιστής και κασκαντέρ.
Τον Οκτώβριο του 2012 έγινε διεθνώς γνωστός επειδή κατέρριψε ταυτόχρονα τρεις παγκόσμιες επιδόσεις καθιστάμενος ο πρώτος άνθρωπος που έσπασε το φράγμα του ήχου χωρίς να βρίσκεται στο εσωτερικό ενός σκάφους, πέφτοντας σε ελεύθερη πτώση με ταχύτητα έως 1342 χιλιόμετρα την ώρα (Mach 1,24)
Ο Baumgartner είναι επίσης γνωστός για την ιδιαίτερα επικίνδυνη φύση των ακροβατικών που έχει κάνει κατά τη διάρκεια της καριέρας του. Συγκεκριμένα:
Είναι ευρέως γνωστός για το άλμα στη Γη από ένα μπαλόνι ηλίου από τη στρατόσφαιρα στις 14 Οκτωβρίου 2012 και σημείωσε παγκόσμια ρεκόρ για αλεξίπτωτο κατά προσέγγιση 39 km (24 μίλια), φτάνοντας την εκτιμώμενη τελική ταχύτητα των 1.357,64 km/h (843,6 mph) ή 1,25 Mach.
Έγινε το πρώτο άτομο που έσπασε το ηχητικό φράγμα σε σχέση με την επιφάνεια χωρίς δύναμη οχήματος κατά την κάθοδό του. Έσπασε τα ρεκόρ αλεξιπτωτιστών για υψόμετρο εξόδου, κάθετη απόσταση ελεύθερης πτώσης χωρίς αλεξίπτωτο drogue και κατακόρυφη ταχύτητα χωρίς drogue.
Ο Baumgartner σημείωσε επίσης το παγκόσμιο ρεκόρ για το χαμηλότερο BASE jump ποτέ, όταν πήδηξε 29 μέτρα (95 πόδια) από το χέρι του αγάλματος του Χριστού του Λυτρωτή στο Ρίο ντε Τζανέιρο .
Έγινε το πρώτο άτομο που έκανε BASE jump από την ολοκληρωμένη οδογέφυρα Millau στη Γαλλία στις 27 Ιουνίου 2004 και το πρώτο άτομο που έκανε αιφνιδιασμό στο κτήριο Turning Torso στο Μάλμε, Σουηδία, στις 18 Αυγούστου 2006.
Στις 12 Δεκεμβρίου 2007, έγινε το πρώτο άτομο που πήδηξε από το κατάστρωμα παρατήρησης του 91ου ορόφου του ψηλότερου τότε ολοκληρωμένου κτιρίου στον κόσμο, της Ταϊπέι 101 στην Ταϊπέι της Ταϊβάν.
Στις 6 Νοεμβρίου 2012, ο Baumgartner καταδικάστηκε για την διάπραξη ποινικού αδικήματος για παράνομη σωματική επαφή και του επιβλήθηκε πρόστιμο 1500 ευρώ καθώς χαστούκισε το πρόσωπο Έλληνα οδηγού φορτηγού, μετά από μικροκαβγά μεταξύ των δύο ανδρών.
Η FAI επικύρωσε τα 3 παγκόσμια ρεκόρ που διεκδίκησε ο Αυστριακός αλεξιπτωτιστής Felix Baumgartner
- για μέγιστη κατακόρυφη ταχύτητα χωρίς drogue (#16669) 1.357,6 χιλιόμετρα την ώρα (843,6 mph),
- υψόμετρο εξόδου (#16670) 38.969,4 μέτρα
- Ελεύθερης πτώσης (#16671) 36.402,6 μέτρα (119.431 πόδια).
Η πτήση της 14ης Οκτωβρίου 2012 δεν έσπασε το ρεκόρ FAI Absolute Altitude (#2325) για πτήση με αερόστατο που τέθηκε το 1961 από τον Malcolm Ross, το οποίο απαιτεί από τον αερόστατο να κατέβει με το μπαλόνι.
Φωτογραφία 1938: Valentin, Boris, Zoya και Yuri Gagarin
Η Ημέρα Κοσμοναυτικής (Ρωσικά: День Космона́втики, ρωμανικά: Den' Kosmonávtiki ) είναι μια επέτειος που γιορτάζεται στη Ρωσία και σε ορισμένα άλλα μετασοβιετικά κράτη στις 12 Απριλίου.
Στην Πολωνία, την ίδια ημέρα γιορτάζεται μια «Διεθνής Ημέρα Αεροπορίας και Κοσμοναυτικής» (πολωνικά : Międzynarodowy Dzień Lotnictwa i Kosmonautyki ).
Το 2011, στην 65η σύνοδο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών , η 12η Απριλίου ανακηρύχθηκε ως η Παγκόσμια Ημέρα Ανθρώπινων Πτήσεων στο Διάστημα, αφιερωμένο στην πρώτη διαστημική πτήση με πλήρωμα που έγινε στις 12 Απριλίου 1961 από τον 27χρονο Σοβιετικό Ρώσο κοσμοναύτη Yuri Alekseyevich Gagarin*.
Στην παραπάνω ιστορική φωτογραφία υπάρχουν 4 αδέλφια.
Αριστερά ο Borya (1924), όπου οι Γερμανοί θα τον κρεμάσουν με ένα κασκόλ μα οι συγγενείς του θα μπορέσουν να τον σώσουν την τελευταία στιγμή. Μετά τον πόλεμο ο Borya θα γίνει εργάτης και θα δουλέψει σε εργοστάσιο παραγωγής λαμπτήρων ραδιοφώνου.
Τα δύο μεγαλύτερα παιδιά, δεξιά και αριστερά, θα οδηγηθούν από τους Γερμανούς στη Γερμανία, αλλά θα μπορέσουν να δραπετεύσουν στον δρόμο και να ενταχθούν στις μονάδες του Κόκκινου Στρατού.
Ο Valentin (1924) θα γίνει ξυλουργός.
Η Zoya (1927) θα τελειώσει τα μαθήματα νοσηλευτικής και θα εργαστεί σε ένα νοσοκομείο παίδων.
Και το μεσαίο αγόρι που κάθεται στην καρέκλα είναι ο αδερφός τους, όπου ένα πρωινό στις 12 Απριλίου 1961 θα πει:
- «Πάμε!» και θα γράψει το όνομά του για πάντα στην ιστορία.
Ήταν οYuri Gagarin, ο πρώτος Άνθρωπος - κοσμοναύτης που πέταξε στο διάστημα.
* Ο Yuri Alekseyevich Gagarin (9 Μαρτίου 1934 – 27 Μαρτίου 1968) Σοβιετικός πιλότος και κοσμοναύτης. Γεννήθηκε στο χωριό Klushino της Ρωσικής Σοβιετικής Ομοσπονδιακής Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας, κοντά στο Gzhatsk το οποίο μετονομάστηκε Gagarin, το 1968 μετά τον θάνατό του. Ήταν ο πρώτος άνθρωπος που ταξίδεψε στο διάστημα στην πρώτη επιτυχημένη διαστημική πτήση με πλήρωμα. Ταξιδεύοντας στο Vostok 1, ο Gagarin ολοκλήρωσε μια τροχιά της Γης στις 12 Απριλίου 1961. Με την επίτευξη αυτού του σημαντικού ορόσημου για τη Σοβιετική Ένωση εν μέσω του Διαστημικού Αγώνα, έγινε διεθνής διασημότητα και του απονεμήθηκαν πολλά μετάλλια και τίτλοι, συμπεριλαμβανομένης της υψηλότερης διάκρισης του έθνους: Ήρωας της Σοβιετικής Ένωσης. Μετά τη διαστημική πτήση του, ο Γκαγκάριν έγινε ο αναπληρωτής διευθυντής εκπαίδευσης του Κέντρου Εκπαίδευσης Κοσμοναυτών , το οποίο αργότερα ονομάστηκε από αυτόν. Επίσης εξελέγη βουλευτής του Σοβιέτ της Ένωσης το 1962 και στη συνέχεια στο Σοβιέτ των Εθνοτήτων, αντίστοιχα η κάτω και η άνω αίθουσα του Ανώτατου Σοβιέτ .
Το Vostok 1 ήταν η μοναδική διαστημική πτήση του Gagarin, καθώς υπηρετούσε ως εφεδρικό πλήρωμα στο Soyuz 1, το οποίο κατέληξε σε θανατηφόρα συντριβή. Φοβούμενοι ότι ένας εθνικός ήρωας υψηλού επιπέδου μπορεί να σκοτωθεί, οι Σοβιετικοί αξιωματούχοι απαγόρευσαν στον Gagarin να συμμετάσχει σε περαιτέρω διαστημικές πτήσεις. Ωστόσο από τον Φεβρουάριο 1968, του επετράπη και πάλι να πετάξει όπου δυστυχώς σκοτώθηκε πέντε εβδομάδες αργότερα, με αεροσκάφος MiG-15. Ήταν μόλις 34 ετών.
Παλαιότερα χρησιμοποιήθηκε από την Πολεμική Αεροπορία, αλλά επίσης εξυπηρετούσε τηλεπικοινωνιακές ανάγκες της Υ.Π.Α., της Ε.Μ.Υ.
του Υπουργείου Εξωτερικών και της Ελληνικής Αστυνομίας.
Σήμερα;
Διαβάστε μία πρόταση αξιοποίησης του ως "ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΗΣ και ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ" σταΠΡΑΚΤΙΚΑ 4ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ –EUROMED 2021, το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα 30-3 Οκτωβρίου 2021, στην Αθήνα, στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του Εργαστηρίου Μη - Καταστροφικών Ελέγχων και Μεθοδολογιών Διάγνωσης Συστημάτων, Πανεπιστημιούπολη 2-Αιγάλεω Αττικής Πρόγραμμα ομιλητών σελίδα 44 και 347